Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vært gift i 5 år, men sammen i 12. Du kan si at jeg hele tiden har følt at dette er kvinnen i mitt liv, eller lettere sagt jeg kunne aldri tenkt meg noen andre hun er mitt bedre halvdel. vel det er hva jeg har følt. Vi har et barn sammen en nydelig gutt på 6 år, alt begynte med at jeg hadde mye med firma å gjøre, ting gikk ikke helt som jeg ville så vi har gått igjennom en stor konkurs. Det er vel rundt der det starter, jeg får en lett deprisjon men klarer barn og jobb. Når jeg endelig er ferdig med alt som har med firma og begynner å finne meg sjelv ser jeg at min kone ikke har det helt bra, så jeg arrangerer en romantisk aften, der hun bryter sammen å sier hun har truffet en annnen. men ikke noe seksuelt, jeg slukker det og sier at vi for se framover. men sånn går det ikke fra da av opplever jeg masse juging, og hun begynner å skjule alle sine spor hele tiden. hun sier at hun elsker meg å vil leve livet sammen med meg. men hun har allerede blitt tatt i juging flere ganger, ho får meg til å føle som at hun trenger frihet, men de gangene hun ber om det og kjører ,stemmer ingen info med det hun forteller eksempel hun skal til et sted men ifølge bilen kjører hun vanvittig mye lenger der jeg vet at hvis jeg ser på km ender hun borti der han gubben er. la meg spesifisere hun har jugd før, sier hun er oss en vennine men blitt tattt på fersken oss denne mannen hun sier det ikke er noe imellom dem. hun har lovet at det er ingen kontakt imellom dem men etter dette har hun kuttet meg utenfor all info og sier det ikke er noe å sklder på alt annet men fortsatt viser km på bilen at hun kjører minst 10 mil mere enn hun sier hun kjører. trenger råd fordi jeg holder på å bli rar, dette er kvinnen jeg faktisk vil sammenigne med med romeo og julie så sterke følelser har jeg

trenger litt hjelp hilsen knust hjerte

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313012-akseptere-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får si det som det er til henne og at du vet at hun kjører så mye lenger enn hva hun sier. Det er klart det er noe mellom henne og den andre mannen. Skikkelig konfrontasjon er nok det beste. Skal dette reddes så er det viktig, hvis ikke går det garantert galt, hvis det ikke gjør det likevel.

Hun må skjønne at du vet når hun lyver og si det klart til henne at du mener hun lyver, hver gang du oppdager det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313012-akseptere-eller-ikke/#findComment-2553160
Del på andre sider

Det høres dessverre ikke ut til at du er hennes Romeo. Du må nok ta en konfrontasjon med henne, si at du vet hun lyver, og at hun har et forhold til denne andre, og så børdu vel be henne velge hvem av dere hun vil ha. For å holde på med to stk over lenger tid er ikke særlig hyggelig for noen av dere tre som er involvert..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313012-akseptere-eller-ikke/#findComment-2554667
Del på andre sider

Gjest samlivsterapi

Her ser det ut som du trenger rådgiving fra en ekspert.Presentere fakta for din kone. Fortell henne alle gangene du har tatt henne i lyving. Og si at du ønsker å blande inn en tredjepart som er nøytral. Hun er nok veldig blandet i følelsene sine. Hun er sikkert glad i deg og får skyldfølelse ovenfor sine følelser over for denne andre. Jeg tror at om dere får snakket om dette hos en tredjepart vil det gjøre godt.

Du er den parten som er sveket her i denne saken, så du kaver sikkert veldig for å få henne til å "velge deg". Det er nok det som kverner i hodet ditt, det at du lurer på hva du gjør feil og hva du kan endre på. Men du må huske at det er hun som har tatt valget om å være utro her. For jeg tror faktisk at hun er det. Dessverre. Hun besøker ikke denne mannen i smug hjemme hos han for å sitte og se på frimerker. Det er lite trolig. Og lyver hun, så har hun noe å skjule. Og hva er det hun skjuler? Hva sier magefølelsen deg?

Husk at du fortjener å være med noen som er trofast mot deg. Uansett om derehar vært gift lenge så skal hun ikke unnskyldes med hva hun gjør.

Lykke til. Husk at du er verdt masse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313012-akseptere-eller-ikke/#findComment-2555153
Del på andre sider

Her ser det ut som du trenger rådgiving fra en ekspert.Presentere fakta for din kone. Fortell henne alle gangene du har tatt henne i lyving. Og si at du ønsker å blande inn en tredjepart som er nøytral. Hun er nok veldig blandet i følelsene sine. Hun er sikkert glad i deg og får skyldfølelse ovenfor sine følelser over for denne andre. Jeg tror at om dere får snakket om dette hos en tredjepart vil det gjøre godt.

Du er den parten som er sveket her i denne saken, så du kaver sikkert veldig for å få henne til å "velge deg". Det er nok det som kverner i hodet ditt, det at du lurer på hva du gjør feil og hva du kan endre på. Men du må huske at det er hun som har tatt valget om å være utro her. For jeg tror faktisk at hun er det. Dessverre. Hun besøker ikke denne mannen i smug hjemme hos han for å sitte og se på frimerker. Det er lite trolig. Og lyver hun, så har hun noe å skjule. Og hva er det hun skjuler? Hva sier magefølelsen deg?

Husk at du fortjener å være med noen som er trofast mot deg. Uansett om derehar vært gift lenge så skal hun ikke unnskyldes med hva hun gjør.

Lykke til. Husk at du er verdt masse.

Magefølelsen: Jeg sitter nå etter at alle sover, stort sett så kommer det tårer, tiden består for tiden av mye dårlig søvn. Jeg er livredd for at det livet jeg har skal forsvinne. noe jeg vet vil komme før eller siden, men tanken på at du ikke kan holde rundt den du elsker skal forsvinne er ubeskrivelig. det blir som å fjerne en del av deg, jeg tenker mye på dette. Det du sier er både rett og fint skrevet, men gjennomførtbart NEI terapi da vil det komme ting fram jeg aldri vil tilgi dette vet hun derfor er terapi uaktuelt. Dette vet jeg, vil føre til skilsmisse. Derfor drømmer jeg om at dette vil gå over, hvor mitt liv igjen kan fortsette.

Jeg tror de fleste mennesker går et helt liv uten å vite hva følelsen av kjærlighet følels som, jeg hadde det og nå er det på vei ut døren. Dette liv suger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313012-akseptere-eller-ikke/#findComment-2556097
Del på andre sider

Føler med deg dude. Har vært igjennom det samme som deg. To ganger. Så jeg skal dele med deg de erfaringer jeg har gjort meg.

For det første. Hun lyver. Hun har sex med vedkommende, og hun har hatt det mer og over lengre tid enn det hun kommer til å innrømmme. It's a fact.

Du må ikke sitte der alene om dette. Snakk med dine aller nærmeste venner om det som skjer. For min del har en god venninne vært til god hjelp, ref forrige avsnitt. Ikke dra felles venner inn i dette. Det MÅ være dine venner!

Du må konfrontere henne, men sørg for at noen passer ungen.Vis at du er skikkelig sinna, men BRUK ALDRI VOLD og ikke ødelegg materielle verdier.

Selv om du har god grunn, ikke syns synd på deg selv, hun vil bruke det mot deg for å slippe lettere unna. Er det noe jeg har lært er det at kvinner ikke er i stand til å føle empati for menn de har såret.

Utroskap er den utros ansvar. Du, like lite som meg og alle andre menn er perfekte. Du må ikke må ikke på noe tidspunkt akseptere hennes utroskap på bakgrunn av mangler hos deg. Jeg forutsetter at du selv ikke har svin på skogen.

Gi henne en urimelig kort tidsfrist til å bestemme seg og ikke avvik fra denne.

Ut i fra hvordan du beskriver situasjonen er hun ikke klar til å forlate deg. Jeg forstår deg slik at du på det nåværende tidspunkt ønsker å fortsette samlivet med henne.

Hvis hun velger å bli hos deg må du ikke akspeter noen form for kontakt mellom dem, krev derfor å få vite hvem vedkommende er, slik at du har kontroll.

Ønsker hun å fortsette i forholdet med deg, så skal hun be om tilgivelse. Men ikke gi den for lett. Sørg for at hun forstår at dette er noe du vil huske i lang tid fremover og at du ikke nødvendigvis er den samme som før.

Og for all del. Se på andre kvinner! Flørt med andre kvinner! Men ikke date eller vær utro. Men det er viktig at du føler at du er attraktiv noe som er bra for selvtilliten din. Det er heller ikke noe i veien for at hun forstår at andre kvinner er interessert i deg, det vil sannsynligvis gjør deg mer attraktiv for henne.

Og tenk over dette. Selv om du ikke ønsker å miste henne nå, så er det ikke sikkert du kan fordra henne om seks måneder, når du har fått tenkt igjennom det som har skjedd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313012-akseptere-eller-ikke/#findComment-2556119
Del på andre sider

Annonse

Gjest samlivsterapi

Magefølelsen: Jeg sitter nå etter at alle sover, stort sett så kommer det tårer, tiden består for tiden av mye dårlig søvn. Jeg er livredd for at det livet jeg har skal forsvinne. noe jeg vet vil komme før eller siden, men tanken på at du ikke kan holde rundt den du elsker skal forsvinne er ubeskrivelig. det blir som å fjerne en del av deg, jeg tenker mye på dette. Det du sier er både rett og fint skrevet, men gjennomførtbart NEI terapi da vil det komme ting fram jeg aldri vil tilgi dette vet hun derfor er terapi uaktuelt. Dette vet jeg, vil føre til skilsmisse. Derfor drømmer jeg om at dette vil gå over, hvor mitt liv igjen kan fortsette.

Jeg tror de fleste mennesker går et helt liv uten å vite hva følelsen av kjærlighet følels som, jeg hadde det og nå er det på vei ut døren. Dette liv suger.

Beklager at jeg ikke har svart deg. Har ikke sjekket dol sidene på lenge.

Det var et trist svar du ga meg. Men det forstår jeg godt, siden du er i en trist situasjon. Og når du er midt inne i det så greier du ikke å tenke konstruktivt. Det vet jeg mye om. Jeg var ikke gift med min eks. Men han var min "første kjærlighet", og vi hadde et forhold som varte i alt for mange år. Han svek meg mange ganger og var ikke slik han burde. Da jeg var midt inne i det følte jeg at det aldri kunne bli noen annen enn han. Jeg følte meg lite verdt og at "alt" var min feil. For det var jo jeg som måtte være årsaken til at han ikke behandlet meg rett? Kjenner du igjen tanken eller.

Men til slutt... ble det helt over mellom oss. Og etter noen måneder med kjærlighetssorg begynte livet mitt å forme seg. Jeg fikk ny jobb, nytt sted å bo, startet så smått med litt nye aktiviteter som gledet meg. Jeg ville bygge meg selv opp etter flere år med ting som tæret på min selvtillit.

Det jeg mener med å fortelle min historie, er at din historie langt fra er "unik". Det er mange i lik situasjon, og MANGE som føler seg mye bedre etter å ha kommet seg ut av et slikt forhold som tærer slik på en. For midt inne i forholdet tenker en triste og nedbrytende tanker.

I mitt tilfelle møtte jeg en ny ca et år etter bruddet. Og først nå merker jeg hva det vil si å føle kjærlighet som virkelig blir gjengjeldt. Det gjør meg godt og jeg har det bedre nå enn noen gang.

Du skriver at samlivsterapi ikke er tingen. Hva med å få egen terapi? Du trenger tydeligvis å prate med noen.

Jeg er _sikker_ på at hvis det blir over mellom dere(ja for hun er jo utro) så vil du få det bedre på sikt.

Ønsker deg masse lykke til! Husk hvor mye du er verdt og at det er _hennes_ valg å være en sviker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313012-akseptere-eller-ikke/#findComment-2559103
Del på andre sider

Beklager at jeg ikke har svart deg. Har ikke sjekket dol sidene på lenge.

Det var et trist svar du ga meg. Men det forstår jeg godt, siden du er i en trist situasjon. Og når du er midt inne i det så greier du ikke å tenke konstruktivt. Det vet jeg mye om. Jeg var ikke gift med min eks. Men han var min "første kjærlighet", og vi hadde et forhold som varte i alt for mange år. Han svek meg mange ganger og var ikke slik han burde. Da jeg var midt inne i det følte jeg at det aldri kunne bli noen annen enn han. Jeg følte meg lite verdt og at "alt" var min feil. For det var jo jeg som måtte være årsaken til at han ikke behandlet meg rett? Kjenner du igjen tanken eller.

Men til slutt... ble det helt over mellom oss. Og etter noen måneder med kjærlighetssorg begynte livet mitt å forme seg. Jeg fikk ny jobb, nytt sted å bo, startet så smått med litt nye aktiviteter som gledet meg. Jeg ville bygge meg selv opp etter flere år med ting som tæret på min selvtillit.

Det jeg mener med å fortelle min historie, er at din historie langt fra er "unik". Det er mange i lik situasjon, og MANGE som føler seg mye bedre etter å ha kommet seg ut av et slikt forhold som tærer slik på en. For midt inne i forholdet tenker en triste og nedbrytende tanker.

I mitt tilfelle møtte jeg en ny ca et år etter bruddet. Og først nå merker jeg hva det vil si å føle kjærlighet som virkelig blir gjengjeldt. Det gjør meg godt og jeg har det bedre nå enn noen gang.

Du skriver at samlivsterapi ikke er tingen. Hva med å få egen terapi? Du trenger tydeligvis å prate med noen.

Jeg er _sikker_ på at hvis det blir over mellom dere(ja for hun er jo utro) så vil du få det bedre på sikt.

Ønsker deg masse lykke til! Husk hvor mye du er verdt og at det er _hennes_ valg å være en sviker.

Takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313012-akseptere-eller-ikke/#findComment-2561192
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...