Gjest kommendemor Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Hei, jeg håper du har anledning til å svare for jeg er så fryktelig usikker. Jeg står ovenfor et valg mellom vanlig fødsel eller keisersnitt og er ganske rådvill. Jeg har et barn fra før som ble forløst ved keisersnitt pga seteleie og min helse. Jeg har en imunsykdom (kollagenose) som utarter seg ved høy feber og infeksjonsparometer ved anstrengelser. Dette slo ut hver gang jeg ammet. Da fikk jeg 40 i feber og kroppens infeksjonstatus smalt opp til stigende crp. Den passerte 500 og det var ganske kritisk. Min sønn ble delammet i 9 måneder og det var utrolig tøft, men viktig for meg siden jeg selv er syk. Problemet er nå hvordan en vanlig fødsel vil påvirke kroppen min. En fødsel er jo en tyngere belastningen enn amming? Jeg håper å kunne klare å amme dette barnet også, men hva gjør jeg i forhold til fødsel? Jeg vet jo at dette er vanskelig å svare på, men håper likevel at du kan komme med noen synspunkter.Jeg lå sengeliggende over 14 dager på sykehus sist. Jeg er jo selvfølgelig redd for å bli så dårlig for jeg har tross alt en gutt på snart 3 år som trenger mamma. Jeg hadde ingen komplikasjoner ved forrige keisersnitt annet enn at jeg reagerer dårlig på bedøvelse. Jeg lurer også på forskjellen mellom epidural bedøvelse (som jeg hadde sist som ikke var så vellykket) og spinal bedøvelse? Håper du har anledning til å svare meg. Jeg er 35 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312555-keisersnitt-kontra-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Jeg ville valgt keisersnitt framfor normal fødsel hvis jeg var i din situasjon; ser ut til at det er mest skånsomt for din helse... Må innrømme at jeg ikke helt vet hva forskjellen er på epidural og spinal bedøvelse... Men jeg hadde spinal ved siste keisersnitt i hvert fall, og det funket veldig bra Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312555-keisersnitt-kontra-f%C3%B8dsel/#findComment-2548520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Det er for komplisert å svare på for en som ikke kjenner detajler om din sykdom og tidligere forløp. Du må be om en samtale med en kompetent lege ved det sykehus hvor du skal føde. Jeg håper svangerskap og fødsel kommer til å forløpe uten komplikasjoner. Du skal selvsagt ikke betale for dette svaret. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312555-keisersnitt-kontra-f%C3%B8dsel/#findComment-2548524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Du må be om en skikkelig samtale med en av fødselslegene/gynekologene ved sykehuset du skal føde. Snakk også gjerne med jordmor. Slik du presenterer saken din, så tror jeg nok at jeg ville satset på keisersnitt. En fødsel er virkelig hardt arbeide, og det er et voldsomt stress for kroppen. Jeg har bare hatt spinalbedøvelse (i forbindelse med keisersnitt), og syntes det fungerte veldig bra. Snakk med gynekologen, og gjerne en anestesilege om dette også du. Jeg vil tro at med din sykdom så får du ganske lett samtaler med legene. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312555-keisersnitt-kontra-f%C3%B8dsel/#findComment-2548627 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kommendemor Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Jeg ville valgt keisersnitt framfor normal fødsel hvis jeg var i din situasjon; ser ut til at det er mest skånsomt for din helse... Må innrømme at jeg ikke helt vet hva forskjellen er på epidural og spinal bedøvelse... Men jeg hadde spinal ved siste keisersnitt i hvert fall, og det funket veldig bra Lykke til! Takk for råd. Jeg skal til UL og samtale med gynekolog nærmere, men må liksom mentalt forberede meg litt. Sist følte jeg at jeg fikk for liten tid til å forberede meg til keisersnittet. Det er jo ingen vits å ta denne ul for tidlig iallefall ikke i forhold til leie. Det blir vel noen runder til i tankeboksen. Føler at veldig mange jordmødre heller mot fødsel uansett. Blei anbefalt det sist gang også, men da sa gynekologen at det var veldig stor risk og om det hadde vært hans kone hadde det ikke vært noe tema. Mange av jordmødrene mener det er mindre belastende med en naturlig fødsel. Da blir jeg også usikker for det kan være skremmende å lese om enkelte fødsler hvor det revnes både her og der. Fryktelig usikker i forhold til sykdommen. Det blir jo sammenliknet med 5 mila. Jeg tåler nok ganske mye smerte, men det er jo ikke bare det det dreier seg om i en fødsel, er det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312555-keisersnitt-kontra-f%C3%B8dsel/#findComment-2549851 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.