Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tusseline

17

• mrxx

15

• Dmitri

15

• sant å si

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Grønn iris

Neger er da et presist og bra ord? Folk skjønner hva du mener hvis du sier neger, og det er hensikten. Jeg har ikke hørt at negrene syns det er fælt å bli omtalt som neger. De syns jo det er kult å kalle seg selv nigger også.

Jeg er gift med en afrikaner og han synes IKKE det er kult. At afroamerikanere begynte å bruke nigger i rapp var for å gi ordet mindre kraft og makt.

Det er IKKE ok. Hva hadde du syntes om vi skulle kalle deg hviting eller fiskepudding bare fordi du er hvit.

Rasisme kaller man sånt.

hidi, the scorpion

Jeg er gift med en afrikaner og han synes IKKE det er kult. At afroamerikanere begynte å bruke nigger i rapp var for å gi ordet mindre kraft og makt.

Det er IKKE ok. Hva hadde du syntes om vi skulle kalle deg hviting eller fiskepudding bare fordi du er hvit.

Rasisme kaller man sånt.

Tror ikke du skal ta "smaskis" innlegg på alvor. Tror vedkommende bare vil provosere...

Gjest smaskis

Rasisme kaller man sånt.

Du må gjerne kalle meg hviting eller fiskepudding. Det er ikke rasisme.

For meg ville grunnen til kjøpet vært grunnleggende. Og hvor lenge siden det evt. var.

Noen har kanskje en litt bedre "grunn" enn andre på en måte..

Hva med noen av de "horene" i Brasil for eks. Som er ferie kjæresten din uka du er der.. Mot at du betaler mat, drikke, aktiviteter osv.. Hun velger deg utifra økonomi ofte. Og når du er reist, så blir hun ferie kjærsten til en annen..

Er det greit? Er det "sommerflørt"? Eller er det kjøp av sex?

De er faktisk prostituerte de også. Men istedet for å få et konkret beløp, så er det med deg hele uka og lever på deg de dagene..

Etter mitt syn er det kjøp av sex du beskriver der, ja. Har hørt om det samme fra Thailand også.

Annonse

Gjest minmeninger

Jeg tror at menn som har gjort dette, ikke forteller det til ny partner. Dvs at i mange forhold kan mannen ha kjøpt sex, men partneren er lykkelig uvitende om det.

Hadde vedkommende fortalt meg det, hadde jeg sett på det som en enorm tillit og det hadde gitt meg en realtivt god innsikt i at jeg stod ovenfor en person som angret og i tillegg var villig til å "ofre" mye for at jeg skulle vite "alt".

Det sier jo mye om en person det også. Valget om jeg ville hatt en slik mann eller ikke, kan ikke tas før jeg evnt står i situasjonen.

Jeg kan tro, mene og anta - men vet av erfaring på andre områder at kjærligheten sjelden lar seg kontrollere hvis den først har truffet :)

Jeg tror at menn som har gjort dette, ikke forteller det til ny partner. Dvs at i mange forhold kan mannen ha kjøpt sex, men partneren er lykkelig uvitende om det.

Hadde vedkommende fortalt meg det, hadde jeg sett på det som en enorm tillit og det hadde gitt meg en realtivt god innsikt i at jeg stod ovenfor en person som angret og i tillegg var villig til å "ofre" mye for at jeg skulle vite "alt".

Det sier jo mye om en person det også. Valget om jeg ville hatt en slik mann eller ikke, kan ikke tas før jeg evnt står i situasjonen.

Jeg kan tro, mene og anta - men vet av erfaring på andre områder at kjærligheten sjelden lar seg kontrollere hvis den først har truffet :)

Mye foruftig i det du skriver her :)

Grunnleggende verdier - som å respektere et minimum av følelser hos andre mennesker forandrer seg ikke så mye tror jeg.

Så nei - jeg ville ikke vært sammen med en som feks hadde boldtatt noen - uansett om det var for tredve år siden. Og nei, jeg ville neppe vært sammen med noen som på noe tidspunkt hadde kjøpt sex.

Men ville du vært sammen med noen som hadde vært utro en gang i fortida?

Rasisme kaller man sånt.

Jeg våger meg frampå og spør: Hva skal men egentlig kalle dem da, hvis man i det hele tatt skal bruke et eget ord på det?

Bruker ikke ordet "neger", men har ennå ikke funnet et ord som erstatter det, heller. Alle er jo ikke afrikanere...

Jeg våger meg frampå og spør: Hva skal men egentlig kalle dem da, hvis man i det hele tatt skal bruke et eget ord på det?

Bruker ikke ordet "neger", men har ennå ikke funnet et ord som erstatter det, heller. Alle er jo ikke afrikanere...

Mann/kvinne med afrikansk opprinnelse. Mann/kvinne med asiatisk opprinnelse. Og så videre :)

Gjest Valnøtt

Men ville du vært sammen med noen som hadde vært utro en gang i fortida?

Vet ikke. Kanskje, kanskje ikke. Har aldri tatt noen bevisst stilling til det, det har ikke vært aktuelt. Men det utløser ikke den samme ryggmargsrefleksen som kjøp av prostituerte, samtidig frister det ikke.

Etter mitt syn er det kjøp av sex du beskriver der, ja. Har hørt om det samme fra Thailand også.

Ja, det er jo kjøp av sex faktisk. Men de "pakker" det litt inn. Men hun hadde ikke vært med dem dersom hun ikke "fikk" noe igjen.. Ikke noe bedre enn å gå på strøket i Oslo i vertfall. Sjansen er sikkert også enda større for sykdommer.

Annonse

Mann/kvinne med afrikansk opprinnelse. Mann/kvinne med asiatisk opprinnelse. Og så videre :)

Jojo. Men sykt tungvint!

Og har f.eks 3.generasjons nordmenn afrikansk opprinnelse?

Sant å si hadde vel det enkleste vært å klare seg uten slike betegnelser i det hele.

Gjest Grønn iris

Poenget er: om du vet vilken verdensdel eller hvilket land de er fra, bruk den def. som FOR EKSEMPEL : afrikaner eller etioper.

Om du ikke vet vilken oprinnelse vedkommende har kan du si: av utenlansk opprinnelse.

Det er en grunn til at det ikke skrives neger, svarting el. i avisa liksom...

Poenget er: om du vet vilken verdensdel eller hvilket land de er fra, bruk den def. som FOR EKSEMPEL : afrikaner eller etioper.

Om du ikke vet vilken oprinnelse vedkommende har kan du si: av utenlansk opprinnelse.

Det er en grunn til at det ikke skrives neger, svarting el. i avisa liksom...

Skjønner det.

Men hva med en som er adoptert fra et av disse landene? Er vedkommende norsk eller afrikaner?

Jeg syns fremdeles at dette er rimelig ullent. Har ennå ikke klart å finne et ord som erstatter samlebetegnelsen "neger".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...