Gjest Liten og usikker Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hei. Første sommeren vi var sammen, ringte min samboer å sa han ble hos ett vennepar om natta. Jeg ble med en jeg kjener hjem og satt oppe hele natta og snakket. Morgen etterpå ringte min samboer å etterlyste meg. Han hentet meg. jeg hadde gått over streka kvelden før og kysset denne gutten ett par ganger ut på byen. Vi snakket om det, jeg var lei meg, han var lei seg, men vi fortsatte livet sammen. For to år siden begynte min samboer å sende meld med ei jente som er ukjent for meg. Hun var bare ei venninne som trengte noen å snakke med. Jeg ble sjalu! Jeg ville møte henne slik at jeg viste hvem hun var, men det ville hun ikke. Det tok litt av med meld og skjulte møter på cafe. Jeg reagerte sterkt, lurte meg inn på tlf han å fant uhyggelige ting. Laget bråk igjen og slik har det gått opp og ned i nesten to år. (se innlegg psykisk sjalu 04.07av liten og usikker) For en mnd tilbake kuttet han all kontakt med denne jenta, og han har ikke noe svar på hvorfor så plutselig, når han aldri var villig til det før. På mandag fant jeg han snikende på min tlf hvor det var noen meld fra en gammel kompis(som min samboer ville jeg skulle ta kontakt med mens han sendte med denne jenta). Han sa jeg hadde en del å forklare og gikk for å pakke klær. Det ble en høylyttet krangel, med desverre to barn tilstede. Nå lurer han på masse om denne kompisen min og jeg svarer så godt jeg kan. Har ikke sendt mer meld med denne kompisen og heller ikke fått noe fra han. Min samboer ser nå ting fra enn annen side og føler han har ødelagt meg totalt og mener jeg får det best uten han. Jeg vil ha han, jeg elsker han og han elsker meg. Spørsmålet mitt er da hva skal vi gjøre for å legge alt gammelt bak oss? Glemme alle hvorforene vi aldri får svar på? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312820-hvordan-legge-fortid-bak-oss/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Det høres ut for meg at dere surrer det til begge to, så det beste er å starte på nytt og slutte med alt tullet som kan gi mistanker til noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312820-hvordan-legge-fortid-bak-oss/#findComment-2551325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Kan det hjelpe å for det første bli enig om at å dissikere de gamle situasjonene ikke er så gunstig, men enkelte ting kan være nyttige å oppklare. Holdninger og tankene bak er langt viktigere enn pikante detaljer i handlingene. Deretter er det kanskje en idé å bli enige om noen kjøreregler begge kan leve godt med. En av dem må være at hvor-nært-flammen-før-det-tar-fyr er en tåpelig og uaktuell lek. En annen er at noe jeg ikke kan fortelle til/gjøre foran partneren, kan jeg heller ikke gjøre. Venner man ikke kan presantere for partneren, kan man ikke ha. Dere må begge ha den andres trygghet og tillit som et viktigere mål enn egen "frihet". Et forhold der man full av misstenksomhet skal holde på å kontrollere hverandre og stille hverandre til veggs, er ikke liv laga. Dere må begge lære dere både å vise tillit og oppføre dere slik at dere bygger tillit. Problemene dere har hatt blir ikke borte bare av å sette en strek og si at nå snakker vi ikke mer om dette. Rot må ryddes unna. Det som er revet ned må bygges møysommelig opp igjen. Ting tar tid og krefter. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312820-hvordan-legge-fortid-bak-oss/#findComment-2551343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Näckrosa Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Det høres ut for meg at dere surrer det til begge to, så det beste er å starte på nytt og slutte med alt tullet som kan gi mistanker til noe. Enig med deg mrxx. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312820-hvordan-legge-fortid-bak-oss/#findComment-2551716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.