Ares1365380229 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Er det mange som synest det er rart at en kvinne mister lysten på sex når man har hatt abort og liggi med fyren for fort etter aborten. Og har hatt kjempe sterke smerter i lengre tid i underlivet med blødninger. Har gått igjennom en oprasjon som viste en svulst og en start på endometriose (cyster utenfor livmor veggen). Og videre undersøkelse at jeg har adenomyose (cyster inne i livmor veggen) som gjør det vondt under og spesiel etter samleie. Har også fått kjempevondt i urinveiene. Som gjør at jeg går på do støtt og føles som urin infeksjon bare litt værre. Kjærsten mener vi skal normalt sex liv. 2 til 3 ganger uken. Hvor mange ganger synest dere at man bør ha sex? Er det rart om man mister sex lysten og ikke vil noe annet i brae perioder? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313559-sex-og-endometriose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Med de plagene du nevner skjønner jeg ikke at du orker å ha sex i det hele tatt. Og at kjæresten din mener at du skal ha sex som vanlig høres temmelig egoistisk ut! Men det er kanskje ikke sikkert at han vet hvor vondt du virkelig har det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313559-sex-og-endometriose/#findComment-2559100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest me and miss endo. Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Nei det er ikke rart!Skjønner det veldig godt.Jeg og fru.endometriose har hadt fast følge i 19år nå.I perioder påviker dessverre sykdommen sxlivet.Heldigvis har jeg funnet mann som er meget forståelsesfull.Vet ikke hvor lenge dere har vært sammen,og hvor mye han har fått sett av din sykdom.Kan du få tak i info til han(fx.på endometrioseforeningen.no)slik at han får lese hva sykdommen innebærer.Du må selvsagt fortelle han hva sykdommen innebærer for deg.Hvis han ikke forstår dette lurer jeg på hvilken fremtid forholdet deres har....... Selv er mine smerter målt til å være de samme som ordentlige rier under en fødsel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313559-sex-og-endometriose/#findComment-2559568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ares1365380229 Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Med de plagene du nevner skjønner jeg ikke at du orker å ha sex i det hele tatt. Og at kjæresten din mener at du skal ha sex som vanlig høres temmelig egoistisk ut! Men det er kanskje ikke sikkert at han vet hvor vondt du virkelig har det? Han vet det, fordi jeg må stappe i meg masse smertestillende på det verste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313559-sex-og-endometriose/#findComment-2559742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ares1365380229 Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Nei det er ikke rart!Skjønner det veldig godt.Jeg og fru.endometriose har hadt fast følge i 19år nå.I perioder påviker dessverre sykdommen sxlivet.Heldigvis har jeg funnet mann som er meget forståelsesfull.Vet ikke hvor lenge dere har vært sammen,og hvor mye han har fått sett av din sykdom.Kan du få tak i info til han(fx.på endometrioseforeningen.no)slik at han får lese hva sykdommen innebærer.Du må selvsagt fortelle han hva sykdommen innebærer for deg.Hvis han ikke forstår dette lurer jeg på hvilken fremtid forholdet deres har....... Selv er mine smerter målt til å være de samme som ordentlige rier under en fødsel. Vi har nok lik smerter vi to. Hva gjør du for å bli bedre? Jeg fikk vite at jeg ikke skal bruke p.piller fordi jeg blir dårli pga av cystene. Jeg har hatt han med til gynokologen og de har forklart hva dette er, men sex er veldi vikti for han. Vi har vert sammen i 3 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313559-sex-og-endometriose/#findComment-2559743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest me and miss endo Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Vi har nok lik smerter vi to. Hva gjør du for å bli bedre? Jeg fikk vite at jeg ikke skal bruke p.piller fordi jeg blir dårli pga av cystene. Jeg har hatt han med til gynokologen og de har forklart hva dette er, men sex er veldi vikti for han. Vi har vert sammen i 3 år. Har godt på det meste av smertestillende,uten at det har hjulpet. Når du ikke kan bruke piller(funket ikke for meg),kan du vel heller ikke bruke p-sprøyte.De funket for meg en periode.Men satt 100mg hver 14 dag(det normale er 150mg hver 3mnd. Av Smertestillende har jeg funnet en type som fungerer.den heter petidin.Denne har jeg enten fått pr.sprøyte eller som stikkpille.De er sterke,men får livet til å fungere til en viss grad.de er ett morfin preparat. Du kan og høre med gyn. om du kan få spiral.....dette skal vist nok hjelpe. Ellers anbefaler jeg å ta det med ro,en varm dusj,varmepute på mage mellom beina og på korsryggen.....og en god masasje nederts i ryggen. Jeg kan skjønne at sex er viktig for han.Det er det for meg og min partner også.Men som min partner sier,så er ikke sex godt,når han vet at jeg har vondt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313559-sex-og-endometriose/#findComment-2560015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ares1365380229 Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Har godt på det meste av smertestillende,uten at det har hjulpet. Når du ikke kan bruke piller(funket ikke for meg),kan du vel heller ikke bruke p-sprøyte.De funket for meg en periode.Men satt 100mg hver 14 dag(det normale er 150mg hver 3mnd. Av Smertestillende har jeg funnet en type som fungerer.den heter petidin.Denne har jeg enten fått pr.sprøyte eller som stikkpille.De er sterke,men får livet til å fungere til en viss grad.de er ett morfin preparat. Du kan og høre med gyn. om du kan få spiral.....dette skal vist nok hjelpe. Ellers anbefaler jeg å ta det med ro,en varm dusj,varmepute på mage mellom beina og på korsryggen.....og en god masasje nederts i ryggen. Jeg kan skjønne at sex er viktig for han.Det er det for meg og min partner også.Men som min partner sier,så er ikke sex godt,når han vet at jeg har vondt. Tror ikke p sprøyte vil hjelpe meg siden jeg ikke tåler p.piller. Har hatt litt i tankene ang spiral, men den varer i 5 år og så blir du fortere beinskjør av den. Prøvde en kobber spiral, den blødde jeg så mye aqt jeg fikk tabletter for å stoppe det + at jeg måtte ta den ut. Og hadde sterke smerter under samleie og under blødningen. Trodde det var spiralen som gjørde smertene så ille. Jeg bruker Arcoxia, synest den hjelper litt. men jeg må ta den to ganger i døgnet. Lell om det står en om dagen + masse paracett. Det hjelper litt. Men tar ikke bort all smerte. Det er alltid en smerte der. Kanskje dine vil hjelpe. Var ei venninne av meg som skulle prøve noe som hun hadde kommet over. Behandling ved en spesiell sted. Har du lyst til å vite det kan jeg lete å finne det ut. Jeg trur jeg kunne funnet på å prøve det meste for å slippe detta her. He he.. Det er akkurat det jeg gjør. Bruker varmeflaske på magen og baller meg godt inn med dyne og evt teppen. Fant fort ut at jeg ble dårligere av å være kald. Han sier det han også, men han maser, sur og kranglete for det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313559-sex-og-endometriose/#findComment-2560092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest me and miss endo Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Tror ikke p sprøyte vil hjelpe meg siden jeg ikke tåler p.piller. Har hatt litt i tankene ang spiral, men den varer i 5 år og så blir du fortere beinskjør av den. Prøvde en kobber spiral, den blødde jeg så mye aqt jeg fikk tabletter for å stoppe det + at jeg måtte ta den ut. Og hadde sterke smerter under samleie og under blødningen. Trodde det var spiralen som gjørde smertene så ille. Jeg bruker Arcoxia, synest den hjelper litt. men jeg må ta den to ganger i døgnet. Lell om det står en om dagen + masse paracett. Det hjelper litt. Men tar ikke bort all smerte. Det er alltid en smerte der. Kanskje dine vil hjelpe. Var ei venninne av meg som skulle prøve noe som hun hadde kommet over. Behandling ved en spesiell sted. Har du lyst til å vite det kan jeg lete å finne det ut. Jeg trur jeg kunne funnet på å prøve det meste for å slippe detta her. He he.. Det er akkurat det jeg gjør. Bruker varmeflaske på magen og baller meg godt inn med dyne og evt teppen. Fant fort ut at jeg ble dårligere av å være kald. Han sier det han også, men han maser, sur og kranglete for det. Var på jobb da jeg skrev det forrige svaret,så jeg kom ikke på alt av tips. Jeg har lagt merke til at jeg ikke bør bruke tampong.De første dagene er det umulig,de siste dagene går det,men jeg blir værre. Har også lagt merke til at jeg blir værre hvis jeg bruker stringtruser,og bukser/belter som klemmer over magen......joggebukser er en fin ting der. De siste dagene før mens,når "murringene" er der,tar jeg smertstillende om kvelden.....dette fordi at det virker som jeg ikke kommer i den dypeste søvnfasen(kroppen jobber jo med smertene selv om jeg sover.),og blir fryktelig trøtt og sliten alt før de verste smertene kommer. Leste her på DOL ang. et spm om kramper i underlivet,slik at sex ble en ubehagelig .......svarte fra gyn var at man kunne t en ibux ca 1t før sex.......kanskje det kunne være noe når smertene ikke er på det verste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313559-sex-og-endometriose/#findComment-2560920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.