Gå til innhold

Ung mann med hypertensjon

Anbefalte innlegg

Gjest ungmann23

Hei jeg behandles for hypertensjon med selo-zok 50 mg og 5 mg norvasc. Blodtrykket er fortsatt høyt ihvertfall tatt i betraktning at jeg bare er 23 år gammel. Trykket nå ligger på 155/100 . Årsaken til at jeg også bruker beta-blokker er at jeg også lider av migrene. Før antihypertensiv behandling lå trykket på gjennomsnitt dag 159/100, natt 148/86.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313297-ung-mann-med-hypertensjon/
Del på andre sider

• 11 måneder senere...

Fortsetter under...

• 2 måneder senere...
Gjest MedicNerd

Jeg vil ikke spekulere om hva som gir deg høyt trykk - det kan ha flere grunner. Noen er rett og slett arvelig disponerte. Enkelte medisiner kan forårsake høyt blodtrykk, noen antidepressiva. I alle fall Efexor, for det fikk jeg høyt blodtrykk av.

Atacand er en litt mer fancy blodtrykksmedisin som kanskje kunne være forsøket verdt. Jeg fikk denne for å forebygge migrene, og nå tar jeg en litt høy dose for å ha orden på trykket mens jeg bruker Efexor. Kan være vedt å høre med lege om denne medisinen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...