Gå til innhold

Separat soverom

Anbefalte innlegg

Gjest oss to nå

Vi har vært sammen i mange år. Sliter nå. Er ikke fornøyd med "hvem vi har blitt". Kan si at dette går på ensomhet/isolasjon. Jeg er ikke så optimistisk med forholdet noe han vet. Jeg ønsker en endring i livet mitt, en av endringene kan bli at vi går fra hverandre. Sammen blir vi litt sirup, står i stampe. Eller påvirkes av dårlig energi på en måte.

MEN jeg føler at jeg skylder forholdet et siste forsøk, vi har barn. Men jeg ønsker meg litt luft. Ønsker derfor eget soverom for en periode. Har behov for å være litt for meg selv. Han har også mye større sexbehov enn meg, noe som for tiden virker helt mot sin hensikt på meg. Ønsker også derfor å ha eget soverom for å få "fred".

Slik det er nå ligger vi ytterst på sengekanten på min side, med han slynget rundt meg. Jeg får ikke sove noe særlig bra. Det blir sånn at jeg gruer meg til å gå å legge meg, må jeg avvise igjen?

Jeg tenker derfor at det kan være bra med separate soverom en stund. Da må vi på en måte møtes på en annen måte. Nå kan vi på en måte leve hvert vårt liv på dagen, også kommer kravet om sex om kvelden kun på grunn av at vi deler samme seng og ikke så mye annet.

Jeg er helt tom for energi, og trenger å få hentet meg inn litt for å få energi, til å gjøre noe med livet mitt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313404-separat-soverom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har i utgangspunktet vanskelig for å tro at det er en god løsning å skape avstand, hvis hovedmålet er å komme nærmere hverandre.

Jeg ville ihvertfall ikke tatt det særlig positivt hvis mannen min hadde foreslått separate soverom for en periode, og begrunnet det med at han trengte tid for seg selv og fri fra mine "tilnærmelser".

Du sier at dere kommuniserer lite i hverdagen, men at mannen din allikevel ønsker sex og fysisk nærhet med deg.

Da vil jeg si at du på en måte er HELDIG!

Hos mange par som sliter og kommuniserer dårlig, så forsvinner også den fysiske intimiteten. Da vil man ofte slite med savnet etter dette i tillegg, og det kan slite på selvfølelsen og føle seg lite begjært og ønsket av partneren, særlig for oss kvinner.

Det kan hende at sex og fysisk nærhet er din manns forsøk på å kompensere for dårlig kommunikasjon?

Det er jo ganske vanlig at mannfolk kommer litt til kort når det gjelder dypere følelser, og til å forstå at kvinners sexlyst henger sammen med hvordan de trives med tilværelsen generellt.

På den annen side synes jeg kanskje at du ( urettmessig!? ) legger litt mye av skylden på ham for at du ikke er fornøyd med tilværelsen din?

Du skriver lite om forholdet dere imellom, og hva som er årsaken til at du ikke trives, eller ønsker forandring?

Mye av et forhold sitter i hodet. Og innstillingen du har til både mannen din og tilværelsen, har mye å si for hva du faktisk føler og hvordan du trives.

Istedet for å foreslå separate soverom, synes jeg heller du bør ta en skikkelig prat med ham, og forklare hvorfor du har lite lyst på sex, og at du trenger å sove med litt "avstand" for å få god nok søvn.

Selvom det høres ganske uromantisk og stusselig ut, kan det faktisk være til hjelp å lage en avtale om at man har sex på faste dager, slik at du ikke blir utsatt for "press" og han slipper å bli avvist.

Det kan kanskje føre til et mere avslappet forhold mellom dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313404-separat-soverom/#findComment-2558244
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...