Gjest MasterJoe Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Hei Jeg har tidligere fjernet to "tvillinger", en likeover rumpesprekken og en i pungen. Legene sa videre at det var mulig å få slike tvillinger overalt på kroppen, selv om nederst i ryggraden er mest vanlig. Nå har det seg slik at jeg har noen "sår" bak begge ørene, hvor øret/huden fester seg til selve hodet. Ut av de små hullene kommer det iblant illeluktende veske som er lik den jeg hadde før med tvillingene som jeg har fått fjernet. Noen kviser/acne er det ikke snakk om, for problemet bak ørene har vært over et år nå, uten å gå bort. Så, hvor dumt det enn høres ut: er det i det hele tatt mulig å få slike tvillinger bak ørene? Viss ikke, hva kan så problemet være? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312858-tvillingersakralcyste/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Over 80% av "tvillinger" er dannet i midtlinjen, ndre del av virvelsøylen. Hos kvinner er det forholdsvis vanlig at de sitter ved livmor eller eggstokker. Årsak er at celler fra de øvre hudlag, gjerne med hår, hud og noen ganger tenner har "forvillet seg" dypere i huden enn de skal være. Dette skjer i forbindelse med "lukningsprosessen" tidlig i fosterlivet, og det er vanlist at de sitter i kroppens midtlinje. Jeg mener imidlertid å ha hatt en pasient en gang som fikk fjærnet en kul bak øret som stadig væsket, slik du beskriver. Er ganske sikker på at kirurgen kalte det " en slags tvilling". jeg er som sagt noe usikker på om dette var en korrekt betegnelse Men behandling er uansett kirurgisk fjærning. Dette fordi selve kulen ofte har en lang kanal ut i huden; slik at lokalbehandling med antibiotika ikke vil virke, og iallfall ikke fjærne de "forvillete" cellene. Synes du kan kontakte fastlegen din, så blir du antakelig henvist til en kirurg for vurdering. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312858-tvillingersakralcyste/#findComment-2558105 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.