Gå til innhold

Kløe, svie i underlivet

Anbefalte innlegg

Hei. Jente på 21 år. Har fått kløe og er veldig sår i underlivet. Mest rundt skjedeåpningen, men også litt inn i skjeden og bakover. Har også veldig røde slimhinner (ser sårt ut) og svært lite utflod, føler meg veldig tørr. Klør ikke hele konstant, men det er ofte og intenst. Samleie er nå svært smertefullt, føler meg veldig sår. Begynte å blø litt fra skjeden etter siste samleie. Har hatt dette ca ei uke. Ei uke før dette hadde jeg ubeskyttet sex. Derfor tenker jeg at det kanskje kan være en sos, men har lest om en del av de uten at jeg syns symptomene mine stemmer så bra over ens. Har tidligere vært plaget med soppinfeksjoner som jeg ikke oppdaget før etter samleie fordi jeg først da fikk kløen. Men siden jeg ikke har noe særlig utflod (mindre enn vanlig) og denne er helt blank og luktfri er jeg i tvil.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313419-kl%C3%B8e-svie-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,

Min første tanke er, når jeg leser din beskrivelse av symptomene, at du må ha fått en soppinfeksjon. Symptomene ved Candidainfeksjn er ofte akkurat slik du beskriver. Det at du ikke har utflod er ikke nødven digvis noe som taler imot. Det forekommer ofte, men slett ikke alltid. Jeg ville i første omgang prøve med et antisoppmiddel, f. eks. Canesten. Det kan du kjøpe reseptfritt i apoteket. Smør deg inn et par ganger om dagen en ukes tid. Hvis det ikke hjelper i løpet av noen dager (3-4) bør du GÅ TIL EN LEGE FOR Å FÅ DET UNDERSØKT OG HELST Å FÅ TATT EN PRØVE. dET KAN VÆRE BAKTERIER. Det er ikke nødvendigvis en sos. Hvis du synes du er noe bedre etter par-tre dager bør du allikevel fortsette n oen dager til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...