Gå til innhold

Noen erfaringer med migrenemedisiner

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
Gjest Hoggormen

Jeg har migrene ganske hyppig, men jeg har ikke prøvd ut mange medisiner. Almogran og Maxalt - som begge sorterer under det de kaller triptaner (moderne migrenemedisiner på folkespråk) Cafergot er et eldre medikament - ergotamin-gruppen. Jeg tror ikke disse er så mye i bruk nå.

Selv opplever jeg at Maxalt hjelper bedre enn Almogran, men vi er forskjellige. Disse triptanene er ifølge legen ganske like, men reaksjonene individuelle. Ulempen med disse anfallsmedisinene er at jeg føler det blir litt som å slå etter ei flue. Man må ta de omtrent før man får anfall føler jeg. Men de har fortsatt litt effekt selv om jeg våkner med migrene i full blomst. De sier ellers at nesespray og sprøyter har den fordelen at de kan virke selv om man tar det lengre ut i anfallet.

Gjest har migrene

Hei

Bruker selv Maxalt og Cataflam i kombinasjon og har god effekt av det. Har tidligere brukt Imigran (nesespray) men effekten av den ble borte etter en graviditet...

Jeg prøvde nesesprayen men tok den kanskje ikke rett? I alle fall virket den ikke og jeg fikk et vondt anfall. Derfor tør jeg ikke prøve igjen.....

• 1 måned senere...

Annonse

Jeg har tidligere brukt Maxalt, men etter en graviditet funket ikke den mer.

Nå bruker jeg Imigran sprøyter og de fungerer bra. De kan tas litt ut i anfallet og likevel få virkning. Det er ikke hvert anfall sprøytene greier å ta heller, men bedre noen enn ingen.

Nå holder jeg forresten på med akupunktur (for 3. gang men med ny behandler) og denne gangen ser det ut til å gå bedre. Jeg har hatt 2-3 anfall i uka siste året, nå etter at jeg begynte med akupunktur har jeg ikke hatt migrene på 8 dager :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...