Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg går på Trionetta p-piller og har gjort det i 1 år.

Men jeg starter på nytt brett på Onsdag og det gjør så jeg får mensen hver fredag på slutten av brettet.

Hva kan jeg gjøre for å bytte om på dette?

Jeg kan tenke meg å starte på nytt brett på en fredag, så jeg får mensen på søndag.

Er dette mulig og er det bra å hoppe på/av.

Og hvor stor er sjansen for at det klaffer bra, kan det ta flere mnd før jeg får det som jeg vil?

Har nemlig kjæreste og da er det kjedelig å bruke kondom over lang tid...

En annen ting;

Har hørt man kan utsette mensen med p-pillene?

Evnt. hvordan gjør man det?

Skal nemlig til syden og det er litt kjedelig å ha det når man ligger på stranda hver dag.

Håper på kjapt svar :)

På forhånd takk!

Fortsetter under...

Gjør som Brynjulv sier for å "utsette" mensen to dager, du gjør det på samme måte når du skal på ferie (fortsett på gule piller fra et annet brett i antall dager du ønsker å utsette den. Men det er viktig at du fortsetter på piller som har samme hormoninnhold).

Tips: Jeg har et brett liggendes som jeg bare bruker til slike "dilleting", som f.eks. utsettelse av mens, ekstra-piller hvis jeg mister en i vasken, får diarè eller noe sånt.

Gjest Mette Moen, gynekolog

Du kan forlenge med to gule tabletter fra et annet brett eller du kan slutte fem dager før på det gamle brettet. Hvis du vil unngå mensen fortsetter du med gule tabletter fra et annet brett. Du kan forlenge så lenge du ønsker. Sikkerheten er den samme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...