Gjest Rådvill30 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Hei, jeg har hatt samleie med en jente for to dager siden. Før vi hadde samleie fortalte hun meg at hun hadde herpes viruset i kroppen men hadde ikke utbrudd da. Jeg visste egentlig ikke så mye om dette viruset men antok at jeg ikke kunne bli smittet siden hun ikke hadde utbrudd på det tidspunktet.Vi hadde heller ikke kondom tilgjengelig. (hadde det ikke vært alkohol med i bildet ville jeg stått over). Men i ettertid har jeg undersøkt endel på nettet, og til min store forskrekkelse funnet ut at man kan bli smittet selv om hun ikke har utbrudd el tegn på utbrudd under samleiet. Nå er jeg mildt sagt bekymra og lurer på hva jeg skal gjøre? Tidligere har jeg hatt en liten lys blemme på leppa, har gått utifra at dette var herpes. Er kanskje to år eller lengre siden sist jeg har merket noe på leppa.Mener at jeg har lest at hvis man har hatt herpes på leppa HSV1 er det midre sjans for og bli smitta med HSV2 nedentil? Jeg har aldri merket noe nedentil heller ikke etter at jeg hadde samleie med denne jenta. Har lest at en blodprøve kan vise om jeg har herpes viruset i kroppen men at jeg må vente en stund etter samleie før jeg kan ta prøven.Vil denne prøven skille mellom HSV1 og HSV2? Liker denne jenta godt og hun liker meg men jeg vet ikke om jeg tør treffe henne igjen pga smittefare. Hvis jeg har fått herpes av henne og treffer andre jenter senere er det vel risiko for at jeg kan smitte andre igjen selv om jeg ikke har sett noe tegn på smitte?.Merker at henne skammer seg litt for at hun har dette viruset og det skjønner jeg, for bare tanken på at jeg kan ha det gjør at jeg skammer meg. Hva skal jeg gjøre med tanke på blodprøve, sex i framtiden? Har jo selvfølgelig lært at jeg bør bruke kondom ved samleie men med en langvarig partner høres det kanskje ikke forlokkende ut på motparten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313487-herpes/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.