Gå til innhold

Gå eller ikke?

Gjest Trist, men også veldig glad.

Anbefalte innlegg

Gjest Trist, men også veldig glad.

Jeg er i et stort dilemma og trenger inderlig råd/veiledning/synspunkter fra en nøytral person. Jeg er en dame som er 50 år. Gift og har barn. Vet nesten ikke hvordan jeg skal begynne, men får bare skrive fortløpende. Ekteskapet mitt er trygt og godt på den måten. Min mann er solid og veldig snill og glad i meg og bryr seg helt tydelig om meg. Det merker jeg på hans opptreden ovenfor meg. Men saken er den at sex har vært et savn gjennom hele ekteskapet som har vart i ca 25 år. De siste 10 årene helt 100% fraværende. Vi har hatt mange diskusjoner om dette. Nå i ettertid ser jeg en rød tråd. Mannen min har aldri vært interessert i den delen. Jeg har bedt og nærmest, men bare nærmest tryglet. Prøvd å forklare for han hvor mye det betyr for meg. Den første tiden lovet han bot og bedring. (Noe som i utgangspunktet er feil innstilling for å si det slik) Det må jo være frivillig og et ønske den enkelte har. Men nei. Den siste tiden og årene har jeg bare måttet se i øynene den bitre sannhet og faktum og det er at han vil ikke og det blir ikke noe mer av den sorten mellom oss. Vil si at han er hemmet ift dette med seksualitet og skjønner at det plager han. Men han har hatt utallige sjanser til å ta tak i problemet. For et år siden lot jeg ham forstå at det var nå eller aldri. Dette gjorde jeg for å beskytte meg selv. Vite hva jeg skulle innstille meg på og forholde meg til. Men nei igjen. Ingen initiativ der og da eller senere. Han sitter ved TVen eller datamaskinen om kvelden. Han kunne kommet og lagt seg med meg tusenvis av ganger, men han gjør det ikke! Dette har resultert i at min oppførsel og holdning ovenfor ham har endret seg. Jeg ser på ham med forakt og har et stort sinne i meg ovenfor ham som viser seg som irritasjon og at jeg ikke gidder engasjere meg i og ha samme interessen for han lenger. Han har tøyd strikken for langt. Men vi samarbeider greit likevel, har en forholdsvis grei hverdag. Men følelsene er borte og det skyldes ovennevnte. Det finnes ikke nærhet lenger. Jeg liker ikke at han vil gi meg en klem heller. Det finnes ikke lidenskap eller noen form for erotiske signal eller følelser fra hans side. Det får meg til å tenke at han er en - ja jeg vil ikke si hva. Men som sagt føler jeg etterhvert et ubendig sinne overfor ham som har frarøvet meg denne delen av tilværelsen og livet som betyr så mye for meg. Så er saken den at jeg har møtt en annen. Vi har kjent hverandre snart to år og møttes regelmessig det siste året på tross av at femti, seksti mil skiller oss. Lurer på om min mann innerst inne skjønner, men velger å gjøre som ingenting. Dette vet jeg ikke, men jeg har jo hatt noen "uvanlige fravær" fra hjemmet da. Den personen jeg har blitt kjent med vil at vi skal ha en fremtid sammen og det ønsker jeg også. Men tenker på konsekvensene. Det er så mange ting som økonomi, mange praktiske ting. Barna mine blir langt borte for meg. Hvordan vil de reagere. Moren min, familie, miljøet forøvrig osv. Vi har jo hatt et liv sammen min mann og jeg med barn og hus og alt som vi har bygd opp osv. Må si en annen ting også og det er at selv om det ikke er med vilje fra hans side så legger han et bånd på meg. Føler ikke at jeg får være meg selv fullt ut. Siste tiden unngår jeg gjerne og være der han er og bare for å slippe å snakke med han og forholde meg til han. Når han sier noe tenker jeg sarkastisk at kunne du ikke heller sagt eller gjort noe som viste at du hadde lyst på meg. Ja slik har det faktiske blitt. Liker det ikke, men må bare se det i øynene at det er slik det er og kommer til å bli. Må og si at jeg har vært mye deprimert oppigjennom årene og dette med sex mener jeg er medvirkende. Men så er det det om jeg går. Kan jeg gjøre det mot han og familien? Kan jeg få det godt når jeg må leve med det? Kjenner også på et stort behov for frihet og bare være for meg selv og kanskje bo for meg selv en periode. Det er noe med at nok er nok! Å gå vil være tap av status og en annen levestandard. Liker å bo her og denne delen av landet. Mange spørsmål. Vil jeg kunne trives det andre stedet?? Hadde jeg vært fri i utgangspunktet kunne jeg prøvd. Men jeg har ingen "angrerett". Det blir å brenne broer og kaste seg på dypt vann. Er veldig glad i denne mannen jeg har truffet. Setter pris på han. Liker ham og det er ikke noe blaff. Men tross alt vet jeg ikke hvordan en hverdag med han blir. Og vi får liksom ikke prøvd det skikkelig ut slik som situasjonen er. Tenker og spør meg selv om det er en selvfølge at en skal ha et seksualliv. Det er jo ikke noe fasitsvar på det. Men for meg er det et enormt savn. Det fysiske, nærheten, intimiteten, gleden og energien det gir. En dimensjon om jeg kan få si det slik. I virkeligheten er det jeg har opplevd en massiv avvisning over år. Og det har gjort noe med meg. Jeg er sikker på at det ikke har noe med mitt ytre eller min væremåte ellers å gjøre. Det er hos min mann problemet ligger! Dette ble visst et langt brev. Kanskje springende? Har prøvd å få med det som er viktig. Kanskje leser du litt mellom linjene og om det trengs? Jeg vil og vil bare til han jeg har truffet. Tenker på han hele tiden og vet det er gjensidig. Men jeg vet og hva jeg har. Tror det jeg trenger aller mest å høre fra deg er at du forstår ift til dette med ingen sex osv og at mitt andre forhold og eventuelle samlivsbrudd er greitt mtp moralske aspekt for å si det sånn. Vil jo opptre redelig og ordentlig, men vil og må også ivareta meg selv. Ditt svar er veldig, veldig viktig for meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312825-g%C3%A5-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

mil1365380270

Er ikke fagperson, så du er muligens ikke interessert i svar fra meg. Dog klarer jeg ikke la være svare deg.

Virker som du vet du ikke blir glad om du ikke bryter ut av ekteskapet. Da har du ikke så mange valg. Du kan bli, og føle resten av livet at du går glipp av å ha det godt som menneske, eller tørre bryte. (Når du føler forakt, kan jeg ikke se at forholdet er spesielt givende for noen av dere.. men, men...den som har skoene på o.s.v.)

Ungene dine er tydeligvis store, og de kan flytte på seg, om de vil? Men må du flytte da? Kan du ikke bo i nærheten en stund, så vurdere flytting?

Hvor viktig er det hva omgivelsene syns? Skilsmisser er vanlige i samfunnet. Og som regel er vi mye mindre spennende enn vi tror, nyhetens interesse avtar raskt. Om noen i din omgangskrets skulle reagere negativt, er de kanskje ikke så opptatt av ditt ve og vel - hvor mye skal du legge vekt på hva de mener da?

Skjønner at du er redd, det er et stort skritt. Men jeg håper du tør gjøre noe med situasjonen din. Du har jo til og med en som venter på deg, en som tilfører livet ditt gode ting. Hva når han er borte fordi du valgte bli, og du sitter der med din nåværende mann.... Vil du da angre på at du ikke gikk?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312825-g%C3%A5-eller-ikke/#findComment-2551371
Del på andre sider

Er ikke fagperson, så du er muligens ikke interessert i svar fra meg. Dog klarer jeg ikke la være svare deg.

Virker som du vet du ikke blir glad om du ikke bryter ut av ekteskapet. Da har du ikke så mange valg. Du kan bli, og føle resten av livet at du går glipp av å ha det godt som menneske, eller tørre bryte. (Når du føler forakt, kan jeg ikke se at forholdet er spesielt givende for noen av dere.. men, men...den som har skoene på o.s.v.)

Ungene dine er tydeligvis store, og de kan flytte på seg, om de vil? Men må du flytte da? Kan du ikke bo i nærheten en stund, så vurdere flytting?

Hvor viktig er det hva omgivelsene syns? Skilsmisser er vanlige i samfunnet. Og som regel er vi mye mindre spennende enn vi tror, nyhetens interesse avtar raskt. Om noen i din omgangskrets skulle reagere negativt, er de kanskje ikke så opptatt av ditt ve og vel - hvor mye skal du legge vekt på hva de mener da?

Skjønner at du er redd, det er et stort skritt. Men jeg håper du tør gjøre noe med situasjonen din. Du har jo til og med en som venter på deg, en som tilfører livet ditt gode ting. Hva når han er borte fordi du valgte bli, og du sitter der med din nåværende mann.... Vil du da angre på at du ikke gikk?

Tusen takk for innlegg og interessen du viser. Det gjorde godt å lese du du hadde skrevet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312825-g%C3%A5-eller-ikke/#findComment-2551455
Del på andre sider

Gjest mandolina

Men hvordan logger jeg ut av denne siden? Kan ikke finne noen steder at det står "logg ut". Så nå blir jeg her til noen forteller meg...

Oppe i høyre hjørne er det en knapp med et svart kryss på, denne knappen trykker du på, og vips er du logget ut av DOL.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312825-g%C3%A5-eller-ikke/#findComment-2551461
Del på andre sider

Annonse

Du logger deg ut fra internettforbindelsen og dermed også fra DOL. Så du logger deg ut, det er vel ikke noe problem, for en som ikke vil være på DOL. :)

Hilsen

Problemet er at man da ofte direkte logger inn igjen når man åpner DOL neste gang, og det er ikke nødvendigvis ønskelig hvis man ikke er alene om å bruke PC'en... See?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312825-g%C3%A5-eller-ikke/#findComment-2551484
Del på andre sider

Gjest mandolina

Problemet er at man da ofte direkte logger inn igjen når man åpner DOL neste gang, og det er ikke nødvendigvis ønskelig hvis man ikke er alene om å bruke PC'en... See?

Ikke på min PC i hvert tilfelle. Trykker jeg på krysset oppe i hjørnet er jeg definitivt logget ut fra Dol og fra internett.

Jeg må logge meg inn igjen, hvis jeg skal på internett og på Dol.

Men da passordet mitt er lagret på PC'en, så kan resten familien min gå inn og se hva jeg driver med på dol, men det er det ingen som hverken har interesse av eller gidder ikke å interessere seg for, og i motsatt tilfelle, så er jeg ikke utleverende om meg og mitt, så de ville ikke få tak i noen hemmeligheter.

Dessuten har vi 5 PC'er i huset og her bor tre personer.

Jeg tror du tar feil.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312825-g%C3%A5-eller-ikke/#findComment-2551489
Del på andre sider

Ikke på min PC i hvert tilfelle. Trykker jeg på krysset oppe i hjørnet er jeg definitivt logget ut fra Dol og fra internett.

Jeg må logge meg inn igjen, hvis jeg skal på internett og på Dol.

Men da passordet mitt er lagret på PC'en, så kan resten familien min gå inn og se hva jeg driver med på dol, men det er det ingen som hverken har interesse av eller gidder ikke å interessere seg for, og i motsatt tilfelle, så er jeg ikke utleverende om meg og mitt, så de ville ikke få tak i noen hemmeligheter.

Dessuten har vi 5 PC'er i huset og her bor tre personer.

Jeg tror du tar feil.

Hilsen

Det er ganske påståelig å si at jeg tar feil, da jeg vitterlig opplever dette hvis jeg ikke trykker "logg ut". Riktignok ikke hver gang, men det skjer, selv om du ikke har opplevd dette.

Det er vel kanskje ikke uten grunn at de fleste nettsider (nettbank o.l.) direkte oppfordrer til å logge ut før man lukker nettleseren...

Om noen skulle kunne logge seg inn på min konto i huset her, var ikke poenger for min del, men det kan kanskje være det for andre. Derfor informerer jeg om mine erfaringer, selv om kanskje dette som sagt ikke skjer alle hele tiden...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312825-g%C3%A5-eller-ikke/#findComment-2551492
Del på andre sider

Gjest mandolina

Det er ganske påståelig å si at jeg tar feil, da jeg vitterlig opplever dette hvis jeg ikke trykker "logg ut". Riktignok ikke hver gang, men det skjer, selv om du ikke har opplevd dette.

Det er vel kanskje ikke uten grunn at de fleste nettsider (nettbank o.l.) direkte oppfordrer til å logge ut før man lukker nettleseren...

Om noen skulle kunne logge seg inn på min konto i huset her, var ikke poenger for min del, men det kan kanskje være det for andre. Derfor informerer jeg om mine erfaringer, selv om kanskje dette som sagt ikke skjer alle hele tiden...

Nå legger du opp til krangling.

Jeg sa at "jeg tror", og det er noe helt annet enn å påstå.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312825-g%C3%A5-eller-ikke/#findComment-2551494
Del på andre sider

Annonse

Gjest mandolina

Nei jeg legger ikke opp til krangling - når du sier du "tror jeg tar feil" forklarer jeg grunnen til at jeg ikke tar feil...

Oppsettet på pC'ene vedr. oppkoblingen til internett, kan være noe forskjellig fra din og min, slik at de ikke virker likt.

Jeg har en datanerd i huset, som sørger godt for sikkerheten til alle PC'ene våre.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312825-g%C3%A5-eller-ikke/#findComment-2551500
Del på andre sider

Oppsettet på pC'ene vedr. oppkoblingen til internett, kan være noe forskjellig fra din og min, slik at de ikke virker likt.

Jeg har en datanerd i huset, som sørger godt for sikkerheten til alle PC'ene våre.

Hilsen

''Oppsettet på pC'ene vedr. oppkoblingen til internett, kan være noe forskjellig fra din og min, slik at de ikke virker likt.''

Ja, nettopp. Og når noen da derfor spør hvordan man skal logge ut, forklarer jeg hvordan de skal gjøre det sikrest mulig, siden det ikke er garantert at de har en datanerd i huset som har sørget for sikkerheten:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312825-g%C3%A5-eller-ikke/#findComment-2551504
Del på andre sider

Gjest mandolina

''Oppsettet på pC'ene vedr. oppkoblingen til internett, kan være noe forskjellig fra din og min, slik at de ikke virker likt.''

Ja, nettopp. Og når noen da derfor spør hvordan man skal logge ut, forklarer jeg hvordan de skal gjøre det sikrest mulig, siden det ikke er garantert at de har en datanerd i huset som har sørget for sikkerheten:-)

Jeg gir opp, du vinner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312825-g%C3%A5-eller-ikke/#findComment-2551507
Del på andre sider

Gjest mandolina

På oppsettet mitt i Dol er det ingen linje med "Logg ut" under Personlig, det står bare "Registrer deg" og "Logg inn", og derfor ga jeg det svaret jeg gjorde.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312825-g%C3%A5-eller-ikke/#findComment-2551509
Del på andre sider

På oppsettet mitt i Dol er det ingen linje med "Logg ut" under Personlig, det står bare "Registrer deg" og "Logg inn", og derfor ga jeg det svaret jeg gjorde.

Hilsen

Joda, når du har logget inn så står det tre linjer under Personlig i margen til venstre: Registrer deg, Min side og Logg ut. :o) Om du ikke er innlogget så står det Logg inn istedetfor Logg ut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312825-g%C3%A5-eller-ikke/#findComment-2551524
Del på andre sider

Gjest mandolina

Joda, når du har logget inn så står det tre linjer under Personlig i margen til venstre: Registrer deg, Min side og Logg ut. :o) Om du ikke er innlogget så står det Logg inn istedetfor Logg ut.

Nei, det gjør det ikke. Det står bare "Registrer deg" og "Logg inn", og jeg kan ikke skrive dette uten å være logget inn, så det er helt sant.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312825-g%C3%A5-eller-ikke/#findComment-2551537
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ikke så sinna, Bookworm, kler deg dårlig;)

Min PC logger også av en side ved å trykke på rødt kryss øverst i høyre hjørne, automatisk, tror de fleste har slik enkel avlogging, om de har installert gode programmer mot virus;))

Ellers bør et slikt program definitivt installeres!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312825-g%C3%A5-eller-ikke/#findComment-2551548
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...