Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har termin den 26 juli, og sist jeg var hos legen så konstanterte han at hodet hadde festet seg.

Siden lørdag så har jeg hatt så veldig vondt nederst i magen, ved skammbeinet. Det trykker veldig, og det er skikkelig vondt å sitte og å stå. Når vi kjører bil feks. så er hver minste dump vond å kjøre over. Er dette helt vanlig eller er det noe på gang??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31271-vondt-%C3%A5-sitteg%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det høres mest ut som om du har pådratt deg litt bekkenløsning. Det du forteller om smerter i skambeinet, evt. med stråling ned i lyskene, er veldig typisk for bekkenløsning. Noe annet karakteristisk ved denne plagen, er at man har litt vondt for å få med seg beina etter å ha sittet en stund. Det kan selvfølgelig tenkes at barnet har kommet godt ned i bekkenet nå, hodet er festet og presset mot nerver i de nedre regionene blir større. Uansett ser det ut til at det snart er slutt på plagene i.o.m. at du snart er ved termin. Hvis du kjenner deg igjen i forhold til bekkenløsningproblematikken, er det lurt at du finner gode måter å bevege deg på. Ha mest mulig paralelle bein, gjør minst mulig husarbeid, som gulvvask og støvsuging. Ligg gjerne med en stor pute mellom beina når du sover. Søk råd hos din lege/jordmor hvis du trenger mer informasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...