Gjest noe frustrert mamma Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Far ble idømt tilsyn under samvær med vårt felles barn. Det er en offentlig person fra familievernkontoret som skal utøve tilsynet og skrive rapport. Dette skal foregå 6 ganger i året à 2 timer. Barnet begynte i 1. klasse denne høsten. Denne tilsynspersonen er tilreisende til vår by og jeg opplever det som vanskelig å avtaler som kan passe med tiden. Jeg har uttrykt sterkt ønske til nå om at samværet bør foregå enten fra morgenen av eller senere på dagen. Dette pga av jobb. Det er for meg uforståelig at hun ikke kan være mer fleksibel. Slik som nå kan hun f.eks sette opp samværet kl. 10.30. Dagen har da blitt slik: Jeg kjører kl. 07:30 og leverer i barnehage, og er på jobb til 08:00. Så må jeg gå fra jobb kl. 09:30, hente barnet, kjøre til familievernkontoret. Så må jeg vente fra 10:30 til 12:30, for så å kjøre barnet tilbake til barnehagen kl. 13:00. Så er jeg tilbake på jobb igjen 13:30 og jobber til 16:00 og henter så barnet. Alternativt må jeg ta ut 6 feriedager i året, men synes det er for gale å bruke opp den dyrebare tiden på kjøring istedenfor å ha de feriedagene med barna. Nå har altså barnet begynt på skolen og hun forlanger da at jeg skal ta barnet ut av undervisning for å utøve dette samværet med far. Jeg prøvde å snakke med henne for forklarte at barnet mitt slutter skolen kl. 12:45 og at hun burde legge opp sin timeplan fremover med samvær etter dette tidspunkt. Men nei, det kunne hun ikke sa hun. Jeg er mer eller mindre fristet til å nekte å stille på flere møter, det har ikke vært annet enn problemer knyttet til samvær gjennom alle disse årene. Trodde oppriktig at dette skulle bli bedre når samværet skulle foregå i faste rammer og at det da skulle være fokus på barnet. Dette er jo en domsavsigelse og jeg er pliktet til å møte opp, men her synes jeg tilsynpersonen utøver lite hensyn til barnet og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313073-samv%C3%A6r-under-tilsyn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg vil tro at skolen støtter deg i det, så jeg ville ha hørt med ledelsen der om de kan hjelpe deg å få til en ordning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313073-samv%C3%A6r-under-tilsyn/#findComment-2553879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg ville tatt kontakt med en advokat og lent meg mest mulig tilbake for å slippe å ha noe med det familievernkontoret å gjøre. Min erfaring med fvk er dessverre at de er en gjeng inkompetente nisser, og jeg tipper at dersom en advokat begynte å rasle litt med sablene, ville de garantert vist en god porsjon mer fleksibilitet. Jeg fatter ikke at de for alvor kan mene at du skal ta ut ungen av skolen for at samvær skal gjennomføres. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313073-samv%C3%A6r-under-tilsyn/#findComment-2553885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Be læreren avslå en søknad du leverer om fritak fra undervisningen du. Det kan nemlig læreren gjøre. Faktisk skal h*n gjøre det - dette er ikke gyldig grunn for å ta fri fra skolen, og i Norge er det skoleplikt. Så får tilsynet finne sted når det ikke er skole, eller så får det være det samme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313073-samv%C3%A6r-under-tilsyn/#findComment-2553895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Forresten - du ligger tydeligvis lenger enn meg i løypa her. Jeg prøver å få til samvær med tilsyn jeg også. Kan jeg få stille deg noen spm? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313073-samv%C3%A6r-under-tilsyn/#findComment-2553897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Ja - dette hørtes utrolig firkantet ut! Snakke med rektor, kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313073-samv%C3%A6r-under-tilsyn/#findComment-2553927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe frustrert mamma Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Forresten - du ligger tydeligvis lenger enn meg i løypa her. Jeg prøver å få til samvær med tilsyn jeg også. Kan jeg få stille deg noen spm? Du kan gjerne stille spørsmål :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313073-samv%C3%A6r-under-tilsyn/#findComment-2554103 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe frustrert mamma Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg ville tatt kontakt med en advokat og lent meg mest mulig tilbake for å slippe å ha noe med det familievernkontoret å gjøre. Min erfaring med fvk er dessverre at de er en gjeng inkompetente nisser, og jeg tipper at dersom en advokat begynte å rasle litt med sablene, ville de garantert vist en god porsjon mer fleksibilitet. Jeg fatter ikke at de for alvor kan mene at du skal ta ut ungen av skolen for at samvær skal gjennomføres. Jeg skulle gjerne kontaktet min advokat, men skylder de en del penger kan du si...dette har ikke vært gratis. Tror jeg ikke jeg får så mye mer bistand der nå for øyeblikket. Det er liksom domsavsigelsen som gjelder. Det står egentlig litt diffust der hvordan det hele skal arrangeres. F.eks står at at vi foreldre må påregne å ta no fri fra arbeid. Det forstår jeg jo, all den tid disse statlige folka ikke jobber på kvelden. Men det hadde f.eks gått an å lagt det opp kl. 1400, da kunne jeg tatt et par timer fri fra jobb annenhver mnd, ikke noe problem det, men her blir det jo snakk om nesten 6 hele dager, slik hun legger opp løpet. Får bare til svar at jeg har plikt å møte. Nå har jeg hatt noen rettsrunder gjennom årenes løp, der tema bl.a har vært at far ikke har respektert tidligere avgjørelser. Vil nødig at dette nå skal slå tilbake på meg at jeg selv kjører samme løp og kanskje skulle han bli belønnet i form av å slippe tilsyn. Ser det som svært viktig nemlig at samværet blir overvåket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313073-samv%C3%A6r-under-tilsyn/#findComment-2554113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe frustrert mamma Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Be læreren avslå en søknad du leverer om fritak fra undervisningen du. Det kan nemlig læreren gjøre. Faktisk skal h*n gjøre det - dette er ikke gyldig grunn for å ta fri fra skolen, og i Norge er det skoleplikt. Så får tilsynet finne sted når det ikke er skole, eller så får det være det samme. Det er jo en mulighet det også. Skal forsåvidt på min første foreldresamtale denne uken, så da kan jeg gjerne bringe opp temaet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313073-samv%C3%A6r-under-tilsyn/#findComment-2554115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe frustrert mamma Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg ville tatt kontakt med en advokat og lent meg mest mulig tilbake for å slippe å ha noe med det familievernkontoret å gjøre. Min erfaring med fvk er dessverre at de er en gjeng inkompetente nisser, og jeg tipper at dersom en advokat begynte å rasle litt med sablene, ville de garantert vist en god porsjon mer fleksibilitet. Jeg fatter ikke at de for alvor kan mene at du skal ta ut ungen av skolen for at samvær skal gjennomføres. Inkompetente ja.. det kan man gjerne si. Jeg har faktisk veldlig god erfaring med fvk jeg sogne til, men det er privat drevet at kirken eller noe sånn. Denne tilsynspersonen er tilreisende fra et annet distrikt og er ansatt av staten/fylkeskommunen eller noe sånt og jeg liker henne svært dårlig. Jeg opplever henne slik at hun får meg til å fremstå som veldig rigid og vanskelig, mens jeg egentlig bare prøver å legge til rette for at det skal bli best mulig for barnet. Det er jo også hennes jobb mener jeg. Min gutt er nemlig veldig sjenert, dvs at han har store problemer med f.eks å entre et rom med masse mennesker. Han gikk i samme bhg i 3 år, og han ble aldri vant med å komme inn i garderoben under samling, da ble han helt fastlåst, gjemte seg, ble aggressiv og nektet å la meg gå. Han vil heller ikke gjøre selvstendige ting foran publikum eller være med på karneval eller andre fellesaktiviteter som innebærer at han for fokus på seg selv. Og nå holder jeg ennå på med tilvenning på SFO. Ser bare for meg hvordan det skal bli når han skal tilbake i klasserommet etter endt samvær midt i en time. Det kommer IKKE til å gå upåaktet hen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313073-samv%C3%A6r-under-tilsyn/#findComment-2554118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Du kan gjerne stille spørsmål :-) Hva skulle til for at det ble dømt tilsyn og såpass lite samvær? Hadde han gjort barna noe? Kunne du dokumentere det? Forsøkte han isåfall å nekte på det? Jeg har en eksmann som har gått løs på barna mine. Men han nekter alt og later som ingenting. Ungene er krystallklare på hva de har opplevd, men faren later som om jeg lurer dem til å fortelle dette. Jeg regner med at det ender i retten etterhvert - så jeg er ganske desperat etter å finne ut hva andre har opplevd som har fått tilsynet. For å se om vi har et håp om at de kan slippe å dra til han alene mer... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313073-samv%C3%A6r-under-tilsyn/#findComment-2554145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Be læreren avslå en søknad du leverer om fritak fra undervisningen du. Det kan nemlig læreren gjøre. Faktisk skal h*n gjøre det - dette er ikke gyldig grunn for å ta fri fra skolen, og i Norge er det skoleplikt. Så får tilsynet finne sted når det ikke er skole, eller så får det være det samme. Tja... Da vi ba ungene fri en dag fra skolen i vår for å reise på ferie fikk vi beskjed om at det var noe vi bestemte selv, ikke noe skolen kunne si ja eller nei til. Ville vi ta ungene fri en dag så kunne ikke skolen si nei til det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313073-samv%C3%A6r-under-tilsyn/#findComment-2554148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg skulle gjerne kontaktet min advokat, men skylder de en del penger kan du si...dette har ikke vært gratis. Tror jeg ikke jeg får så mye mer bistand der nå for øyeblikket. Det er liksom domsavsigelsen som gjelder. Det står egentlig litt diffust der hvordan det hele skal arrangeres. F.eks står at at vi foreldre må påregne å ta no fri fra arbeid. Det forstår jeg jo, all den tid disse statlige folka ikke jobber på kvelden. Men det hadde f.eks gått an å lagt det opp kl. 1400, da kunne jeg tatt et par timer fri fra jobb annenhver mnd, ikke noe problem det, men her blir det jo snakk om nesten 6 hele dager, slik hun legger opp løpet. Får bare til svar at jeg har plikt å møte. Nå har jeg hatt noen rettsrunder gjennom årenes løp, der tema bl.a har vært at far ikke har respektert tidligere avgjørelser. Vil nødig at dette nå skal slå tilbake på meg at jeg selv kjører samme løp og kanskje skulle han bli belønnet i form av å slippe tilsyn. Ser det som svært viktig nemlig at samværet blir overvåket. Du kan ikke få til en avtale med arbeidsgiver slik at du kan jobbe inn igjen de timene du tar fri? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313073-samv%C3%A6r-under-tilsyn/#findComment-2554149 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Inkompetente ja.. det kan man gjerne si. Jeg har faktisk veldlig god erfaring med fvk jeg sogne til, men det er privat drevet at kirken eller noe sånn. Denne tilsynspersonen er tilreisende fra et annet distrikt og er ansatt av staten/fylkeskommunen eller noe sånt og jeg liker henne svært dårlig. Jeg opplever henne slik at hun får meg til å fremstå som veldig rigid og vanskelig, mens jeg egentlig bare prøver å legge til rette for at det skal bli best mulig for barnet. Det er jo også hennes jobb mener jeg. Min gutt er nemlig veldig sjenert, dvs at han har store problemer med f.eks å entre et rom med masse mennesker. Han gikk i samme bhg i 3 år, og han ble aldri vant med å komme inn i garderoben under samling, da ble han helt fastlåst, gjemte seg, ble aggressiv og nektet å la meg gå. Han vil heller ikke gjøre selvstendige ting foran publikum eller være med på karneval eller andre fellesaktiviteter som innebærer at han for fokus på seg selv. Og nå holder jeg ennå på med tilvenning på SFO. Ser bare for meg hvordan det skal bli når han skal tilbake i klasserommet etter endt samvær midt i en time. Det kommer IKKE til å gå upåaktet hen. "Jeg har faktisk veldlig god erfaring med fvk jeg sogne til, men det er privat drevet at kirken eller noe sånn." Kirkens familievernkontor er statlig støttet og styrt, som de andre familievernkontorene. Det finnes også f.eks. godkjente meklere som ikke er tilknyttet familievernkontor. Hva om du spør om hjelp på ditt lokale familievernkontor? Om noen kan komme derfra? Eller de finner ut for deg om du kan få en annen tilsynsperson og andre tider? Bufetat? Beklager om jeg ikke er til hjelp, måtte bare nevne det med fvk-kontorene, selv om det muligens er uvesentlig i denne saken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313073-samv%C3%A6r-under-tilsyn/#findComment-2554161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe frustrert mamma Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hva skulle til for at det ble dømt tilsyn og såpass lite samvær? Hadde han gjort barna noe? Kunne du dokumentere det? Forsøkte han isåfall å nekte på det? Jeg har en eksmann som har gått løs på barna mine. Men han nekter alt og later som ingenting. Ungene er krystallklare på hva de har opplevd, men faren later som om jeg lurer dem til å fortelle dette. Jeg regner med at det ender i retten etterhvert - så jeg er ganske desperat etter å finne ut hva andre har opplevd som har fått tilsynet. For å se om vi har et håp om at de kan slippe å dra til han alene mer... Han hadde ikke gjort barnet noe fysisk, som kunne klassifiseres som vold, heller ikke mot meg. Men en rekke enkeltepisoder. Vi skilte lag da barnet var 3 mnd gammelt. Han påberopte seg da 50/50 fordeling, noe jeg ikke gikk med på. Det resulterte i at han holdt babyen tilbake fra et 2 timers samvær som var avtalt. Jeg måtte da få en rettskjennelse og politieskorte for å hente barnet tilbake. Vi hadda da selvølgelig en historie foran dette, han hadde vært innlagt på psykiatrisk under graviditeten grunnet utbrenthet og depresjon. Dette viste seg da i senere tid å være "planlagt" fordi han hadde begått en straffbar handling og ville erklære seg for strafferettslig utilregnelig. Han ble forøvring ikke stilt for retten og saken ble henlagt (tyveri). Han forholdt seg ikke til første domsavsigelse, han beholdt barnet så lenge det passet og kunne heller ikke stole på at han hentet barnet til samvær. Dette førte til store problemer for meg ifm jobb, dagmamma osv. Han gjorde også innbrudd i huset etter han flyttet fra boligen og tømte for alt inventar. Jeg anmeldte, men ingenting skjedde. Han trenerte oppgjør med huset og nektet å underskrive de nødvendige papirer til tross for inngått avtale. Jeg måtte også der gå rettens vei, men han trakk seg samme dag som saken skulle opp. Han forsøkte da igjen å påberope seg "psyksik sykdom" og at han havnet dårlig ut i oppgjøret. Samtidig kjørte han parallelt med dette sak om samvær, der han ikke var "psyk". Under et samvær, måtte politiet rykke ut fordi han hadde angrepet sin mor med barnet tilstede. Dette pga av en ren bagatell som ppfattes som "psyk" for folk flest. Dette ble dokumentert via politi og barnevernsvakt. Utenom dette så har det vært en hel rekke enkelthendelser som har vært totalt unødvendige og som har oppstått fodi han ikke har klart å forholdt seg til avtaler/domsavsigelser som han selv har oppnådd i retten. Vi har vært igjennom to runder med sakkyndig, hvor hun kom frem til at han mest sannsynlig lider av en personlighetsforstyrrelse (hun har ikke konkludert med diagnose), og at hans personlighet er så rigid at det ikke er mulig med samarbeid. Hun har pekt på at han ikke klarer å sette egne behov til side, eller har evne til å sette seg inn i andres situasjon (les empati), men er mest opptatt av at han skal ha føringen og straffer de som ikke lystrer på en helt uhensiktsmessig måte. Sakkyndig var også av den formening at han ikke evnet å se sin egen rolle i konflikten og alt var andre sin skyld og han var offer. Han hadde også en periode besøksforbud mot mine særkullsbarn, fordi han ikke evnet å holde de utenfor konflikten, men oppsøkte de og meg på bopel utenom samvær og opptrådte skremmende. Hans begrunnelse for å oppsøke oss, var for dommeren ikke ulovlig, men svært psykisk belastende for barna, da det gjaldt noe personlig og sårt tema for de som var totalt upassende for ham å blande seg i. Totalt sett, så gjorde han en del straffbare forhold, men ikke nok til å straffeforfølges fra politiets side. Men alt ble anmeldt. Jeg hadde løpende kontakt med barnevern, jeg betrodde meg til min lege, helsestasjon og førte dagbok. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313073-samv%C3%A6r-under-tilsyn/#findComment-2554175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hva skulle til for at det ble dømt tilsyn og såpass lite samvær? Hadde han gjort barna noe? Kunne du dokumentere det? Forsøkte han isåfall å nekte på det? Jeg har en eksmann som har gått løs på barna mine. Men han nekter alt og later som ingenting. Ungene er krystallklare på hva de har opplevd, men faren later som om jeg lurer dem til å fortelle dette. Jeg regner med at det ender i retten etterhvert - så jeg er ganske desperat etter å finne ut hva andre har opplevd som har fått tilsynet. For å se om vi har et håp om at de kan slippe å dra til han alene mer... Jeg har en venninne hvis eks brukte dop. Hun fikk barnevernet med på å teste barnefaren, og han testet jo selvfølgelig positivt. Han måtte ha tilsværende samvær som dette inntil han hadde testet rusfritt i seks måneder. Nå er de tilbake på normalen da, for han klarte det - men det må ikke nødvendigvis vold til for å få en sånn løsning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313073-samv%C3%A6r-under-tilsyn/#findComment-2554176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe frustrert mamma Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 "Jeg har faktisk veldlig god erfaring med fvk jeg sogne til, men det er privat drevet at kirken eller noe sånn." Kirkens familievernkontor er statlig støttet og styrt, som de andre familievernkontorene. Det finnes også f.eks. godkjente meklere som ikke er tilknyttet familievernkontor. Hva om du spør om hjelp på ditt lokale familievernkontor? Om noen kan komme derfra? Eller de finner ut for deg om du kan få en annen tilsynsperson og andre tider? Bufetat? Beklager om jeg ikke er til hjelp, måtte bare nevne det med fvk-kontorene, selv om det muligens er uvesentlig i denne saken. Ser nå av papirene at det faktisk er Bufetat hun kommer fra da. Det er ved Kirkens Familivernkontor samværet foregår, altså det Fvk vi normalt ville brukt. Av en eller annen grunn kan de altså ikke brukes til dette oppdraget, men hun forklarte meg at hun vvar en av de få tilsynspersonene som drev med dette. Denne loven om å idømme samvær under tilsyn kom faktisk i januar ifjor, og jeg var i retten i februar. Jeg er en av de første som nyter godt av denne ordningen. Retten har nå anledning til å idømme tilsynn inntil 16 timer pr. år, dekket av det offentlige. Jeg var heldig ...eller uheldig..alt ettersom. Om denne loven ikke hadde trådt i kraft, er sannsynligheten stor for at det ikke ville vært samvær i det hele tatt og det hadde kanskje vært like greit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313073-samv%C3%A6r-under-tilsyn/#findComment-2554186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe frustrert mamma Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg har en venninne hvis eks brukte dop. Hun fikk barnevernet med på å teste barnefaren, og han testet jo selvfølgelig positivt. Han måtte ha tilsværende samvær som dette inntil han hadde testet rusfritt i seks måneder. Nå er de tilbake på normalen da, for han klarte det - men det må ikke nødvendigvis vold til for å få en sånn løsning. Jeg har hørt om tilfeller der barnevernet har utøvd tilsyn, men dette praktiseres ikke i vårt distrikt. Jeg vet ikke hvilken lovanvendelse BV evt. ville tatt i bruk, men i mitt tilfelle sto BV veldig på sidelinjen. De hadde en klar formening, slik som hos Valnøtt's tilfelle, at de ikke er part i saken og ikke blander seg inn i "såkalte" samværtvister. De hevder barnets ve og vel er hovedforsørgers ansvar og de vil kunne "tiltale" deg for omsorgssvikt om du sender barnet ditt til samvær. Slik er prakisk, men jeg mener det er sendt ut et rundskriv om dette for å endre denne tolkningen av loven. Barnevernloven skal gjelde alle barn og alle barn har krav på beskyttelse uansett hvor det befinner seg. I mitt tilfelle mente de jeg burde holde barnet borte fra far, men de ble også kalt inn som vitne for meg i rettsaken, uten at de var til noe hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313073-samv%C3%A6r-under-tilsyn/#findComment-2554192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Ser nå av papirene at det faktisk er Bufetat hun kommer fra da. Det er ved Kirkens Familivernkontor samværet foregår, altså det Fvk vi normalt ville brukt. Av en eller annen grunn kan de altså ikke brukes til dette oppdraget, men hun forklarte meg at hun vvar en av de få tilsynspersonene som drev med dette. Denne loven om å idømme samvær under tilsyn kom faktisk i januar ifjor, og jeg var i retten i februar. Jeg er en av de første som nyter godt av denne ordningen. Retten har nå anledning til å idømme tilsynn inntil 16 timer pr. år, dekket av det offentlige. Jeg var heldig ...eller uheldig..alt ettersom. Om denne loven ikke hadde trådt i kraft, er sannsynligheten stor for at det ikke ville vært samvær i det hele tatt og det hadde kanskje vært like greit. Håper noen andre kommer opp med et bedre forslag. Neste jeg tenker er barneombudet..... Virker fåfengt...ja... Men de skal passe på barna, og det er da søren meg ikke bra for ditt barn å bli tatt ut av skolen på den måten! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313073-samv%C3%A6r-under-tilsyn/#findComment-2554193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg har hørt om tilfeller der barnevernet har utøvd tilsyn, men dette praktiseres ikke i vårt distrikt. Jeg vet ikke hvilken lovanvendelse BV evt. ville tatt i bruk, men i mitt tilfelle sto BV veldig på sidelinjen. De hadde en klar formening, slik som hos Valnøtt's tilfelle, at de ikke er part i saken og ikke blander seg inn i "såkalte" samværtvister. De hevder barnets ve og vel er hovedforsørgers ansvar og de vil kunne "tiltale" deg for omsorgssvikt om du sender barnet ditt til samvær. Slik er prakisk, men jeg mener det er sendt ut et rundskriv om dette for å endre denne tolkningen av loven. Barnevernloven skal gjelde alle barn og alle barn har krav på beskyttelse uansett hvor det befinner seg. I mitt tilfelle mente de jeg burde holde barnet borte fra far, men de ble også kalt inn som vitne for meg i rettsaken, uten at de var til noe hjelp. Problemet er vel at barnevernet som alle andre etater fungerer litt forskjellig overalt, eller ikke fungerer... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313073-samv%C3%A6r-under-tilsyn/#findComment-2554197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.