Gå til innhold

Å takle at noen lyver.

Anbefalte innlegg

Gjest Ærlighet varer lengst

Hvordan takler du løgn, og hvordan vil beste måte være å takle dette ovenfor de som fremsetter større eller mindre løgner for deg innenfor et samliv?

Ta det opp med personen med en gang? (Vil man da virke som en som stadig "klager", og da slå negativt ut for den parten som IKKE har løyet?

Synes alltid det er vanskelig å ta opp løgner med den som lyver, for da er det liksom "jeg som er rar"..fordi jeg har gjort ting bevisst eller ubevisst for å finne ut om disse løgnene.

Hvordan takler DU løgner?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313346-%C3%A5-takle-at-noen-lyver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Truth_will_set_you_free

Jeg tenker at det er viktig å si ifra. Ikke late som ingenting. Når en lyver så mister en noe viktig. Nemlig tillitt. Og det er jo derfor du må sjekke etc. Fordi at du ikke kan stole på personen fordu h*n har løyet. Og du vil da gjøre personen en bjørnetjeneste. Hvis en lyver om små ting kan en også lyve om mer alvorlig ting.

Og jeg er helt enig med deg i at ærlighet varer lengst. Jeg er nå i en prosess med å forsøke å opparbeide meg tillitt igjen. Dette er noe som tar tid og gjør det vanskelig. Den jeg er sammen med kan ikke stole på det jeg sier fordi jeg har løyet før og det fører til sjekking. Som også er ubehagelig for personen naturligvis. Men grunnen til mistenksomhet og sjekking er jo ofte nettopp fordi personen har løyet.

Jeg tenker at det er viktig å si ifra. Ikke late som ingenting. Når en lyver så mister en noe viktig. Nemlig tillitt. Og det er jo derfor du må sjekke etc. Fordi at du ikke kan stole på personen fordu h*n har løyet. Og du vil da gjøre personen en bjørnetjeneste. Hvis en lyver om små ting kan en også lyve om mer alvorlig ting.

Og jeg er helt enig med deg i at ærlighet varer lengst. Jeg er nå i en prosess med å forsøke å opparbeide meg tillitt igjen. Dette er noe som tar tid og gjør det vanskelig. Den jeg er sammen med kan ikke stole på det jeg sier fordi jeg har løyet før og det fører til sjekking. Som også er ubehagelig for personen naturligvis. Men grunnen til mistenksomhet og sjekking er jo ofte nettopp fordi personen har løyet.

Ja, er nok enig med deg i det.

Her "i heimen" er det gjerne JEG som blir stillet til veggen, når jeg har funnet ut om div. løgner, akkurat av den grunn at jeg har sjekket og funnet ut at det som har vært sagt ikke har vært sant, og da kommer man liksom ingen vei..så da blir det til at jeg ikke orker å si i fra lenger når jeg vet om løgner..men..det er ikke bra det heller.

Nå har ikke jeg en "mani" på å finne ut om noen lyver, men..når magen sier at "her er det noen ugler i mosen" så har jeg gjerne funnet ut at det stemmer..det er UGLER der:-)

Annonse

Hvis jeg hadde oppdaget at kjæresten hadde regelrett løyet for meg om noe viktig så hadde jeg satt ham til veggs og forlangt en forklaring så fort som mulig.

Ja, jeg også VILLE jo helst det..men nå er det engang slik at det er JEG somkommer dårlig ut av ting, ettersom den andre greier å snu alt på hodet..på en slik måte at jeg nesten beskyldt for å være kontrollfrik..noe jeg IKKE er, men fordi jeg flere ganger har fersket løgnen til den andre. Har lyst til å banke i bordet innemellom, men har ikke lyst til å bli oppfattet som "DEN fittekjærringa heller":-) (Hehe..tenker da på Hege Schøyen når hun er hun derre kjærringa i videoen "fishing i Valdres" med Vaselina Bilopphøggers... Noen bruker jo angrep som sitt beste forsvar..og jeg faller ofte i grus av dette "motangrepet"..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...