Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

e-vitamin er vel fruktbarhetsvitaminet for begge kjønn. Ellers så skader det ikke å kutte kaffen (røyken regner jeg med er stumpa om det er et alternativ), spise sundt, leve regelmessig og prøve å sove godt. Tror rådene kan gjelde både deg og mannen din :)

Lykke til!

Nå ble ikke jeg gravid ved hjelp av IVF. Men hadde allikevel ikke kroppen og hormonene mine helt på min side noen mnd, så prøvde ett år før det klaffet. Og de siste 3 mnd før jeg ble gravid tok jeg:

Udo's choice(Omega 3, 6 og 9) - 2 kapsler for dag

B6(pyridoksin) - 3 tabletter a 40mg som er enorm dose i norsk målestokk. B6 kan også hjelpe for svangerskapskvalme.

B-total - 2 tabletter

E vitamin - 2 kapsler a 30 mg

Samt urtepreparatet Kyskhetstre(Vitex Agnus Castus), som dessverre ikke er å få tak i i Norge, men som jeg bestilte fra helsekostbutikk i Danmark. Dette er hormonregulerende og blir bla brukt mot barnløshet i Tyskland og dels Danmark.

Folat hjelper deg ikke å bli gravid, det er for å forebygge ryggmargsbrokk.

Nå ble ikke jeg gravid ved hjelp av IVF. Men hadde allikevel ikke kroppen og hormonene mine helt på min side noen mnd, så prøvde ett år før det klaffet. Og de siste 3 mnd før jeg ble gravid tok jeg:

B6(pyridoksin) - 3 tabletter a 40mg som er enorm dose i norsk målestokk. B6 kan også hjelpe for svangerskapskvalme.

B-total - 2 tabletter

Samt urtepreparatet Kyskhetstre(Vitex Agnus Castus), som dessverre ikke er å få tak i i Norge, men som jeg bestilte fra helsekostbutikk i Danmark. Dette er hormonregulerende og blir bla brukt mot barnløshet i Tyskland og dels Danmark.

Folat hjelper deg ikke å bli gravid, det er for å forebygge ryggmargsbrokk.

Ble litt uoversiktlig, så prøver igjen :-)

Vit. B6(pyridoksin) - 3 tabletter a 40mg som er enorm dose i norsk målestokk. B6 kan også hjelpe for svangerskapskvalme.

B-total - 2 tabletter

Samt urtepreparatet Kyskhetstre(Vitex Agnus Castus),

Gjest også ivf`er

Hei du! Jeg spurte klinikken om dette i går, og sykepleieren der sa at man gjerne kunne drikke kaffe, også i rugetiden, bare ikke overdrive.

Det viktigste er å leve som normalt, spise sunt og være i bevegelse. Hvis du har mange forsøk bak deg uten resultat, så bør du forhøre deg med klinikken om du bør forandre på medisineringen, evt få ekstra medisinering (hcg-støtte f.eks) i rugetiden.

• 3 uker senere...

Annonse

Folat er vel for å hindre ryggmargsbrokk hos fosteret, ikke for å gjøre det lettere å bli gravid?

Jeg har hørt at det er en hostesaft (slimløsende) som skal hjelpe, men tror ikke det har noe å si ved IVF.

Heisan.

Tusen takk for svarene :-)

Jeg har begynt med noe som heter Barbasco. Er det noen avdere som har erfaring med det???

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...