Gå til innhold

Spiller sex en stor rolle i et forhold?

Anbefalte innlegg

Gjest Undrende

Hvorfor i alle dager er sex så vanvittig viktig i et eksteskap/forhold?? Hvorfor kan problemer på det seksuelle området i et forhold ødlegge forholdet?? Det kan da umulig være sååå viktig??!! Jeg kan jo forstå at det er litt viktig. Det er jo faktisk den måten 2 personer kommer nærmest hverandre på... Men at det kan ødlegge et forhold?? Jeg synes det høres ganske merkelig ut... Sex er jo faktisk bare en liten del av et forhold. Kommunikasjon, respekt, kjærlighet osv er jo minst like viktige ting!!! Så hvorfor spiller da sex så stor rolle???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31328-spiller-sex-en-stor-rolle-i-et-forhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Undrende

Det der må vel sies å være helt individuelt. Noen (ok, kanskje de fleste) synes sex er svært viktig i et forhold, mens andre synes det er mindre viktig. Cluet må vel da være å finne en partner som har behov som tilsvarer ens egne?

Jaja, greit nok... Men HVORFOR er det så enormt viktig?? For å stille behovene sine?? Er det derfor folk har sex med kjæresten sin?? For å stille behovene sine?? Uansett hvor store behov du har, så burde ikke problemer i sexlivet ødelegge forholdet!!! En liten bagatell!!! Jeg har selv ganske store behov, ja, men mener bestemt at litt problemer i sexlivet ikke er god nok grunn til å si good bye og farvel til det forholdet... eller???

Gjest Mette

Jaja, greit nok... Men HVORFOR er det så enormt viktig?? For å stille behovene sine?? Er det derfor folk har sex med kjæresten sin?? For å stille behovene sine?? Uansett hvor store behov du har, så burde ikke problemer i sexlivet ødelegge forholdet!!! En liten bagatell!!! Jeg har selv ganske store behov, ja, men mener bestemt at litt problemer i sexlivet ikke er god nok grunn til å si good bye og farvel til det forholdet... eller???

Må jo si det at nærhet og trygghet er viktigere når det kommer til stykket, ja. Så hvis en har -litt- problemer i sex-livet (som du sier), bør ikke det være grunnen alene til å bryte ut.

Når du kommer inn i et forhold vil du oppdage hvorfor. Sex er viktig på den måten at man må være samkjørt på dette området, slik som mette sier i ett av svarene sine. Tro meg; forskjellige behov for sex ER frustrerende!

Gjest *sukker*

åååå som jeg føler meg enig med deg i dette...Føler at alt blir ødelagt fordi jeg er for UTSLITT til å ha sex....

05:30 Opp

06:30 jobb

17:00 hjem fra jobb

18:30 middag

19:00 til ca 20:30 Rydd, vask og klesvask

21:30-45 Ungene går i seng

for å få LITT kveld sitter jeg med tv, data eller en god bok frem til ca 00,00

og da er jeg SÅ svimeslått at da sover jeg når jeg treffer puta...Om ikke vi skal ha sex en times tid da........så er det Pån igjen

Annonse

åååå som jeg føler meg enig med deg i dette...Føler at alt blir ødelagt fordi jeg er for UTSLITT til å ha sex....

og da er jeg SÅ svimeslått at da sover jeg når jeg treffer puta...Om ikke vi skal ha sex en times tid da........så er det Pån igjen

HALLO, har du ikke en å dele hjemmearbeidet med?

Hvis han bare ligger på soffan å venter på sex mens du sliter , så kan du regne med at det skjærer seg til slutt.

Sitter du ved PC eller TV noen timer blir du stuptrøtt.

Leser du bok på senga når han ønsker sex kan du lage vansklige situasjoner.

Del på jobben hjemme, avtal sexkvelder på forhånd, ta vare på forholdet og hverandre ellers sklir forholdet ut. Sex er en meget viktig bit som du må ta vare på.

Forstår at du har en tøff hverdag.

Du bør forsøke å endre på den.

Gjest pus24

Jeg er helt enig i at sex bare er en liten del av et forhold, og jeg håper ikke forholdet mitt skulle skjære seg om vi fikk problemer på det området... MEN jeg har likevel en mening om hvorfor det er så viktig.

Selv om folk har forskjellige behov, så tror ikke jeg at det tilfredsstillelse av behovene som er det aller viktigste. Derimot tror jeg at folk legger mye i de problemene når de oppstår... en ting som kanskje ikke er så stor i seg selv blir stor når man tror at de er tegn på at de ikke tenner på deg lenger, har en annen, ikke er glad i deg mer osv. Og da kan det fort gå ut over forholdet også... Dessuten tror jeg også det er slitsomt i seg selv å ha veldige ulike behov, men det kan like gjerne være det psykiske ved å måtte nekte eller bli nektet som er avgjørende, sammenlignet med det fysiske... tror jeg da! Og det finnes sikkert noen som setter fysisk tilfredsstillelse så høyt at det blir et problem for dem, men de ønsker ihvertfall jeg å holde unna... for det er så mye mer i et forhold som er viktig!

Men her har du ihvertfall mine teorier... og som du skjønner ser jeg på mennesket som en sammensetning av fysiske og psykiske behov, derfor er det mange faktorer som spiller inn... :)

Gjest TeenageHell

Under den forutsetning at barne er gamle nok - la de bli med noen i klassen hjem, og overnatte. Ta en enkel middag som lager seg selv. Eller dropp middagen! La oppvasken hope seg litt opp.

Ta dere tid til hverandre. Om man ikke må ha vill puling, så er det viktig å ha tid alene. Kose, prate, kjæle. Og om man orker, sex. Den intimiteten er viktig.

Synes jeg...

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Min mening er at sex er limet i et forhold. Gjennom sex føler vi nærhet, ømhet, glede, og omsorg. Sex er de voksnes lekegrind. Så følger kommunikasjon, kjærlighet og respekt delvis som et resultat av god sex.

Skjønner at par med små barn har problemer med å finne overskudd og tid til sex, men er enig med de som skrev at også småbarnsforeldre bør prioritere sex, slik at kjæresteforholdet blir bevart. Da tåler forholdet adskillig flere nedturer, enn om det utelukkende bygger på vennskap. Den dagen sexen og gnisten mellom to mennesker forsvinner, kan man like gjerne bo sammen med søsken eller gode venner.

Og så er jo sex så ustyrtelig godt da!

Ja, jeg synes sexen er viktig!

Ikke nødvendigvis bare pga av at sex er digg, men fordi man føler en veldig nærhet til partneren når man har sex. Bare det å ligge å kose etter sexen, snakke, ta en røyk sammen og kjæle med hverandre mener jeg er veldig viktig i ett forhold.

Det med røyken kan selvsagt droppes om man ikke røyker :)

Annonse

Gjest olvar

Du er ikke ærlig nok. Du skulle føyd til de andre tingene som i praksis er vel så viktig for et par med lite eller ingen sex, nemlig penger/økonomi, fasaden utad, redsel for å bli alene, barn osv. De tingene jeg nevnte, er for de fleste "døde" forhold, viktigere enn respekt(for seg sjøl og den andre) og kjærlighet.

Jeg snakker altså om de feige stakkarene som bare slurer videre i et møkkaforhold...

Kan ikke forklare akkurat hvorfor sex er så viktig, men jeg vet at det er det. Hadde en periode i forholdet vårt der vi knapt hadde sex en gang i måneden (kanskje lengre enn det). Vet ikke helt hvorfor det ble slik. Han jobba masse og var sliten da han kom hjem, vi krangla mye og var relativt lei hverandre i en periode.

Jeg merka på meg selv at de få gangene vi hadde sex, følte jeg meg mye "lettere" etterpå. Humøret forandra seg og jeg ble mer opplagt. Denne følelsen kunne gjerne vare resten av dagen, men da måtte det være bra sex. Av og til hadde vi sex bare fordi vi følte vi måtte, da var det ikke like oppfriskende akkurat.

Nå som alt er "normalt" igjen, har vi jo ikke sex som kaniner, men akkurat nok til at det iallefall holder MEG gående:)

Sex ER viktig. Før jeg hadde vært i et seriøst forhold, gikk jeg rundt og sa at det ikke ville være NOE problem for meg å være i et forhold uten å ha sex (jeg var selvfølgelig jomfru på den tiden). Nå vet jeg at jeg ikke ante hva jeg snakka om da. Hele nærheten og følelsen og berøringen.. uhh! Ville ikke vært den foruten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...