Gå til innhold

Ulike bryst etter rekonstruksjon

Anbefalte innlegg

Etter brystkreft har jeg fått rekonstruert bryst etter DIEP metoden i 2007, samtidig ble det gamle brystet løftet. Det ble veldig bra! Da det var endel forskjell på brystene, ble det nye brystet fettsugd nå i Juni. Men legen tok altfor mye, og nå er det nye brystet blitt betydelig mindre enn det gamle. Jeg er så lei meg for dette og angrer på operasjonen. Legen min er i permisjon, og jeg har ikke time før i November. Jeg vil gjerne at det nye brystet skal bli like stort som det gamle og lurer på om dette er mulig. Jeg har hørt om fett-transplantasjon. Er det en mulighet? Vil helst unngå "fremmedlegemer", men er det en mulighet med silikon? Eller må jeg løfte, evnt. redusere det gamle brystet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312827-ulike-bryst-etter-rekonstruksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg

Det er vanskelig å gi et entydig svar, men noen betraktninger kan forhåpentligvis gjøre deg litt klokere: Vedr. VOLUM-forskjell, må jo enten det bryst som er for lite økes, eller det motsatte reduseres. Hvis du er mest fornøyd med volumet i det friske brystet, synes jeg ikke dette skal reduseres ytterligere, selv om det er en mulighet. Hvis volumet skal økes i det rekonstruerte brystet, er fett-transplantasjon absolutt en mulighet, dersom det ikke er så stor forskjell det er snakk om. Det er noe usikkerhet mht hvor mye av det transplanterte volumet som overlever i lengden, men inngrepet kan gjøres om igjen. Er det en stor økning som skal til, er nok protese det beste. Vedr. evt. FASONG-asymmetri, kan selvsagt brystløft komme på tale. ta kontakt med avdelingen, helst den legen som rekosntruerte brystet ditt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...