Gå til innhold

Din sivilstatud

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 166
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• BMS!

20

• morsan

19

• AneM1365380603

12

• Lillemus

11

Mest aktive i denne tråden

Gjest D*lilith

I vårt tilfelle - vi er begge forsikret, hvis f.eks samboeren min skulle dø ville det blitt utbetalt en pen slump penger. MEN - så lenge vi ikke er gift, vil arven tilfalle ungene. Høres fint ut, men nei. Ungene har ikke lov å være i besittelse av mer enn 70.000 hver (usikker på eksakt beløp) hvilket medfører at overformynderiet låser pengene til ungene er 18 år.

Dermed får ikke jeg en pøkk, og med min lønn som selvsagt er lavere enn samboers, ville jeg ikke hatt råd til å beholde verken hus eller bil, og ville mest sannsynlig blitt nødt til å flytte ut av byen.

Med et testamente sikrer vi at arv og forsikringspenger tilfaller meg.

Så komlisert det var da,har ikke tenkt på sånt jeg.

Gjest D*lilith

Ok, om du føler deg slik, så.

Jeg føler det litt annerledes. Vi har høytidelig og i andres påsyn bekreftet vår kjærlighet og gitt hverandre et løfte :-).

Sikkert fint det da ; )

Men føler det holder med at vi vet at vi elsker hverandre,hva andre hører osv betyr ingenting for meg.

Så komlisert det var da,har ikke tenkt på sånt jeg.

Dette burde du tenke på. Dette kan det lages avtaler på, men du kan uansett dessverre ikke få det like enkelt som om dere var gift. Sånn er reglene, eller har i alle fall vært det.

Godt denne tråden og kom opp da, om du ikke var klar over det. For man kan virkelig komme dårlig ut av det i ettertid om man ikke har vært føre var.

Lykke til!

Gjest D*lilith

Jeg trodde at samboende ikke har rett til å bo i uskiftet bo bla. annet. Og at barna arver og ikke ektefellen. osv....

Men jeg kan virkelig ikke noe om dette lenger, sikkert mange nye regler siden 94, og jeg hadde rettslære sist :-D

Ja det er vel stadig noe nytt,jeg har ikke peiling i alle fall ; )

Annonse

Gjest D*lilith

Dette burde du tenke på. Dette kan det lages avtaler på, men du kan uansett dessverre ikke få det like enkelt som om dere var gift. Sånn er reglene, eller har i alle fall vært det.

Godt denne tråden og kom opp da, om du ikke var klar over det. For man kan virkelig komme dårlig ut av det i ettertid om man ikke har vært føre var.

Lykke til!

Takk : )

Ja jeg får visst begynne å tenke mer over ting som dette,jeg er jo helt blåst når det gjelder sånt.

Nei det stemmer jo,hmf...har ikke tenkt så mye på sånt jeg.

Uansett vi er så fattige likevel.

Jeg skal slett ikke prakke på deg noe som helst når det gjelder meninger og synspunkter, asså ;-)

Men fant denne linken, gratis og greier! http://www.gratisadvokat.no/gratisadvokat/testamentsavtalen/?gclid=CMLFpdzUsJUCFRtgMAodQVpAkA

Gjest D*lilith

Jeg skal slett ikke prakke på deg noe som helst når det gjelder meninger og synspunkter, asså ;-)

Men fant denne linken, gratis og greier! http://www.gratisadvokat.no/gratisadvokat/testamentsavtalen/?gclid=CMLFpdzUsJUCFRtgMAodQVpAkA

Hehe ok takk for linken ; )

Får tenke på det,trodde ikke å skrive testament var så innviklet.

Annonse

Gjest D*lilith

Synes du dette var innviklet?

Tror vi printet ut vårt fra nettet, men du må nok uansett ha kontakt med advokat.

Ja syns det var litt innviklet,men det er jo typisk meg da når det gjelder sånne ting,er helt på trynet for å si det sånn.

Så jeg må kontakte advokat og greier,hmf.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...