Gjest Lurer og tenker.. Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Hei! Jeg er ei jente på 24 år som har vært plaget av ekstraslag siden jeg var 17 år. Det kommer nesten hver dag, opp til flere ganger om dagen. Og det er skikkelig plagsomt og ekkelt! Jeg sliter mye med angst, og tror at en av grunnene kan komme av det. Jeg sluttet og røyke for et halvt år siden, men jeg snuser nå, ganske mye også. Kan snusen ha noe å si? Jeg snakker jevnlig med min fastlege, han sjekker hjertet og blodtrykket hver gang jeg er der, men alt er helt ok sier han. Men for en som har sykdomsangst, så er ikke dette så lett... Så mine spørsmål er: - kan jeg gjøre noe for å minske dette? Jeg er sunn og frisk, veier 57 kilo, går mye turer, sover 8-9 timer hver natt. men snuser da.. - er det på noen måte farlig? Av og til får jeg et ganske hardt slag, og da tror jeg at hjerte skal stoppe, og blir livredd. Har også hendt at jeg får ekstra mye av slagene når jeg skal sove, har sex/onanerer, etter lange turer, og etter at jeg har spist meg kjempe mett.. Jeg føler av og til at når disse slagene kommer, så pumper blodet seg opp til hodet, og det dunker. (dette varer ca 5 sekunder). men jeg tror også det har mye med min redsel og angst å gjøre at jeg får dette. - Pappa har også slitt med det i mange år, men det roet seg ganske mye da han slutta å røyke (han snuser ikke). Kan det være arvelig? Men jeg er takknemlig for svar, da dette preger mye av hverdagen min 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312510-ekstraslag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.