Gå til innhold

Når ble jeg gravid??

Anbefalte innlegg

nilie1365381186

Hei..

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid, og sitter på andre siden av jorden med studier og kjæreste hjemme. I tilegg hadde jeg en trist hendelse i slutten av Juni (25.), som gjør at jeg er veldig opptatt av å finne ut av når jeg har blitt gravid.

Jeg vet veldig lite om graviditet, eggløsning, hvordan man regner termin osv, og jeg skal innrømme at denne graviditeten har kommet veldig uplanlagt på meg. Jeg har ikke bestemt meg enda om jeg skal beholde barnet, men jeg leker med tanken, men trenger først å få vite litt om det, og kanskje noen tips fra noen helt utenforstående.

Jeg gikk på p-piller frem til ca 14. Juni, da fikk jeg en intens men kort blødning rett etter jeg var ferdig med pillen. Det var ikke meningen å slutte, men jeg gikk tom. Så fant jeg ett nytt brett etter to dager med blødning og begynte på igjen, for å så klare å glemme brettet når jeg skulle ut å reise. Mao skjedde det samme igjen rundt 21-23. Juni og jeg hadde en sterk ca to dagers blødning. Dette er det siste jeg har sett av noen såkaldt mens. Jeg hadde en forferdelig lei hendelse den 25. Juni, hvor jeg ble voldtatt av en person jeg tidligere har vært glad i.

Senere møtte jeg kjæresten min og vi var sammen i hele Juli før jeg reiste avgårde igjen til å fortsette studiene mine her i New Zealand. Jeg mistenkte at jeg kunne ha blitt gravid da jeg fikk en sterk følelse av at noe skjedde i slutten av Juli og jeg følte meg litt små uggen. Jeg tok en test med en gang jeg kom hit som var negativ. To uker etterpå følte jeg meg fremdeles gravid og hadde enda ikke sett noe av mensen siden blødningen fra jeg sluttet på p-pillene. Da var testen positiv. Jeg har nå fått bekreftet graviditet, men i og med at jeg eller legene vet når jeg hadde første dag i siste menstrasjon er det vanskelig å beregne dato på når jeg har blitt gravid. På ultralyd fikk jeg beskjed om at jeg er gravid i uke 7 og har termin 15. April, men dette var med utgangspunkt i at jeg hadde mensen 27. Juni (legen sa han måtte plotte inn noen tall for å ha noe der)

Jeg må innrømme at dette føles veldig vanskelig for meg, og det er ikke like lett å spørre spørsmål og forteller hvordan situasjonen er i ett fremmed land. Er ultralyd rimelig sikkert? Når betyr dette at jeg ble gravid? Jeg er redd for at det kan være ett resultat av det som skjedde med meg, og da vil jeg virkelig ikke beholde barnet. Det er ett vanskelig spørsmål fra før her jeg befinner meg på andre siden av jorden..Skal jeg slippe alt og dra hjem til kjæresten min, eller skal jeg fortsette studiene mine..

Håper noen som har peiling på graviditet kanskje kan svare meg på når jeg mest sannsynligvis ble gravid og hvordan dette regnes..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313273-n%C3%A5r-ble-jeg-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra man blir gravid(har eggløsning) og til en graviditetstest slår positivt ut tar det ca 14 dager. Så tror nok du må ha blitt gravid enten kort tid før eller etter den negative testen.

Når de sier du er 7 uker på vei, er fosteret 5 uker(det er altså 5 uker siden befruktning). Og 7 uker stemmer jo ikke med siste mens 27,juni, men kan stemme med befruktning i midten/slutten av juli.

Ultralyd er en sikker måte å fastslå termin på, så tror du kan slå deg til ro med den terminen du har fått.

Her kan du se terminberegningen din: http://www.babyverden.no/templates/Calculator_Period.aspx?id=635

Lykke til videre

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...