Gjest Marie Elise, 36 år Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Jeg har de siste månedene hatt en "klemmende", ekkel smerte når jeg får orgasme. Det kjennes ut som om det gjør vondt akkurat når livmoren trekker seg sammen. Hva kan dette være? Jeg har ikke smerter ved samleie ellers, menstruasjonsyklusen er normal (lite smerter, nesten ingen) og som den alltid har vært og jeg føler meg frisk. Jeg har født fem barn og bruker ikke prevensjon (mannen min er sterilisert). Jeg ble veldig redd første gang jeg kjente det og tenkte straks på kreft... Kan det være kreft i livmoren? Tok for noen uker siden en celleprøve og har ikke hørt noe - fastlegen min sa iallfall at alt så ok ut da han tok GU (men han var veldig kjapp, og jeg våget ikke å nevne smerten for ham...) Hvor lang tid tar det forresten å få svar på celleprøve? Håper på snarlig svar, er redd og tør iallfall ikke å få orgasme 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312682-smerte-ved-orgasme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg har hørt om samme symptom tidligere og kan bare forsøke å forklare det med at sædvæsken inneholder et stoff (prostaglandin) som får livmoren til å trekke seg sammen, og det kan muligens gi en slags menstruasjonssmerte. Jeg foreslår at dere prøver å ha samleie med kondom eller at han trekker seg ut før sædavgang for å se om det kan hjelpe. Hvis det er tilfelle, kan du forsøke å ta en tablett av typen NSAID (f.eks. Ibux) som brukes ved menstruasjonssmerter en times tid før samleie, det motvirker prostaglandin-effekten. Kreft skal du ikke tenke på. Livmorkreft er uvanlig før 45-50 års alderen og viser seg ved uregelmessige blødninger. Celleprøven er for påvisning av kreft i livmorhalsen, ikke i selve livmoren eller eggstokker. Det varierer hvor raskt man får svar på prøven, noen steder to uker, andre steder opp til to måneder. Men kreft skal du ikke tenke på. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312682-smerte-ved-orgasme/#findComment-2550446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.