Gjest Anonym bruker Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 hei. det har seg sånn at jeg og min sammboer nylig fikk et barn for 2 mnd siden. men den siste 1 1/2 mnd har hun blit veldig fort irritabel og kranglete. Vi møttes for 1 år siden,så det vil jo si at ting har gått fort frem her. vi flyttet sammen for 6 mnd siden og nå har barnet kommet til verden. begge to var ikke i tvil om at det var dette vi ville. men nå begynner ting å bli vanskelig her. hun sier hun har hatt det veldig vanskelig den siste 1 1/2 mnd med forholdet vår. hun er ennå i permisjonstiden,så hun er for det meste hjemme.hun sier hun ikke elsker meg lenger,og nå mener hun plutselig at vi ikke har noe til felles og at vi er to helt forskjellige mennesker, noe som jeg kan være delvis enig i. men vi er for det meste på lik linje om ting. hun har sakt at forskjellighet tilltrekker. hun sliter også veldig mye med alle forandringene kroppen fikk under svangerskapet og fødselen. sånn som,vekt og strekkmerker.jeg prøver å hjelpe henne så mye som mulig med treningen for at hun skal føle seg vell og gjør det jeg kan for å oppmuntre henne. hun sier hun håper det bare er hormonene som tar helt av. hun har også drømt mye om eksen sin hun var sammen med for 3 år siden og ennå har noen følelser for,men trodde ikke det var noen mening med drømmene sa hun. jeg har ikke ord på hvor mye jeg elsker henne å vil gjøre hva som helst for å ikke miste henne. vi har begge våre gode og dårlige sider,å jeg er mer enn villig til å forandre meg til hennes krav og mål når det kommer til personlighet og handlinger. sexlivet er ennå ikke kommet tilbake, som tok slutt under svangerskapet pga en del plager i den perioden ( 5 mnd siden) hun har vært hos legen å sjekket hvordan ting er etter fødselen , å alt er helt fint. men som sakt så kommer vi ingen vei pga sånn som situasjonen er nå. altså: kan det være hormonene som spiller inn her (etter 2 mnd siden fødselen) , om det er mulig å jobbe med denne saken for ikke å miste hverandre og sexlivet. vet ikke hva jeg skal gjøre for å holde på henne sånn som hun ser på forholdet vårt nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313336-hun-orker-ikke-mer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toril Hepsø, familieterapeut Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Tiden etter fødsel er en helt spesiell tid på mange måter. En stor og sterk glede er det for de aller fleste å få barn, men samtidig er det mange utfordringer som gjør at par sliter med forholdet sitt i denne perioden. Kvinner kan bli overveldet av ansvaret og strever med å bli trygge i morsrollen. Det er mye bekymring og lite søvn i starten, det kan føre til irritabelitet og følelsesmessige svingninger. Kvinner ser lett mørkt på ting og kan lett gråte for "ingenting". Hun trenger at du er litt rausere enn du pleier og at du ikke tar deg nær av alt hun sier. Det er mer det store presset hun befinner seg i enn at hun er sint på deg. Hun trenger omsorg og at du går helt inn i å dele på foreldreskapet med henne. Hvis hun kan kjenne seg trygg hos deg og støttet av deg i denne tiden kommer sexlysten etterhvert. Det er kjempeviktig at du viser tålmodighet her, så hun ikke føler at du bare sitter og teller dager til du kan ha sex med henne. Hun trenger å bli vel med sin egen kropp først, men veldig fint at du inspirerer henne og også sier at du synes hun er flott i kroppen allerede. Tilby deg å trille en tur med babyen så hun kan få seg litt søvn og tid for seg selv, det vil hun nok bli glad for. Jo fortere hun kommer i ballanse og føler at dere to sammen er et bra team som foreldre, jo fortere kan følelsene for deg bli slik dere begge ønsker det. Vær aktiv mann og pappa, ikke bli passiv av hennes ensidige fokus på at dere ikke passer sammen! Nyt babyen, den blir veldig fort et mye større barn! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313336-hun-orker-ikke-mer/#findComment-2557953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.