Gjest Sønni Skrevet 9. juli 2001 Del Skrevet 9. juli 2001 Jeg er på dag 16, og har hatt min andre kur med pergotime. Første kuren var en enkel kur, som jeg hadde sist mnd. Denne gang hadde jeg en dobbel kur. Jeg kan kort forklare at jeg hadde hormonforstyrrelser i 2,5 år etter tidligere bruk av p-sprøyte før jeg fikk eggløsning. Ble da gravid, men mistet. Det gikk 4 mnd. før jeg igjen fikk eggløsning, ble gravid da også, men mistet atter en gang. Gynekologen min mente at jeg tydelig hadde sjeldne eggløsninger, og ville gi meg pergotime for å sette eggløsning fortere i gang. Jeg var jo også lite lysten på å kanskje måtte vente 4-5 mnd. før jeg fikk det igjen. Første kuren ga meg eggløsning. Jeg fikk noe smerter nederst i magen da, og følte vedlig ubehag. Men denne gang fikk jeg kraftige magesmerter på dag 13 og 14. Jeg fikk store problemer med å både sitte og gå. Det var rett og slett grusomt.Jeg gråt masse, noe jeg ytterst sjelden gjør. Jeg har i noen sykluser kjent etter på livmortappen og livmormunningen, og vet at når jeg har el er tappen myk og slimete, og munningen åpen. Slik var det nå på både dag 12, sepesielt på dag 13 og delvis på dag 14. 1. Kan jeg ha blitt overstimulert? 2. Hvorfor tror du jeg fikk så sterke smerter? 3. Jeg klarte ikke å ha sex på disse smertefulle dagene, men jeg hadde sex på dag 12. Kan jeg allikevel blitt gravid? 4. Kan jeg ha fått cyste på eggstokkene? 5. Burde jeg fått en ul eller annen form for gynekologisk sjekk? 6. Om jeg slutter med pergotime, vil sjangsene være store for at jeg kan få eggløsning av meg selv neste syklus? Jeg har nå valgt å ta pause fra pergobruken, og håper at jeg allikevel klarer å produsere eggløsning av meg selv. Jeg har jo klart det før, så hvorfor ikke. På forhånd takk for svar. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31294-overstimulering/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sønni Skrevet 9. juli 2001 Del Skrevet 9. juli 2001 Må bare legge til at jeg føler meg veldig oppblåst i magen, og får til tider stikkinger nederst i magen. Føler meg også veldig øm i magen, som om jeg har blitt mørbanket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31294-overstimulering/#findComment-123825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 10. juli 2001 Del Skrevet 10. juli 2001 1. Kan jeg ha blitt overstimulert? Ja, man kan bli overstimulert av pergotime. 2. Hvorfor tror du jeg fikk så sterke smerter? Ved overstimulering dannes b plutselig mange cyster på eggstokkene, og det kan gi smerter, evt utsiving av væske i bukhulen i tillegg. 3. Jeg klarte ikke å ha sex på disse smertefulle dagene, men jeg hadde sex på dag 12. Kan jeg allikevel blitt gravid? Dag 12 er meget fruktbar 4. Kan jeg ha fått cyste på eggstokkene? Ja, se svar 2. 5. Burde jeg fått en ul eller annen form for gynekologisk sjekk? Hvis du har sterke smerter, ja, men man kan ikke gjøre annet enn å observere deg. 6. Om jeg slutter med pergotime, vil sjangsene være store for at jeg kan få eggløsning av meg selv neste syklus? Det er ikke mulig å svare på Jeg har nå valgt å ta pause fra pergobruken, og håper at jeg allikevel klarer å produsere eggløsning av meg selv. Jeg har jo klart det før, så hvorfor ikke. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31294-overstimulering/#findComment-124007 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.