Gjest Sofie, Oslo Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Hei. Jeg har slitt med svimmelhet i sommer. Jeg har epilepsi (fikk det da jeg var 14 år pga stress på skolen) og hadde hatt 4-5 anfall hittil i år, som er mange for meg. Jeg regnet med at det ville slutte siden jeg kuttet ut med Efexor og Seroquel som visstnok "trigger" anfall. Jeg begynte med disse to sommeren for 4 år siden, og etter dette begynte anfall også å komme. Det gikk flott, og det ble ikke det månedlige anfallet på meg. Men i sommer har jeg vært fryktelig svimmel. Jeg begynte å bruke 400 mg Lamictal (tidligere dose var 300 mg som jeg tok på kvelden) og tok 200 mg 12 om formiddagen og 200 mg om kvelden. Etter dette ble jeg svimmel. Noen ganger så ille at jeg har falt om, en opplevelse hvor jeg plutselig er "ute av meg selv/kroppen", og jeg har omtrent ikke vært ute på 1 måneds tid og vanligvis går jeg 1-2 timers tur daglig. Det gjør meg litt deprimert for jeg blir jo isolert. Første gangen trodde jeg det var en slags heteslag fordi det var varmt og det ikke kunne beskrives som et anfall. Nå er jeg tilbake på 300 mg (100 mg formiddag, 200 mg kveld) og det har bedret seg men jeg er fortsatt svimmel. Jeg gruer meg for nå begynner nytt skoleår og da må jeg være i stand til både undervisning og i det hele tatt til å komme meg til skolen (gå, ta trikk..) Igår tok jeg blodprøver, og jeg skal ta røntgenbilder av hodet. Skal sjekkes for Borrelia, blodprosent og masse annet. Og på legevakten for 3-4 uker siden fikk jeg beskjed om at det ikke var noe galt nevrologisk, men fikk heller beskjed om å kontakte fastlege dersom det vedvarte, men fikk desverre ikke time hos legen før 1 mnd etter pga sommerferie... Ringte også til Ullevål hvor jeg behandles, og nevrologen der sa at det sannsynligvis var forbigående svimmelhet og at jeg skulle fortsette med 400 mg dersom jeg godtok det. Hva slags tanker gjør du deg om hva det kan være? Jeg har tenkt litt på at det kanskje kunne være svulst siden jeg i år har hatt såpass mange anfall, og håper på en måte at det er noe slik at jeg kan få behandling mot dette. Det er veldig stressende, slitsomt og ensomt slik det er nå.. En annen ting er at jeg har hatt mindre følsomhet i særlig høyre hånd. Jeg "merker" den liksom ikke... Forresten: Det har ikke vært noen kostholdsforandringer, som kan forklare det.. PS Når jeg skriver anfall, mener jeg med bevisstløshet - dog ingen langvarige greier. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312769-svimmelhet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satish Arora, allmennlege Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Ut ifra det du forteller synes ikke jeg at du skal bekymre deg for svulst og synes iIKKE at du skal håpe på en slik diagnose! Dette ville vanligvis også ha gitt hodepine, kvalme, oppkast og du beskriver ikke slike symptomer. Uansett forteller du at det skal tas røntgenbilde av hodet (antar at dette betyr MR) og dette vil kunne utelukke slike bekymringer med sikkerhet. Ellers synes jeg at det er riktig å få tatt de blodprøvene du nevner. Du spør meg om hva jeg tror dette kan være og jeg må si at jeg synes et det er en god mulighet at dine symptomer har sammenheng med din medisinering og jeg synes det er lurt at din fastlege ber en nevrolog vurdere dette nærmere. Det er også viktig at det blir tatt serumspeil for lamictal for å sjekke at dosen ikke er for høy. Jeg har ingen god forklaring på den reduserte følsomheten i hånden men et MR bilde vil igjen kunne utelukke at det er noe alvorlig årsak for dette. Håper at dette hjelper og lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312769-svimmelhet/#findComment-2556101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.