Gjest en som venter Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Min samboer og jeg er veldig klare for barn. Vi er 31 og 29 år, og har vært sammen i over 10 år. Jeg sluttet med prevensjon (p-ring) for ca 10 mnd siden og har siden hatt sykluser på rundt 7 uker. Det er utrolig lang tid å vente… Jeg har de siste periodene tatt eggløsningstester. Det kan se ut som jeg har eggløsning etter 5 uker. Det må nevnes at jeg ikke fikk naturlig menstruasjon i tenårene, men jeg begynte med p-piller og har gått på det eller p-ring siden (dvs. i ca 13 år). Jeg er selvsagt bekymret for om alt er greit, da jeg ikke hadde normal menstruasjon før jeg begynte med prevensjon. Har nylig tatt div. hormontester (FSH, Prolaktin, Østradiol, Progesteron og SHBG) hos fastlege, og resultatet er "verdier innenfor normal syklisk variasjon". Progesteron var 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313869-lang-syklus-og-eggl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 7 ukers syklus er uten for det normale, men hvis du har eggløsning er det greit. Eggløsningen kommer to uker før neste menstruasjon, det ser normalt ut hos deg. Da tar det bare litt lenger tid å bli gravid enn med den normale syklus på 25-35 dager. Det er ikke mulig å si om det endrer seg. Du kan måle temperatur gjennom hele syklus, den vil stige et par streker etter eggløsning. Du kan ikke påvirke eggløsning, med mindre du er overvektig og reduserer din vekt. Det har snart gått 12 måneder med forsøk, så jeg foreslår at du får henvisning til gynekolog for videre utredning, pergotime kan bli aktuelt. Det stimulerer til eggløsning. Måling av progesteron er vanskelig da prøven må tas på dag 21-25 i en normal syklus. Utenfor dette tidspunkt gir den ingen opplysning. Det vil være lurt å få din hypotyreose behandlet, men i seg selv har det nok ikke stor betydning. Jeg tror ikke akupunktur har noen effekt i ditt tilfelle. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313869-lang-syklus-og-eggl%C3%B8sning/#findComment-2562448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.