Gjest Hoggormen Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Jeg har vært litt plaget med at jeg har følt meg hoven i luftveiene noen uker, så jeg var hos legen for noen dager siden fordi jeg var bekymret for om jeg var i ferd med å utvikle astma. Han hørte ikke noe ulyder i lungene på meg, men vi tok en spirometri for sikkerhetsskyld. Det som da skjedde var at jeg tok noen målinger før de ga meg Ventoline før noen nye målinger. Det var for å se om det utgjorde noe forskjell på målingene. Men det som skjedde var at jeg ganske kjapt etter å ha innhalert følte meg skikkelig elendig (var pulever fra en sånn diskos). Er kjent med at man kan bli skjelven å få hjertebank, men jeg ble regelrett uvel. Kjempesvimmel og generelt dårlig. Dessuten føltes det paradoksalt nok som om jeg hadde sugd i meg betongstøv eller noe sånt. Det svei i lungene på meg. Disse folka som tok målingen bare rista på hodet og sa at de ikke hadde sett eller hørt om slike bivirkninger. Men jeg er sikker på at det må ha vært Ventoline som utløste det siden det kom nokså umiddelbart etter å ha tatt det. Noen som har opplevd noe sånt? Det var skikkelig ekkelt, varte en tre kvarters tid. Jeg gjorde det faktisk dårligere på spirometrien etter Ventoline enn den før. Men det var heldigvis mormale målinger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313409-rar-reaksjon-p%C3%A5-ventoline/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Joda, slik reaksjon etter å inhalalert medisin i pulverform har jeg også sett, men det skjer ikke ofte.Hvis din lunge/luftveisplager er av kronisk karrakter, bør du følges videre opp hos lungelege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313409-rar-reaksjon-p%C3%A5-ventoline/#findComment-2565505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoggormen Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Joda, slik reaksjon etter å inhalalert medisin i pulverform har jeg også sett, men det skjer ikke ofte.Hvis din lunge/luftveisplager er av kronisk karrakter, bør du følges videre opp hos lungelege. Hei, takk for spesialistsvar! (jeg hadde jo ikke betalt for det). Bra å høre at det kunne skje, så vet jeg det til seinere. Jeg kommer trolig til å oppsøke fastlegen min igjen om plagene ikke gir seg over helga. Det kommer og går litt. Føler meg hoven i halsen og helt øverst fortil i brystet. Ser ikke ut til å bli forverret av fysisk aktivitet; jeg kan få ubehaget uavhengig av om jeg sitter stille eller tilfeldigvis kjenner noe når jeg er ute og går eller trener i svømmehallen. Jeg har merket det under fysisk aktivitet, men opplevd at det har gitt seg under aktivitet også. Hoster ikke ukontrollert, har ikke regelrett pustebesvær men et generelt ubehag - så jeg er ikke sikker på hva det er. Føler ikke at det forverrer seg på natta. Ingen kjente allergier heller. Men fysøren det er ubehagelig for meg. Håper ikke jeg plutselig får et farlig anfall av ett eller annet når jeg oppholder meg hjemme - alene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313409-rar-reaksjon-p%C3%A5-ventoline/#findComment-2566497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betina93 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hei ! Jeg har hatt astma i 15 år, og går på ventoline i tilfelle for astma annfall eller før jeg skal trene. Disse bivirkningene du har er helt normale, det er noe i ventolinen som får deg til å skjelve og føle deg uvell. Disse legene du har gått til vil jeg ikke akkurat si har noe peiling på hva de snakker om. Du burde kanskje oppsøke en ny lege å undersøke på nytt slik at de vet hva de prater om. Legen min sier at det er helt normalt å bli skjelven i kroppen og føle seg uvell etter en dose med ventoline, selv går jeg på den lilla diskusen (husker ikke helt navnet på den) men det har sammen bivirkninger bare ikke så sterkt siden den og er blandet med en annen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313409-rar-reaksjon-p%C3%A5-ventoline/#findComment-2676152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betina93 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hei, takk for spesialistsvar! (jeg hadde jo ikke betalt for det). Bra å høre at det kunne skje, så vet jeg det til seinere. Jeg kommer trolig til å oppsøke fastlegen min igjen om plagene ikke gir seg over helga. Det kommer og går litt. Føler meg hoven i halsen og helt øverst fortil i brystet. Ser ikke ut til å bli forverret av fysisk aktivitet; jeg kan få ubehaget uavhengig av om jeg sitter stille eller tilfeldigvis kjenner noe når jeg er ute og går eller trener i svømmehallen. Jeg har merket det under fysisk aktivitet, men opplevd at det har gitt seg under aktivitet også. Hoster ikke ukontrollert, har ikke regelrett pustebesvær men et generelt ubehag - så jeg er ikke sikker på hva det er. Føler ikke at det forverrer seg på natta. Ingen kjente allergier heller. Men fysøren det er ubehagelig for meg. Håper ikke jeg plutselig får et farlig anfall av ett eller annet når jeg oppholder meg hjemme - alene. Du kommer nok ikke til å få annfall, men vist du fortsatt er tung i pusten etter at du har tatt denne ventolinen burde du kansje prøve en sterkere. Men snakk med fastlegen din og hør hva han sier. Men jeg lurer på en ting, vist du har smerter eller hodeverk, går du da på ibux? Du skjønner det at Ibux er ikke noe for astmatikere, det kan forverre astmaen din og du kan kansje få annfall for det. Jeg har kronisk hodeverk og paracett funker ikke hos meg så jeg må gå på en paracett og en ibux tre ganger for dagen, jeg kjenner at dette har forverret astmaen min og jeg har fått to astma anfall etter dette, men det kan og skylle klimaforandringer. Men jeg hadde ikke hatt astma annfall siden jeg gikk i 1.klasse. Og jeg kjenner tydelig at astmaen min er blitt værre etter at jeg begynte på ibux. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313409-rar-reaksjon-p%C3%A5-ventoline/#findComment-2676155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.