Gå til innhold

Tøying av hofteledd

Anbefalte innlegg

Jeg stivner av diverse grunner veldig til i muskler og leddbånd, særlig når jeg sitter lenge ved pc'en. Nå er jeg flink til å tøye ut, men det stedet jeg for tida har det mest vondt og er mest stiv - klarer jeg ikke å finne riktig tøying til!

Det er altså høyre hofte. Dypt inni et sted. Jeg har ikke noe feil på hofta, det er muskulært. Jeg står med beinet opp, prøver å vri det til siden, sitter på huk, ligger på magen med ett bein rett og ett bøyet i kneleddet og foten så høyt opp under meg jeg kommer - MEN jeg finner ikke riktig fram til det vondeste.

Er det noen her som vet om en opplagt tøyestilling jeg ikke kan???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313224-t%C3%B8ying-av-hofteledd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor i hofta er det du trenger å tøye? Siden eller foran på hofteleddsbøyeren?

Egentlig tror jeg det er en slags sånn "falsk isjias"- greie, og at det kommer av stramminger i rumpa og bakpå lårene. Det er i alle fall ikke forover det er vondt, heller ca. midt i skinka på høyre side og det at baksida av låret kjennes "for kort" ut.

Jeg har ikke ekte isjias. Jeg er ørlite nedslitt i noen ryggvirvler, men det har lite å si. Sa doktoren sist jeg snakket med ham.

Jeg kunne jo ha gått til kiropraktor eller fysioterapeut. Jeg har bare vært der så j....! mye det siste året på grunn av nakke og musearm ...

Takk for lenken. Jeg skal gå inn og se nå!

Egentlig tror jeg det er en slags sånn "falsk isjias"- greie, og at det kommer av stramminger i rumpa og bakpå lårene. Det er i alle fall ikke forover det er vondt, heller ca. midt i skinka på høyre side og det at baksida av låret kjennes "for kort" ut.

Jeg har ikke ekte isjias. Jeg er ørlite nedslitt i noen ryggvirvler, men det har lite å si. Sa doktoren sist jeg snakket med ham.

Jeg kunne jo ha gått til kiropraktor eller fysioterapeut. Jeg har bare vært der så j....! mye det siste året på grunn av nakke og musearm ...

Takk for lenken. Jeg skal gå inn og se nå!

Jeg har også problemer akkurat der til tider, på grunn av problemer som egentlig sitter i bekkenet. Akkurat det punktet lar seg ikke tøye. Kiropraktoren min pleier å presse skikkelig hardt på det punktet til musklene løsner litt. Vondt som bare pokker, og lager noen lekre blåmerker, men det hjelper.

Jeg har også problemer akkurat der til tider, på grunn av problemer som egentlig sitter i bekkenet. Akkurat det punktet lar seg ikke tøye. Kiropraktoren min pleier å presse skikkelig hardt på det punktet til musklene løsner litt. Vondt som bare pokker, og lager noen lekre blåmerker, men det hjelper.

Oj! Øvelse 1 tok skikkelig! Nå skal jeg legge de tre inn i mine daglige øvelser.

*støl*

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...