Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tusseline

17

• mrxx

15

• Dmitri

15

• sant å si

4

Mest aktive i denne tråden

Nja... Om han hadde kjøpt sex nå eller i løpet av de siste få årene så hadde jeg definitivt vurdert det hele. Hadde det vært en engangshendelse for 20 år siden, altså i hans ungdomstid, så er jeg ikke sikker.... Men jeg synes ikke noe om menn som kjøper sex nei.

Huge Grant er representativ for alle horekunder? Dette er riktignok en verden jeg ikke kjenner, men jeg tviler på at han er en typisk horekunde.

*Fnis* Han heter ikke Huge Grant da, men Hugh Grant. Skjønt det er mulig at tilnavnet Huge (stor) ville passet... ;o)

*Fnis* Han heter ikke Huge Grant da, men Hugh Grant. Skjønt det er mulig at tilnavnet Huge (stor) ville passet... ;o)

*fnis*

Apropos omskrivninger av navnet hans: Jeg husker at da denne saken om da han ble ttat på fersken i sexkjøp fra hun som kalte seg Divine, kunne man få kjøpt t-skjorter i USA med påskriften:

"To err is Hughman - to forgive is Divine!"

Men jeg blir litt nysgjerrig nå. Mener du at folk ikke kan endre seg?

Har du alltid hatt de samme verdiene og normene? Har du aldri gjort noe galt i livet ditt, aldri gått på trynet? Er vi født med normer og verdier, og blir disse så satt for resten av livet, eller handler det mer om å lære mens en lever?

Annonse

La oss vri på det hele: La oss si at jeg fant meg en utrolig dame, som var perfekt for meg på alle måter. Problemet er at hun en gang solgte sex da hun var 20 år; ung, dum og naiv. Dette forteller hun meg etter at vi har vært sammen, og stoler på hverandre. Nå, flere år etter, så ser hun tilbake på dette, og angrer på det hele. Hun er en annen person nå enn hun var før. Hadde du sympatisert med meg om jeg kastet henne ut av livet mitt og sagt: en gang hore, alltid en hore? Eller ville du sympatisert med henne?

Jeg dømmer ikke andre for å mene noe annet enn meg selv. Jeg bare forteller hva som er uakseptabelt for meg - så får andre finne sine egne grenser. Det var disse grensene jeg var nysgjerrig på.

Har du alltid hatt de samme verdiene og normene? Har du aldri gjort noe galt i livet ditt, aldri gått på trynet? Er vi født med normer og verdier, og blir disse så satt for resten av livet, eller handler det mer om å lære mens en lever?

Hvorfor forteller du heller ikke hva du selv mener om saken?

Hvorfor forteller du heller ikke hva du selv mener om saken?

Det går vel kanskje fram av hva jeg har skrevet så langt.

Jeg er en mann, så det er liten sjanse for at jeg skulle finne en kvinne som hadde kjøpt sex. La oss heller si hun hadde solgt sex, og fortalte meg dette. Jeg kunne ha levd med det, alt ettersom selvsagt. Hadde hun gjort det uten skrupler i flere år fordi det ga bedre penger enn en deltidsjobb på Rema under studietida, så hadde jeg hatt problemer. Hadde hun gjort det pga naivitet, press fra andre, o.l så kunne jeg levd med det.

Nå er det sikkert mange kvinner som mener en horekunde er fundamentalt forskjellig fra en hore, men den meningen deler ikke jeg. Så les dette som det er et direkte svar på trådstarters spørsmål.

Men jeg er fortsatt nysgjerrig på din, slik som jeg opfatter det, rigide mening om horekunden.

mil1365380270

Som 20-åring ville jeg nok svart som deg - kategorisk. Ikke nå. Om personen er et fint menneske, og det kan man være selv om man har kjøpt sex av en prostituert en eller annen gang, av en eller annen grunn, så ville ikke dette vært noe mer enn et sandkorn på vektskålen. Misforstå meg ikke, jeg er for at vi skal jobbe for at det skal være minst mulig prostitusjon i verden. Om personen viser sider som tilsier at denne har problemer med å se problemstillingen ved prostitusjon, ta den på alvor, så er hendelsen å regne som et uoverkommelig fjell.

Gjest Valnøtt

Grunnleggende verdier - som å respektere et minimum av følelser hos andre mennesker forandrer seg ikke så mye tror jeg.

Så nei - jeg ville ikke vært sammen med en som feks hadde boldtatt noen - uansett om det var for tredve år siden. Og nei, jeg ville neppe vært sammen med noen som på noe tidspunkt hadde kjøpt sex.

Annonse

Litt artig å lese svarene her inne, sett i bakgrunn av at det også har blitt diskutert antall partnere og fortid, flere ganger her inne.

Så konklusjonen må bli at det er helt greit å ha hatt 1.000 partnere før deg, da er fortid, fortid, men Gud hjelpe hvis du har betalt for sex EN gang for 30 år siden.

Menneskesynet er vel kanskje ikke så veldig forskjellig egentlig, så den kjøper jeg ikke helt.

Det ene kjøpet kan faktisk være den eneste måten vedkommende får sex på også.

Jeje......

Det går vel kanskje fram av hva jeg har skrevet så langt.

Jeg er en mann, så det er liten sjanse for at jeg skulle finne en kvinne som hadde kjøpt sex. La oss heller si hun hadde solgt sex, og fortalte meg dette. Jeg kunne ha levd med det, alt ettersom selvsagt. Hadde hun gjort det uten skrupler i flere år fordi det ga bedre penger enn en deltidsjobb på Rema under studietida, så hadde jeg hatt problemer. Hadde hun gjort det pga naivitet, press fra andre, o.l så kunne jeg levd med det.

Nå er det sikkert mange kvinner som mener en horekunde er fundamentalt forskjellig fra en hore, men den meningen deler ikke jeg. Så les dette som det er et direkte svar på trådstarters spørsmål.

Men jeg er fortsatt nysgjerrig på din, slik som jeg opfatter det, rigide mening om horekunden.

Det er jo interessant at det kun er min mening som du oppfatter som rigid, og ikke andre som har svart her i tråden ;).

Jeg har ikke skrevet noe om at jeg ikke mener at folk kan endre seg, for å svare på ditt første spørsmål.

Tja, jeg har vel hatt mange av de samme verdiene og normene gjennom livet så langt. Har ikke du?

Om jeg har gjort noe galt? Det spørs hva du mener med galt? Galt ift. norske lover og regler, galt ift. enkeltpersoners moral? Galt ift. hva...?

De fleste av oss går vel på trynet en eller flere ganger i løpet av livet, men det er ikke det samme som at man har gjort noe "galt".

Jeg tror vel at man har et grunnleggende sett med normer og verdier som man får med seg fra oppveksten. Disse kan sikkert forandre seg i løpet av livet, og for noen gjør de kanskje ikke det.

Men hva har dette med _min_ aksept eller ikke aksept for å ha en livsledsager som har kjøpt sex å gjøre? Det å betale for sex tilsvarer et kvinnesyn og syn på sex forøvrig hos en person (selv om det er mange år siden) som jeg ikke deler. Derfor ville jeg heller ikke kunne dele livet mitt med en person som har gjort dette.

Gjest Valnøtt

Litt artig å lese svarene her inne, sett i bakgrunn av at det også har blitt diskutert antall partnere og fortid, flere ganger her inne.

Så konklusjonen må bli at det er helt greit å ha hatt 1.000 partnere før deg, da er fortid, fortid, men Gud hjelpe hvis du har betalt for sex EN gang for 30 år siden.

Menneskesynet er vel kanskje ikke så veldig forskjellig egentlig, så den kjøper jeg ikke helt.

Det ene kjøpet kan faktisk være den eneste måten vedkommende får sex på også.

Jeje......

Tilgitt er en ting - villet hatt en sånn mann selv - nei.

Ville nok ikke hatt en som hadde hatt 1000 elskerinner heller jeg tror jeg. Greit at jeg er fantastisk selv, men det får være grenser på hvor mye sammenligningsgrunnlag typen bør ha...

Gjest Valnøtt

Det er jo interessant at det kun er min mening som du oppfatter som rigid, og ikke andre som har svart her i tråden ;).

Jeg har ikke skrevet noe om at jeg ikke mener at folk kan endre seg, for å svare på ditt første spørsmål.

Tja, jeg har vel hatt mange av de samme verdiene og normene gjennom livet så langt. Har ikke du?

Om jeg har gjort noe galt? Det spørs hva du mener med galt? Galt ift. norske lover og regler, galt ift. enkeltpersoners moral? Galt ift. hva...?

De fleste av oss går vel på trynet en eller flere ganger i løpet av livet, men det er ikke det samme som at man har gjort noe "galt".

Jeg tror vel at man har et grunnleggende sett med normer og verdier som man får med seg fra oppveksten. Disse kan sikkert forandre seg i løpet av livet, og for noen gjør de kanskje ikke det.

Men hva har dette med _min_ aksept eller ikke aksept for å ha en livsledsager som har kjøpt sex å gjøre? Det å betale for sex tilsvarer et kvinnesyn og syn på sex forøvrig hos en person (selv om det er mange år siden) som jeg ikke deler. Derfor ville jeg heller ikke kunne dele livet mitt med en person som har gjort dette.

Signerer denne.

Tilgitt er en ting - villet hatt en sånn mann selv - nei.

Ville nok ikke hatt en som hadde hatt 1000 elskerinner heller jeg tror jeg. Greit at jeg er fantastisk selv, men det får være grenser på hvor mye sammenligningsgrunnlag typen bør ha...

Hehe, sant det.

Men poenget er at de fleste sier at fortid er fortid, men så fort det kommer ei hore inn i livet til mannen, så gjelder ikke at fortid er fortid.

Jeg har alltid her inne sagt at fortid har noe å si, fordi det sier noe om personen. Nå tenker jeg ikke akkurat på enkelt hendelser som blir gjort i ung alder, men generelt.

Hehe, sant det.

Men poenget er at de fleste sier at fortid er fortid, men så fort det kommer ei hore inn i livet til mannen, så gjelder ikke at fortid er fortid.

Jeg har alltid her inne sagt at fortid har noe å si, fordi det sier noe om personen. Nå tenker jeg ikke akkurat på enkelt hendelser som blir gjort i ung alder, men generelt.

1000 partnere hadde nok vært drøy kost det og ;).

Enig med deg i at fortid kan ha noe å si. Det kommer jo helt an på hva som finnes i denne fortiden, og hvordan det klaffer med hva den enkelte synes er greit og ikke greit.

Man velger - bevisst og ubevisst - bort endel partnere pga. forskjellige andre ting også vil jeg tro. Økonomi, alkoholforbruk, røyk/ikke røyk. Noen er materielle, andre går med på indre verdier. Det er i grunnen rart at en del mennesker mener at man skal akseptere at fortid er fortid, nesten uansett hva personen har gjort - men samtidig så ville man kanskje velge bort en partner som har dårlig økonomi? Moral, etikk og verdier må da være viktigst?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...