Gå til innhold

Er det aldersforskjellen som merkes nå?

Anbefalte innlegg

Gjest Litt frustrert

Mannen min har mindre sexlyst enn tidligere og jeg har større sexlyst. Det er 9 år mellom oss. Det er frustrerende. Noen perioder er veldig bra, men så er det fullstendig tørke. Da skylder han på magen. Vet han har problemer med magen, men han gjør ingenting med det.

Han har tippet over 50. Jeg kan ikke slå meg til ro med dette.

Jeg har mer lyst enn noen gang før og må ordne meg på annen måte. Det føles ensomt. Får litt panikk over utviklingen her. Er dette vanlig?

Fortsetter under...

Gjest førti, feit og ferdig

Dette er ikke vanlig. Min mann er også over femti, altså mye eldre enn meg. Han er like bra på dette området nå som før :-). Men det kan jo være enkelte menn som får problemer om de nå er 30 eller 60. Men magen kan jo være et kjempeproblem da hvis man har vondt. Sexlysten daler sikkert i takt med smertene?

Gjest Litt frustrert

Dette er ikke vanlig. Min mann er også over femti, altså mye eldre enn meg. Han er like bra på dette området nå som før :-). Men det kan jo være enkelte menn som får problemer om de nå er 30 eller 60. Men magen kan jo være et kjempeproblem da hvis man har vondt. Sexlysten daler sikkert i takt med smertene?

Han har syreproblemer og har vondt øverst i magen. Han tar ikke tablettene han har fått beskjed om å ta. Bare innimellom.

Jeg har sagt at jeg savner mer sex og jeg tenker at om han var interesert, hadde han vel tatt tablettene ihvertfall. Da er det vel alderen da tenker jeg og at han ikke gidder anstrenge seg.

Nja, kanskje har alderen innvirking, ikke godt å si, det er jo de som er aseksuelle hele livet og aldri har brydd seg om sex, mens andre dabber av i 30 årene, noen i 40 årene osv, mens andre dabber lite av.

Skjønner jo at du blir frustrert av dette, men husk at dette er heller ingen god situasjon for han. Det er slitsomt med en partner som enten har for mye eller for lite sex lyst.

Gjest Single and love it....

Jeg har vært gift med en som var en god del eldre enn meg (16 år).. Vi hadde aldri noe sexliv.

Har derimot vært sammen med en som var 24 år eldre, og vi hadde det fantastisk...

Det kan selvsagt være alderen, men kan også være andre ting, alt fra ereksjonsproblemer til tapte følelser for deg osv...

Snakk med ham, så kanskje dere finner ut av det

Good luck!

Gjest Litt frustrert

Nja, kanskje har alderen innvirking, ikke godt å si, det er jo de som er aseksuelle hele livet og aldri har brydd seg om sex, mens andre dabber av i 30 årene, noen i 40 årene osv, mens andre dabber lite av.

Skjønner jo at du blir frustrert av dette, men husk at dette er heller ingen god situasjon for han. Det er slitsomt med en partner som enten har for mye eller for lite sex lyst.

Han har ikke vært aseksuell, men det har dabbet av nå. Han har gode perioder og da har vi det helt topp. Disse periodene er skjeldnere enn det jeg ønsker. Jeg ser han ligger sammenkrøket av smerte (fosterstilling) og han har i perioder kjempevondt, så når jeg i går skrev at det måtte være aldersforskjellen var det i ren irritasjon. Det som er så trist er at han har vært plaget med magen så lenge nå, uten å ta tablettene slik legen sier han skal gjøre. Jeg synes synd på han, men samtidig blir jeg litt irritert også over at han ikke hører på råd og gjør en innsats for å bli frisk. Dette går jo også utover meg.

Annonse

Gjest Litt frustrert

Jeg har vært gift med en som var en god del eldre enn meg (16 år).. Vi hadde aldri noe sexliv.

Har derimot vært sammen med en som var 24 år eldre, og vi hadde det fantastisk...

Det kan selvsagt være alderen, men kan også være andre ting, alt fra ereksjonsproblemer til tapte følelser for deg osv...

Snakk med ham, så kanskje dere finner ut av det

Good luck!

Han har ikke ereksjonsproblemer

Han har ikke vært aseksuell, men det har dabbet av nå. Han har gode perioder og da har vi det helt topp. Disse periodene er skjeldnere enn det jeg ønsker. Jeg ser han ligger sammenkrøket av smerte (fosterstilling) og han har i perioder kjempevondt, så når jeg i går skrev at det måtte være aldersforskjellen var det i ren irritasjon. Det som er så trist er at han har vært plaget med magen så lenge nå, uten å ta tablettene slik legen sier han skal gjøre. Jeg synes synd på han, men samtidig blir jeg litt irritert også over at han ikke hører på råd og gjør en innsats for å bli frisk. Dette går jo også utover meg.

Skjønner godt at du blir irritert over at han ikke gjør det han bør gjøre for å bli frisk eller bli bedre. Sånn tull som det skjønner jeg ikke en dritt av. Hva er begrunnelsen hans for det da?

Gjest Litt frustrert

Skjønner godt at du blir irritert over at han ikke gjør det han bør gjøre for å bli frisk eller bli bedre. Sånn tull som det skjønner jeg ikke en dritt av. Hva er begrunnelsen hans for det da?

Jeg tror han har en slags tablettfobi. Han sier han vil ordne det gjennom kostholdet. Det høres jo lurt ut, men saken er at han bare snakker om det, uten å gjøre noe med det. Han er skjelden fornøyd med det vi andre spiser og lager sin egen mat. Gjerne halvstekt rødt kjøtt som han ikke tygger ordentlig. Jeg har også forsøkt og dra han med på daglige gåturer, da jeg mener at den lange kroppen hans ikke har godt av å bare kjøre bil til jobb, sitte hele dagen på en kontorstol, kjøre bil hjem og deretter sitte forran pcèn. Han trenger å røre på seg for å få fart på fordøyelsessystemet. Han er veldig enig med meg i det skjønner du, men det blir bare med praten. Det er alltid noe jobb som er viktigere å få unnagjort på kvelden, enn å gå en en tur.

Han er sporty av og til, men det er når han skal bestige et fjell helt utrent. Han får ikke den daglige trimmen som er så viktig.

Når jeg tenker etter var han like dårlig i fjor sommer. Han var bedre i vinter og da gikk han mye på ski, så det er helt tydelig at det må være en sammenheng her mellom lite trim, dårlig fordøyelse og syreproblemer.

Det er nok ikke alderforskjellen som er alene grunnen her..

Menn kan ha kjempe sexlyst de uansett alder osv.

Det er nok evt. fler ting enn alderen alene som er årsaken.

Snakk ordentlig sammen.. du vil merke om han er ærlig på om det bare er magen..

Gjest Veldig trist her også

Tror i allefall ikke det er uvanlig.

Jeg er bare seks, syv år yngre enn min kjære men det er helt klart at vi er forskjellige på det nivået.

Jeg har tenkt for meg selv at skulle dette bli slutt en eller annen gang så vil jeg ikke på mange år involvere meg seriøst med noen siden jeg har barn og greier som vil bruke noen år på å flytte ut, men lekinga mi, fritidsselskapet mitt, kos og flinger, skal alt være med en god del yngre menn..

mil1365380270

Lest litt av det du har skrevet om mageproblemene hans. Hvis han ligger i fosterstilling på grunn av syreproblemer ofte, skal dere ikke vente med å søke hjelp. Det blir sår, så hull. Det etser... Er en grunn til at det gjør vondt... Dere å må begge forstå alvoret i situasjonen. Han må ta syrenøytraliserende. Ta tak i situasjonen sin. Koste hva det koste vil. Tving han til legen (som du har snakket med på forhånd), så han kan få noen alvorsord. Deretter må dere ta tak i hvorfor han ikke redder seg selv, og hvordan dere skal løse din seksuelle frustrasjon. Lykke til! :-)

Om dette er vanlig. Ikke godt å vite, men ikke helt uvanlig tror jeg. Ligner mye på min situasjon og du sier det slik jeg har tenkt. Er til år eldre enn deg og hadde jeg visst det jeg vet idag, ja da hadde jeg antakelig ikke ventet så tålmodig.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...