Gå til innhold

For tjukk for kjæresten.

Anbefalte innlegg

Gjest Snart sammenbrudd

Jeg har blitt dumpa av min kjæreste jeg har hatt i ca 2 år.

Noen mnd etter at vi traff hverandre første gangen, så måtte jeg gjennom en stenumsplitt for å fjerne en kjempestor svulst i brøstkassen som holdt på å ta livet av meg. Stenumsplitt er når de sager brøstkassen i to, for så å hekte den sammen igjen med stårltråd og syr igjen huden over.

Jeg hadde 3 mnd til sengs før jeg kom meg på bena igjen, og det har tatt veldig lang tid å bli varig oppegående pga div. komlikasjoner, og har derfor blitt veldig rolig nå etter sengeleiet også. Har enda ikke kommet såpass i form at jeg kan gjøre de helt store fysiske tingene..og har det siste året lagt på meg 12 kg. I går lom min kjæreste å sa at hun ikke tenner på meg mer, og derfor gjør det slutt...har jo merket at hun har hatt "ofte vondt i hodet" i det siste når jeg har tatt intiativ til sex..og jeg har spurt henne om alt er ok mellom oss, noe hun har bekreftet ja på..åsså gjør hun dette brått og fort.

Så nå sitter jeg her med nesa midt i trynet, og er utroli lei meg. Jeg vet jo at jeg ikke ser ut som før, men jeg har enda ikke hatt sjansen til å komme tilbake til formen. Noen kunne kanskje si at jeg skulle ha slanket meg under vegs, men musklene svinner fort når man ikke kan røre seg, og skal man da sette igang å slanke seg i tillegg så forsvinner enda mer muskler..og derfor vært frarådet dette fra legehold innil jeg har vært istand til å røre meg mer.

Jeg var så glad jeg overlevde, men NÅ synes jeg livet er noe dritt!!!

Hva er det som går av menneskeheten, er det BARE kropp som teller..uansett???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312979-for-tjukk-for-kj%C3%A6resten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

7

• Lillemus

4

• tonie

4

• hidi, the scorpion

3

Ja det er bare kropp som teller ser det ut som!

Men drit i henne da,hun er ikke verdt det.

Akkurat i denne saken synes jeg er er vel brutalt å gjøre det slutt hvis det er sånn at han ikke er sprek nok til å bevege seg særlig enda. Men ellers, jeg har aldri helt skjønt hvorfor folk som dumper pga utseende alltid skal fordømmes. Tenninga henger nå engang sammen med det visuelle for mange av oss, og alle er somregel enige om at bra sex er viktig.

Gjest Snart sammenbrudd

Akkurat i denne saken synes jeg er er vel brutalt å gjøre det slutt hvis det er sånn at han ikke er sprek nok til å bevege seg særlig enda. Men ellers, jeg har aldri helt skjønt hvorfor folk som dumper pga utseende alltid skal fordømmes. Tenninga henger nå engang sammen med det visuelle for mange av oss, og alle er somregel enige om at bra sex er viktig.

Vel..det er kanskje greit at kvinner dumper sin mann pga utseende i en situasjon han ikke kan noe for, men om det hadde vært en mann som hadde gjort det samme, feks om kjæresten eller kona hadde blitt tykkere etter en graviditet og ikke kommet "fort nok i form" så hadde mannen vært en forbanna ")(/#)¤(/)(¤/)(/¤#" !!

...noe JEG hvertfall ALDRI hadde kommet til å gjøre.

Hmmm..

Gjest D*lilith

Du om det!

Kan ikke stikke særlig dypt når man dumper folk pga at de legger på seg,mener jeg...ærlig talt.

Annonse

Gjest Snart sammenbrudd

Sa hun at det var utseendet ditt som gjorde at hun ikke tenner lenger da? Det kan jo være at lang tids sykdom har ødelagt noe for henne - skjer mange par det.

Nei, hun sa ikke at det var pga utseende, men at hun ikke tente på meg mer..men..jeg har jo fått en del "hint" tidligere eller "bemerkninger" under vegs i "bi-setninger" som jenter er veldig flink til å komme med..

Gjest mener nå jeg da

Nei, hun sa ikke at det var pga utseende, men at hun ikke tente på meg mer..men..jeg har jo fått en del "hint" tidligere eller "bemerkninger" under vegs i "bi-setninger" som jenter er veldig flink til å komme med..

Ingen har plikt til å elske andre vet du. Hvis du gransker deg selv kan du kanskje se at du også har en del av skylden for at gnisten ble borte. Kanskje hun ble lei av alle klagene dine etter operasjonen? Du virker litt........skjør...... for å si det sånn.

Gjest Snart sammenbrudd

Du om det!

Kan ikke stikke særlig dypt når man dumper folk pga at de legger på seg,mener jeg...ærlig talt.

Nei, det er det jeg også mener..Trodde vi hadde en samhørighet på et dypere plan en det viste seg at vi hadde.

Jeg har nesten gått over mitt "eget lik" for å aldri klage på hvor vondt jeg har hatt det, og forsøkt å være så positiv jeg har kunnet..selv om jeg har hatt et smertehelvete uten like, å prøvd å vise henne at jeg har vært opptatt av at HUN skulle ha det bra (så hun ikke skulle lide minst mulig pga av min helsetilstand).

Så godt å høre at du overlevde sykdommen og operasjonen! Det har vært en utrolig tøff kamp, vil jeg tro.

Jeg skjønner at du er veldig trist nå, et brudd er alltid veldig vondt, og spesielt vondt når du har vært gjennom en slik kamp underveis, det føles kanskje som et dobbelt svik.

Imidlertid lurer jeg veldig på - sa hun direkte at det var vekten din som var årsaken til at hun ikke tenner på deg lenger? Personlig har utseendet utrolig lite å si for tenningsmønsteret, det er oppførselen, selvtilliten..energien til personen som er avgjørende. Jeg ser for meg at du som syk og svak har (selvfølgelig!) hatt lite energi til overs til å være den personen hun traff opprinnelig. Dere var veldig kort tid sammen før du ble syk også? Kanskje hun har tenkt på å gjøre det slutt lenge, men ikke effektuert tanken før du er frisk nok, og hun føler at hun ikke har så stort ansvar lenger?

Du er i en sorgsituasjon, og må bearbeide tapet av kjæresten din. Men hvis jeg var deg ville jeg fokusere minst mulig på at vekten din er årsaken, og heller bruke tid på å finne tilbake til deg selv og den personen du ER. Ikke identifiser deg med sykdomshistorie eller 'jeg er feit'. Du er en fighter, har klart å overleve, og nå kan du bygge tilbake livet ditt som DEG.

Lykke til!

Gjest Snart sammenbrudd

Ingen har plikt til å elske andre vet du. Hvis du gransker deg selv kan du kanskje se at du også har en del av skylden for at gnisten ble borte. Kanskje hun ble lei av alle klagene dine etter operasjonen? Du virker litt........skjør...... for å si det sånn.

Mulig jeg er litt "skjør" nå JA, skjelver og gråter om hverandre her..men det ville vel de fleste ha vært uansett når de har blitt dumptet av kjæresten vel?

Vel..det er kanskje greit at kvinner dumper sin mann pga utseende i en situasjon han ikke kan noe for, men om det hadde vært en mann som hadde gjort det samme, feks om kjæresten eller kona hadde blitt tykkere etter en graviditet og ikke kommet "fort nok i form" så hadde mannen vært en forbanna ")(/#)¤(/)(¤/)(/¤#" !!

...noe JEG hvertfall ALDRI hadde kommet til å gjøre.

Hmmm..

Det er nå ikke helt uvanlig at menn dumper sine smålubne koner og skaffer seg mer snertne damer. Kjipt og alt, men jeg kan ikke helt forstå hvorfor det er så mye edlere å dumpe noen fordi de er blitt for passive, for kjedelige eller hva det nå er de er blitt.

Jeg føler med deg da, det kan ikke være lett å være deg akkurat nå.

Annonse

En medalje har alltid to sider.....

Jeg tror nok ikke vekten din er hele grunnen til bruddet...

Det at hun ikke tenner på deg er en ting, men hadde det vært helt topp på alle andre områder, kunne hun sikkert satt sexèn litt på vent.

Men jeg må si det høres rart ut at legen din ikke annbefaler deg å ned noen kilo. Det finnes mange måter å slanke seg på. Uten at det trenger bli ekstremt. Overvekt blir jo bare en ekstrabelastning i tillegg til din lidelse...

Og til slutt, kom deg videre, ta vare på deg selv!

Ønsker deg alt godt fremover :0)

Gjest Snart sammenbrudd

Det er nå ikke helt uvanlig at menn dumper sine smålubne koner og skaffer seg mer snertne damer. Kjipt og alt, men jeg kan ikke helt forstå hvorfor det er så mye edlere å dumpe noen fordi de er blitt for passive, for kjedelige eller hva det nå er de er blitt.

Jeg føler med deg da, det kan ikke være lett å være deg akkurat nå.

Ja, nei jeg vet ikke jeg..

Det kom liksom så brått på meg, akkurat nå når jeg har begynt å komme til hektene igjen å snart har mulighet "til å bli meg selv" igjen..

Virket som hun plutselig har fått så dårlig tid...og ikke kunne vente lenger..

Gjest Snart sammenbrudd

En medalje har alltid to sider.....

Jeg tror nok ikke vekten din er hele grunnen til bruddet...

Det at hun ikke tenner på deg er en ting, men hadde det vært helt topp på alle andre områder, kunne hun sikkert satt sexèn litt på vent.

Men jeg må si det høres rart ut at legen din ikke annbefaler deg å ned noen kilo. Det finnes mange måter å slanke seg på. Uten at det trenger bli ekstremt. Overvekt blir jo bare en ekstrabelastning i tillegg til din lidelse...

Og til slutt, kom deg videre, ta vare på deg selv!

Ønsker deg alt godt fremover :0)

Tja..du kan jo spørre hvem som helst om det er mulig å bygge muskler med kaloriunderskudd??

Men det er jo EN ting, noe annet er når du omtrent "sulter ihjel" (altså spiser mindre MYE mindre enn det du har gjort normalt, men likevel legger på seg) men når man overhodet ikke rører seg så forbrenner man jo ingen ting omtrent og kroppen går på sparebluss..

Mener ikke å unnskylde de kiloene jeg har lagt på meg, men hadde bare litt trang til å si dette likevel.

Gjest Valnøtt

Eller så er du bare sår nå og vil at det skal være hun som er teit?

Det er sikkert ikke sånn at hun går fordi du har lagt på deg, men fordi det har ødelagt noe for henne da du ble syk. Reis deg og gå videre og ta vare på helsa di isteden du - det kommer andre damer ved andre anledninger som tåler en trøkk bedre.

Gjest Valnøtt

Tja..du kan jo spørre hvem som helst om det er mulig å bygge muskler med kaloriunderskudd??

Men det er jo EN ting, noe annet er når du omtrent "sulter ihjel" (altså spiser mindre MYE mindre enn det du har gjort normalt, men likevel legger på seg) men når man overhodet ikke rører seg så forbrenner man jo ingen ting omtrent og kroppen går på sparebluss..

Mener ikke å unnskylde de kiloene jeg har lagt på meg, men hadde bare litt trang til å si dette likevel.

Angående det med de kiloene - spiser du ketogen kost kan du bygge muskler på svært lite kalorier - og du er ikke sulten.

Gjest Snart sammenbrudd

Eller så er du bare sår nå og vil at det skal være hun som er teit?

Det er sikkert ikke sånn at hun går fordi du har lagt på deg, men fordi det har ødelagt noe for henne da du ble syk. Reis deg og gå videre og ta vare på helsa di isteden du - det kommer andre damer ved andre anledninger som tåler en trøkk bedre.

Vel..jeg har ikke prøvd å fremstille henne som teit, men bare referert det hun sa, uten at hun kom med noen mer forklaringer..og at dette kom veldig brått på som sagt.

Forstår du ikke har det lett, og sitter med klørne ute. Det er greit. Men jeg snakket ikke om å bygge muskler.

Valnøtt kom med et godt tips til deg :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...