Gå til innhold

På resepten: 3 tabletter daglig.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det betyr vel tre tabletter fordelt utover hele døgnet, altså med 8 timers mellomrom.

Hilsen

Ok.. hvorfor betyr det det? :-p

Alltid før hvis jeg har gått på antibiotika e.l. så har det stått typisk "en tablett morgen, middag og kveld".

Nå står det bare 3 tabletter daglig.

Annonse

Nå måtte jeg sjekke. I felleskatalogen står det og at det helst skal taes som en døgndose, om morgenen.

http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/?mainpage=/felleskatalogen/show.do%3Ffilename%3D/content/preparat-register/P/Prednisolon_Nycomed+Pharma_84088.html

Ah.. tusen takk! :-D

Annonse

Gjest mandolina

Ok.. hvorfor betyr det det? :-p

Alltid før hvis jeg har gått på antibiotika e.l. så har det stått typisk "en tablett morgen, middag og kveld".

Nå står det bare 3 tabletter daglig.

Fordi det er vanlig å fordele dosen utover døgnet.

Men nå ser jeg at andre har gitt deg andre svar, de har kanskje mere erfaring med kortisonmedisin.

Hilsen

Fordi det er vanlig å fordele dosen utover døgnet.

Men nå ser jeg at andre har gitt deg andre svar, de har kanskje mere erfaring med kortisonmedisin.

Hilsen

Hva som er vanlig kommer vel an på typen medisin...

Men nå har jeg funnet svaret, ja :-)

Det betyr vel tre tabletter fordelt utover hele døgnet, altså med 8 timers mellomrom.

Hilsen

Hvis det skal fordeles på tre doser vil det vanligvis stå "1 tablett 3 ganger daglig".

"3 tabletter daglig" betyr 3 tabletter tatt en gang pr døgn.

Gjest mandolina

Hvis det skal fordeles på tre doser vil det vanligvis stå "1 tablett 3 ganger daglig".

"3 tabletter daglig" betyr 3 tabletter tatt en gang pr døgn.

Ja, teorien er slik, men virkeligheten er ofte en annen, det står ikke slik på tablettene mine.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...