Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For 5 mnd siden fødte jeg for første gang, og barnet ble foløst med vaakum. Ca en mnd etter fødselen begynnte jeg å merke en lett sviende og trykkende følelse rett innenfor endetarmsåpningen. Jeg ventet for å se om det gikk over noe det ikke har gjort, det kommer og går hele tiden og blir vondere for hver gang. Noen ganger er det såpass ille at jeg ikke klarer og sitte mens smertene pågår. De kommer som oftest etter jeg har vært på toalettet men ikke hele tiden. Jeg har prøvd å finne ut hva det er, og trodde først det var vanlige hemoroider men det hjelper ikke med salve. Kjennes ut som en liten kule rett innenfor endetarmsåpningen. Tenkte kanskje det har oppstått en rift i endetarmen under fødselen.. Hva tror du? Og evt, hva må til for at det blir bra igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312625-endetarmsbesv%C3%A6r-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satish Arora, allmennlege

Det er jo nå gått 5 måneder siden du fødte og jeg ville forvente at en eventuell rift hadde blitt bedre av seg selv. Du forteller dessuten at du kjenner en liten kul rett innenfor endetarmsåpningen - dette kan jo være en hemoroide selv om salven ikke hjelper. Det er derfor viktig at du tar en tur til din lege og blir undersøkt for å avklare hva denne kulen er. Jeg er ganske sikker på at dette ikke representerer noe farlig men det er greit å få bekreftet hva det er og få riktig behandling - og dermed er en undersøkelse helt nødvendig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...