Gå til innhold

hva skal det stå? - begravelse

Anbefalte innlegg

Gjest no nick today

En tante er død, og niesene og nevøene på den ene siden (inngiftet) av familien skal spleise på bårebukett, men hva skriver man på båndet? Det blir for langt med alle navnene (vi er 10), men vi skulle gjerne ha skrevet på hvilken side av familien vi er fra på en måte? - vi har ikke samme etternavn heller.

En siste hilsen fra..................-kanskje?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313583-hva-skal-det-st%C3%A5-begravelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, som nevnt nedenfor her, så er det ikke uvanlig med mange (for-)navn på båndet. Man kan da ha to bånd, der det f eks på det ene står "Takk for alt kjære tante" og på det andre "Hilsen Liv, Gerd, Per, ...."

Hvis dere ikke vil ha navnene, men markere familieside, må der nesten ta med et etternavn eller steds- eller gårdsnavn.

Hvis jeg tenker på en inngiftet tante på min farsside, ville det vært naturlig å bruke etternavnet til min far (som altså også er etternavnet til tanta og hennes mann (min fars bror). Dette er naturlig, synes jeg, selv om det også ville gjelde noen søskenbarn som ikke har dette etternavnet (men etternavnet er identisk med et gårdsnavn)

På min mors side er det også en inngiftet tante. Også der tror jeg at jeg ville ha benyttet min kjødelige onkels etternavn, selv om min mor ikke har hett dette på over 40 år;-)

Hvis det navnet man vil bruke etter dette er f eks "Solbakken", kunne man f eks ha skrevet:

"En siste hilsen fra alle tantebarn på Solbakken-sida"

Gjest plass til ti navn

Det er ikke for langt med ti navn på en stor bårebukett, når dere er ti som spleiser blir det jo en stor bukett / krans, og den kan ha en stor sløyfe.

Det kan jo stå en siste hilsen fra nieser og nevøer med litt store bokstaver, og så navnene deres på den andre siden av sløyfen, med mindre bokstaver.

Eller - hvis dere kommer fra de samme stedene, og de andre niesene og nevøene ikke kommer derfra, kan det stå fra nieser og nevøer fra Hammerfest og Geilo

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...