Gå til innhold

Din sivilstatud

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 166
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• BMS!

20

• morsan

19

• AneM1365380603

12

• Lillemus

11

Mest aktive i denne tråden

Okei da, da er det bare forlovelsesringen igjen *forsøker å skjule min egen* ;-)

''Okei da, da er det bare forlovelsesringen igjen *forsøker å skjule min egen* ;-)''

Mmm. :o) Og den er jeg så glad for og stolt av at! Hver gang jeg ser hans ring på hans finger så blir jeg varm inni meg over at han er min mann.... :o)

Annonse

Jeg syns det er harry om man forlover seg og ikke har tenkt å gifte seg innen nær fremtid....

men meg om det :-D

ps. jeg ser ikke ned på folk som går forlovet bare så det er nevnt, det er jo selvsagt satt litt på spissen.

Jojo - men hva er "nær" fremtid?

Spikker litt fliser her nå, siden dette er individuelt. Noen gifter seg omtrent med det samme de har bestemt seg for det, mens andre av forskjellige grunner venter både ett, to år eller tre år.

Skriver ikke dette for å være vanskelig, men det er interessant å høre hvordan andre tenker. Det kan jo være mange grunner til at et bryllup kan gjennomføres her og nå, selv om paret ønsker å sette på seg ringer for å markere at de høre sammen.

Spikker litt fliser her nå, siden dette er individuelt. Noen gifter seg omtrent med det samme de har bestemt seg for det, mens andre av forskjellige grunner venter både ett, to år eller tre år.

Skriver ikke dette for å være vanskelig, men det er interessant å høre hvordan andre tenker. Det kan jo være mange grunner til at et bryllup kan gjennomføres her og nå, selv om paret ønsker å sette på seg ringer for å markere at de høre sammen.

Jeg hadde selv en greie på at jeg overhode ikke ville være forlovet utover ett år. Jeg var forlovet i 9 måneder før vi giftet oss. VI bestemt oss ikke for å forlove seg da, men det blir man jo når man har satt dato eller en av partene har fridd til den andre parten.

Jeg syns det er når man ikke aner når man skal gifte seg at det går uttover rimelig tid :-D

Ikke lett å si nøyaktig, og jeg håper for guds skuld at folk kan lese at jeg smiler når jeg skriver:-D

Ha en flott helg :-D

Jeg synes egentlig ikke det er harry å forlove seg selv om man ikke skal gifte seg. Det er jo bare en symbolsk handling der man bruker "felles" ring. Jeg tror f.eks. ikke jeg ville hatt den tradisjonelle, glatte gullringen, men en annen type ring som det ikke nødvendigvis oser forlovelse ut av ;-) En liten, felles "hemmelighet" ;-)

Ja, men da blir det noe annet, syns jeg også faktisk.

Hilsen

"forlovelsespolitiet med nick BMS"

Jeg hadde selv en greie på at jeg overhode ikke ville være forlovet utover ett år. Jeg var forlovet i 9 måneder før vi giftet oss. VI bestemt oss ikke for å forlove seg da, men det blir man jo når man har satt dato eller en av partene har fridd til den andre parten.

Jeg syns det er når man ikke aner når man skal gifte seg at det går uttover rimelig tid :-D

Ikke lett å si nøyaktig, og jeg håper for guds skuld at folk kan lese at jeg smiler når jeg skriver:-D

Ha en flott helg :-D

Den er aldeles grei :o)

God helg til deg også!

''Det kan jo være mange grunner til at et bryllup kan gjennomføres her og nå, selv om paret ønsker å sette på seg ringer for å markere at de høre sammen.''

Jeg antar det mangler et 'ikke' mellom ordene bryllup og kan. :o)

Men ja, du har helt rett, det er mange grunner til at vi ikke kan gifte oss ennå i alle fall, men alikevel ville vi nå markere at vi to hører sammen med ringer da. :o)

''Det kan jo være mange grunner til at et bryllup kan gjennomføres her og nå, selv om paret ønsker å sette på seg ringer for å markere at de høre sammen.''

Jeg antar det mangler et 'ikke' mellom ordene bryllup og kan. :o)

Men ja, du har helt rett, det er mange grunner til at vi ikke kan gifte oss ennå i alle fall, men alikevel ville vi nå markere at vi to hører sammen med ringer da. :o)

Du har selvsagt rett - gikk litt fort i svingene ;-)

Annonse

Jeg merker en ENORM forskjell på ekteskap og samboerskap for min del.

Har nok noe å si at det er med en annen mann ;-)

Så langt foretrekker jeg samboerskap - ekteskap funket ikke for meg. Men det kan jo ha hatt noe med mannen å gjøre også :-)

Noe sier meg at dette har mest med typen mann å gjøre ;-)

Gjest Folk får gjøre som de vil

Vi hadde vært forlovet i ca. 1 1/2 år før vi giftet oss, og da var jeg 4 mnd gravid, noen trodde kanskje vi giftet oss pga vi var gravide hehe, men det var ikke derfor. Vi forlovet oss fordi vi visste vi ville gifte oss, bare ikke når. Eneste vi visste var at det kom til å bli omtrent på sparket og vi ville ikke ha for mye oppstyr, kun et lite selskap.

Vi visste også at vi ønsket unger, men ikke i hvilken rekkefølge, barn eller bryllup først.

Så fant vi ut at unger var på 1. plass, så jeg ble på tjukken. Tenkte først gifte oss etter at vi hadde fått babyen, men så tenkte vi at det ble styr å ha bryllup med en liten ettåring springende rundt, eller en liten baby...

derfor giftet vi oss da jeg var ca. 4 mnd på vei, da hadde ikke magen begynt å vise så mye ennå så jeg kunne bruke vanlig brudekjole.

Vi var samboere i ca 20 år før vi "måtte" gifte oss fordi vi skulle adoptere. Nå har vi vært gift i 12 år. Forlovet? Aldri skjønt poenget. Men jeg hadde kanskje ikke vært gift heller, hadde det ikke vært for adopsjonene. I så fall kun for å ha det juridiske på plass. Nei, jeg er ikke spesielt romantisk anlagt ;)

Jeg ble samboer rett før jul i fjor. I juni fridde han, og nå er vi forlovet :). Ringforlovet, med fet gullring ;). Ser det har vært diskutert litt forskjellige temaer i tråden. Vi er litt gammeldagse i synet på forlovelse, så bryllupet ble vi enig om at skulle stå innen ett år etter at vi forlovet oss. Og det skal det :).

Jeg skrev gammeldags i forhold til synet på forlovelse. Her må jeg legge til at jeg har forandret mening i løpet av livet.

Da jeg møtte min eks hadde jeg ikke dette synet. Vi var sammen i 11 år, forlovet i 10 av de. Det var en forlovelse som ikke var meningen skulle resultere i bryllup. Jeg hadde nemlig ikke troen på ekteskapet på den tiden, og ville ikke gifte meg. Samtidig ville jeg gjerne markere at vi hadde noe sammen.

That was then.

Etter å ha levd mange år alene, forandret jeg mening. Jeg tenkte at om jeg skulle være så heldig å finne en ny mann i mitt liv, så hadde jeg lyst på å gifte meg.

Og jeg må innrømme: da han fridde (og hele tiden etter det) følte jeg en sånn indre ro. Det føltes godt og riktig å vite at man har "landet"...

Jeg er samboer, og har vært det i 3,5 år. Vi har vært sammen i snart 4 år...

Vi kunne vel egentlig tenkt oss å gifte oss begge to tror jeg, men begge vegrer vi oss litt...

Mine grunner for å la være er egentlig helt idiotiske, men reelle nok. Jeg avskyr å pynte meg, liker meg ikke i kriken og ønsker for all del ikke noe selskap! Pynting og selskap er et must for samboeren da, og heeeeeeeeeeeeele slekta hans;-/

Har bare lyst til å ringen på fingeren jeg:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...