Gå til innhold

Maling og white spirit - gravid 13+6

Anbefalte innlegg

Hei! Vi pusser opp badet nå, og det er ikke til å unngå at det blir noen kjemikalier og dunster på meg. Dessuten var ejg med å malte litt igår kveld (burde sikkert ikke gjort det). Hvor farlig er det med maling og graviditet? Hva er det som kan skje? Er fryktelig kvalm idag, og hadde nærmest diare i dag tidlig (noe jeg aldri har). Er redd dette skyldes at jeg har ligget og pustet white spirit hele natten (ikke i det rommet som er malt selvfølgelig - men leiligheten er ikke større enn at det dunster overalt). Nå er jeg superstressa for om alt er OK med den lille babyen der inne. Lurer på om jeg må sove et annet sted i natt???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31265-maling-og-white-spirit-gravid-136/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Løsemidler som finnes i malingen kan være skadelig hvis man oppholder seg mye over lengre tid i nymalte rom, uten skikkelig ventilasjon. Nå om sommeren er det vanlig å sove med åpne vinduer, dermed er det kanskje ikke så mye du tross alt får i deg. Hvis du er usikker på hvordan du skal forholde deg, vil jeg anbefale deg å snakke med en fagperson (maler) i fargehandelen. Det går an å bruke luftfilter som maske, hvis man ønsker å være på å male litt, men det beste er selvfølgelig å la andre ta jobben.

Jeg tviler på om det du i dag kjenner av symptomer fra mage og tarm, har sammeheng med malingdunstene. Det vanligste man kjenner ved slik eksposisjon, er hodepine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...