Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Empati: evnen til å sette seg inn i andres situasjon og følelser.

Empati er ikke det samme som respekt.

Kjøpe sex: en bevisst handling, som mange mener vitner om liten respekt for menneskeverdet.

...så jeg skjønner ikke het hva du mente med svaret ditt.

Jeg svarte på dette: ” Grunnleggende verdier - som å respektere et minimum av følelser hos andre mennesker forandrer seg ikke så mye tror jeg”.

Og ellers takk, men jeg vet hva empati er. Nei, jeg forvekslet det heller ikke med respekt.

Poenget mitt er at for å kunne forstå andre folks følelser, så må man ha empati, for deretter å kunne respektere de. Og dette mener jeg kan læres.

Fortsetter under...

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tusseline

17

• mrxx

15

• Dmitri

15

• sant å si

4

Mest aktive i denne tråden

Hehe, sant det.

Men poenget er at de fleste sier at fortid er fortid, men så fort det kommer ei hore inn i livet til mannen, så gjelder ikke at fortid er fortid.

Jeg har alltid her inne sagt at fortid har noe å si, fordi det sier noe om personen. Nå tenker jeg ikke akkurat på enkelt hendelser som blir gjort i ung alder, men generelt.

Det er da ikke sånn at "fortid er fortid". Det betyr jo ikke at man kan ha drevet med alt mulig før i tiden, og så kan man begynne med blanke ark når man vil. Fortiden sier jo noe om hvordan man er. Men samtidig skal man ikke grave i fortiden hele tiden, f.eks de som er sjalu har jo lett for å ville vite alle detaljer om tidligere fohold, og da bør "fortid være fortid". Men de grove detaljene, som om man har hatt 3 eller 1000 partnere, de bør man få vite om.

Tenk deg et tilfelle hvor det er en guttunge som har vært til sjøs. Det er tross alt ikke så mange år siden de kunne dra ut som 14 åringer og slettes ikke uvanlig for noe år siden at de dro som 16 åringer. Disse kunne lett kjøpe seg sex og de ville ikke skjønne at det er ille en gang. De burde kanskje ikke dømmes så veldig hardt, de er jo guttunger fortsatt.

Derfor mener jeg at det alltid vil finnes årsaker for ikke å dømme alt for hardt.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har blitt tilbydt sex mot penger av lokale jenter i landene jeg har besøkt. Ikke bare i eksotiske land, men land som Nederland, Tsjekkia, Romania, Ungarn. Mulighetene er mange, og kvinnene er heller ikke akkurat junkiehorer. Jeg har personlig aldri takket ja til slike tilbud, men kan skjønne at enkelte faller for fristelsen, kanskje spesielt unge gutter, og kanskje uerfarne menn.

Det er da ikke sånn at "fortid er fortid". Det betyr jo ikke at man kan ha drevet med alt mulig før i tiden, og så kan man begynne med blanke ark når man vil. Fortiden sier jo noe om hvordan man er. Men samtidig skal man ikke grave i fortiden hele tiden, f.eks de som er sjalu har jo lett for å ville vite alle detaljer om tidligere fohold, og da bør "fortid være fortid". Men de grove detaljene, som om man har hatt 3 eller 1000 partnere, de bør man få vite om.

Vi er vel rimelig enige vil jeg tro.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har blitt tilbydt sex mot penger av lokale jenter i landene jeg har besøkt. Ikke bare i eksotiske land, men land som Nederland, Tsjekkia, Romania, Ungarn. Mulighetene er mange, og kvinnene er heller ikke akkurat junkiehorer. Jeg har personlig aldri takket ja til slike tilbud, men kan skjønne at enkelte faller for fristelsen, kanskje spesielt unge gutter, og kanskje uerfarne menn.

Jeg har ikke noe problemer med at enkelte lar seg friste. Det er tross alt ikke alle som klarer å få seg jenter på andre måter. Noen er så unge at de ikke skjønner dette heller.

Jeg har ikke noe problemer med at enkelte lar seg friste. Det er tross alt ikke alle som klarer å få seg jenter på andre måter. Noen er så unge at de ikke skjønner dette heller.

Nettopp. Enkelte greier ikke å få seg dame av ulike personlige oppfatninger. Enkelte er kanskje gift og desperat, og vil ha noe 100% anoymt og enkelt. Andre har kanskje mistet troa på seg selv, og ser ingen andre muligheter likevel om de kanskje eksisterer.

Jeg skriver peronlige oppfatninger fordi jeg mener alle kunne jobbet med ekteskapet sitt, ingen trenger å ty til en hore. Alle som har mista troa på seg seg selv kan jobbe med seg selv og få dame på en vanlig måte. Derimot er det ikke alle som ser det der og da. Dette ville jeg ikke holdt imot de på et senere tidspunkt hvis de hadde endret synspunkt og væremåte.

Annonse

Gjest Valnøtt

Det er helt greit å velge bort partnere etter egne kriterier, men basert på hvordan personen er i dag, ikke hvordan han eller hun en gang var. Jeg ville ikke valgt bort noen fordi de vokste opp i en fattig og uutdannet familie hvis de var oppegående og voksne mennesker i dag. Dette gjelder også verdier. Verdier endrer seg, og uansett om vi vokser opp med verdiene til våre foreldre, så vil de endre seg også. Samfunnet er dynamisk og langt ifra statisk, og det gjelder også enkeltmenneske i samfunnet.

Nå er det sånn at det er helt greit for deg å velge eller velge ort dine partnere akkurat slik du vil når det gjelder deg.

Når det gjelder meg kan jeg selv velge om det betyr noe for meg om vedkommende har vært kristen, horekunde, blåruss, voldtekstforbryter eller hva annet jeg ønsker å legge vekt på. Og jeg kan legge vekt på det akkurat så langt tilbake i tid som jeg ønsker. Det er tross alt frivillig å velge en partner eller ikke da....

Jeg vet ikke om det er så store forskjellen, hvis vi ser på at en mann nedlegger svært mange damer. Disse mennene gjør alt som er for å legge damene ned. De bryr seg katta om følelsene til dama, kanskje det er damer som har lav selvtillit og tror at mannen vil ha dem som kjæreste og så viser det seg at de gir faen i dem etter på og lar de ligge der med svært sårede følelser og enda lavere selvtillit.

Det handler egentlig om det samme...å få seg litt på en eller annen måte, rett og slett utnytte den man har sex med.

De fleste jenter idag vet jo at hvis de har et ligg med en fyr på byen så er det bare det ligget, de forventer ikke noe mer de heller.Tror kanskje det er generasjons ting der. Tidligere var det bare guttene som "lurte" seg til et ligg, syns nå at like mange jenter vil ha et ligg på byen. De samme jentene vil ikke syns det var greit dersom de skulle få penger for det.

Nå er det sånn at det er helt greit for deg å velge eller velge ort dine partnere akkurat slik du vil når det gjelder deg.

Når det gjelder meg kan jeg selv velge om det betyr noe for meg om vedkommende har vært kristen, horekunde, blåruss, voldtekstforbryter eller hva annet jeg ønsker å legge vekt på. Og jeg kan legge vekt på det akkurat så langt tilbake i tid som jeg ønsker. Det er tross alt frivillig å velge en partner eller ikke da....

Jeg har ikke nektet deg å avvise noen partnere pga deres fortid. Holdningene som kretser seg rundt slike valg derimot, de kan jeg fritt diskutere.

For meg ville grunnen til kjøpet vært grunnleggende. Og hvor lenge siden det evt. var.

Noen har kanskje en litt bedre "grunn" enn andre på en måte..

Hva med noen av de "horene" i Brasil for eks. Som er ferie kjæresten din uka du er der.. Mot at du betaler mat, drikke, aktiviteter osv.. Hun velger deg utifra økonomi ofte. Og når du er reist, så blir hun ferie kjærsten til en annen..

Er det greit? Er det "sommerflørt"? Eller er det kjøp av sex?

De er faktisk prostituerte de også. Men istedet for å få et konkret beløp, så er det med deg hele uka og lever på deg de dagene..

Gjest Valnøtt

Er du mann? Du babler som ei kjerring, og hvis det ikke blir noe på deg, er det der årsaker fins. Jeg tror ikke noen skjønner det du skriver heller. Menn som prater for mye er turnoff.

Større skivebom har vel ikke vært sett i dols historie? Alle vi damene her inne er jo avstandsforelsket i ham :-)

Annonse

Jeg er sååå enig med deg,Lotte. Kunne heller aldri vært kjæreste med en som har kjøpt seg sex,okke som!! Det hadde vært så turn off at jeg kan ikke det få sagt...:-( Jeg har også Meget sterke meninger om dette temaet;kjenner flere som "er der" el har vært der...Men jeg forstår jo at for enkelte er det "bedre" å gå på strøket enn å f.eks stjele/bøffe venner osv. (snakker nå om de narkomane jentene) Så jeg skjønner deg kjempegodt,Lotte. Klem moni

Må bare spørre ;)

La oss si at du nå er sammen med en mann du traff for år siden. Mannen var da tredve år og er nå førti år.. Han er drømme mannen osv.

Da denne mannen var 17 år gammel, var han på ferie et sted med sine foreldre. En kveld dro storebroren han med på byen og lillebror (din mann) fikk da i seg litt alkohol og ble full. 8Ikke drukket så mye før) Det er masse jenter der, som flørter og viser god oppmerksomhet ovenfor en gutt som er full av hormoner.

De andre guttene fyrer etterhvert opp hele opplegget og mener han burde få litt "snacks" Det ender med i "fyllerør" og som en hormonbelastet 17 årig gutt har vanskelig for å kutte ut. Med press både fra guttegjengen, jenta, og selv litt vårkåt. Så ender med at denne jenta etter å ha gitt han litt "snacks" får betalt av storebror. Han våkner dagenderpå edru og angrer, men får ikke rettet det opp.

Du får nå vite dette av en barndomskamerat, At kjæresten din kjøpte sex for 23år siden. som hormonfylt 17 åring, drevet litt av press og pågående horer (som sitter ved bordet ditt på utestder.)

Mannen din har ikke fortalt deg dette fordi han mener det ikke er av betydning for deres forhold og at det allerede var gått 13 år da han traff deg. Og at man kan ikke fortelle alt man gjøre før og at han nesten hadde glemt det til du tok det opp med han.

I dag kjenner du denne mannen godt og vet at han ikke er en "slik" person.

hadde du da dumpet han etter 10 år`? Hadde alt som betydde noe i dette forholdet, blitt kastet i søpla fordi han dreit seg ut før han var voksen? Hadde du skilt deg fra denne mannen med engang da?

For meg hadde grunnen osv. vært avgjørende. Jeg skulle i værtfall ha lyttet og prøvd å forstått.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...