Gjest 48b Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Etter brystkreft har jeg fått rekonstruert bryst etter DIEP metoden i 2007, samtidig ble det gamle brystet løftet. Det ble veldig bra! Da det var endel forskjell på brystene, ble det nye brystet fettsugd nå i Juni. Men legen tok altfor mye, og nå er det nye brystet blitt betydelig mindre enn det gamle. Jeg er så lei meg for dette og angrer på operasjonen. Legen min er i permisjon, og jeg har ikke time før i November. Jeg vil gjerne at det nye brystet skal bli like stort som det gamle og lurer på om dette er mulig. Jeg har hørt om fett-transplantasjon. Er det en mulighet? Vil helst unngå "fremmedlegemer", men er det en mulighet med silikon? Eller må jeg løfte, evnt. redusere det gamle brystet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312827-ulike-bryst-etter-rekonstruksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Det er vanskelig å gi et entydig svar, men noen betraktninger kan forhåpentligvis gjøre deg litt klokere: Vedr. VOLUM-forskjell, må jo enten det bryst som er for lite økes, eller det motsatte reduseres. Hvis du er mest fornøyd med volumet i det friske brystet, synes jeg ikke dette skal reduseres ytterligere, selv om det er en mulighet. Hvis volumet skal økes i det rekonstruerte brystet, er fett-transplantasjon absolutt en mulighet, dersom det ikke er så stor forskjell det er snakk om. Det er noe usikkerhet mht hvor mye av det transplanterte volumet som overlever i lengden, men inngrepet kan gjøres om igjen. Er det en stor økning som skal til, er nok protese det beste. Vedr. evt. FASONG-asymmetri, kan selvsagt brystløft komme på tale. ta kontakt med avdelingen, helst den legen som rekosntruerte brystet ditt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312827-ulike-bryst-etter-rekonstruksjon/#findComment-2552618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.