Gå til innhold

smerter under samleie etter fødsel

Anbefalte innlegg

mars2001mamma

Hei

For ca. 4 mnd siden fødte jeg en fin gutt. Det var en nokså tøff fødsel som endte med keisersnitt etter mange timer. Jeg har vært til kontroll hos min gynekolog etter fødselen og fikk da satt inn spiral. Alt så normalt ut. Jeg fullammer og har ikke fått mensen tilbake. Mitt spørsmål gjelder smerter under samleie. Jeg og min mann sliter med at jeg synes det er smertefullt å ha samleie. Har prøvd med glidekrem, da jeg vet at man gjerne er mindre fuktig i vagina etter en fødsel, men dette hjelper ikke. Det føles som om underlivet mitt er ett eneste stort sår. Er dette vanlig såpass lenge etter en fødsel? eller bør jeg evt.kontakte min lege igjen?

hilsen frustrert

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31252-smerter-under-samleie-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Etter fødsel inntil menstruasjonen kommer tilbake er hormonproduksjonen hos den ammende som hos en gammel kvinne. Østrogenmangel gir såre slimhinner. Bruk Ovesterin krem eller stikkpiller (uten resept), det er ikke farlig for barn eller amming. Ikke les bruksanvisningen! Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...