guni Skrevet 8. juli 2001 Del Skrevet 8. juli 2001 Hei! Har lest om HPV på siden deres, men finner ikke svar på det jeg er ute etter. Har hatt HPV i ca. 5-6 år og er temmelig frustrert og dritt lei. Jeg er gift på det 10. året og har et godt ekteskap - bortsett fra dette som nå tærer voldsomt på humør og sexualliv. Har ikke tall på alle de gangene jeg har vært til pensling av vortene, men det hjelper ingen ting og gynekologen kommer heller ikke med noe annet forslag på form for behandling ): lindring av symptomene. Har derfor kuttet det ut. Jeg vet at det ikke er noen behandling som kan fjerne viruset. Vortene er ikke store, men gjør stor ugang. Det er sprekker i huden utenfor skjeden + at jeg kan kjenne at slimhinnen er "ruglete" nederst i skjeden. Det har vært umulig å gjennomføre et samleie på sikkert 3 år. Er vel ikke så rart at dette er til å grine av! Har prøvd å ta opp tema med gynekologen, men føler at jeg snakker til veggen - får i alle fall ikke noe svar. Det vi trenger er å få komme i kontakt med en fagperson som kan gi noe mer utdypende svar enn det som er standard, samt gi råd og veiledning. Dette handler ikke bare om vorter, men også om hvordan det påvirker samlivet. Kan noen gi råd om hvor man kan henvende seg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31261-hpv-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 10. juli 2001 Del Skrevet 10. juli 2001 Hvis du har lest det jeg har svart om HPV så har du vel også sett at jeg anbefaler Aladara-krem som kan hjelpe kroppen til å fjerne virus. Skjeden skal være ruglet, det er det normale. Dessverre ser det ut til at noen kvinner får kroniske smerter etter mye lokalbehandling (det kan være både for HPV og sopp), og det har man ikke effektivt hjelpemiddel mot. Hvis du bor i Olso kan du søke til Olafaiaklinikken som kan undersøke deg og gi deg råd. Jeg forstår din frustrasjon, men dessverre har vi ikke alltid mulighet for å gi effektiv hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31261-hpv-igjen/#findComment-123996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.