Gå til innhold

40 år eldre enn meg, og vi er begge opptatt...

Anbefalte innlegg

Gjest Valnøtt

Dersom du er ute etter et forhold med en som lett kunne vært faren din, er det jo bare å kjøre på. Husk bare at når du er 40, er han 74, når du er 45, har han runda 80.

Jeg synes det faktum at dere begge er opptatt på hver deres kant kommer litt i skyggen her, og at du kan gjøre det slutt med din nåværende før du i det hele tatt tenker på å inngå noe som helst med gammern.

Enig med deg! Det er ikke i orden å bedra sin kjære selvom man skal bedra ham med en mann som bruker rullator eller andre morsomme hjelpemidler.

Fortsetter under...

Egentlig er vel ikke aldersforskjellen hovedproblemet her? Ihvertfall ikke utifra nåværende situasjon.

Problemstillingen er at du er betatt av en annen mann, tiltross for at både du og han er opptatt på hver deres kant.

Dette er slett ikke uvanlig, og det er noe mange opplever.

Som regel er det oppmerksomheten og spenningen, og følelsen av noe nytt og uutforsket, som drivkraften til å innlede et "forhold på si".

Og selvom man er i et godt og stabilt forhold, treffer man jo allikevel andre mennesker med egenskaper man tiltrekkes av, og som kanskje har noe annet å tilby enn den faste partneren.

M.a.o, man vil alltid risikere å bli utsatt for fristelser! Utfordringen ligger i hvordan man takler dem!

Hvis utgangspunktet ditt er at du ønsker å fortsette sammen med din samboer, så er jo det eneste fornuftige svaret at du bør kutte ut denne mannen, før du risikerer å gjøre noe som kan ødelegge ditt samboerforhold.

Hvis du derimot ser det som en mulighet å gjøre det slutt med samboeren og heller bli sammen med den nye mannen, så er det selvsagt en annen sak.

Hvis dere ønsker å bryte med nåværende kjærester for å satse på hverandre, så er dere jo i deres fulle rett til det.

Og det er først i dette tilfelle jeg synes problematikken med aldersforskjellen begynner å spille inn.

Men om han du treffer er eldre, yngre, rikere, kjekkere, smartere, høyere eller mørkere, har lite å si i forhold til om du bør bedra samboeren din eller ikke....

Enig med deg! Det er ikke i orden å bedra sin kjære selvom man skal bedra ham med en mann som bruker rullator eller andre morsomme hjelpemidler.

''rullator eller andre morsomme hjelpemidler.

''

*Knegg* Nei, ikke engang dersom man er hans hjemmehjelp eller støttekontakt fordi han er så gammel. ;)

Gjest litt useriøst men

Hmm... 40 år eldre enn deg?

Hvis du er 20, så er han 60. Hvis du er 30 er han 70. Jeg har vanskelig for å tro at dette innlegget ditt er seriøst. Hvem tenner vel på en som er så mye eldre. Har du et bestefarkompleks eller?

Hmm... 40 år eldre enn deg?

Hvis du er 20, så er han 60. Hvis du er 30 er han 70. Jeg har vanskelig for å tro at dette innlegget ditt er seriøst. Hvem tenner vel på en som er så mye eldre. Har du et bestefarkompleks eller?

Det var visst "bare" 34 år...;-) Han hadde neppe jublet oevr at hun omtaler dette som "ca 40 år" *he he* Tenker han tenker på dem som "ca 30 år"....

Gjest Näckrosa

Hei du.

jeg har vært på knærne forelsket- og hatt et forhold til en som er mye over 20 år eldre enn meg selv. -Man tenker ikke på alderen når man står i det, men i ettertid...

Jeg har spurt meg selv mange ganger om det virkelig var forelskelse eller tryggheten denne eldre herren ga meg som var det "store". -Er nok helst det siste.. -Alle barn trenger en pappa og/eller en mamma) som er tilstede for en. Når dette har sviktet, er det andre som må vikariere.

Nei, dette er ikke liv laga. Han kommer til å bli en far for deg. That's it..

PS: Hva tror du denne mannen ser i deg da? Det er jo KUN anerkjennelse de er ute etter, de eldre herremennene.. Anerkjennelse på at de fremdeles duger.. til det meste.. :o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...