Gå til innhold

Grønn væske fra brystet

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinne 31, Oslo

Hei. Jeg er en 31 år gammel kvinne som er gravid i uke 16. Jeg har fra før et barn på 9 år. Etter at jeg sluttet å amme henne kunne jeg fortsatt klemme ut noen få dråper melk av brystene, og dette har vedvart helt til nå. I løpet av denne perioden oppdaget jeg imidlertid at det fra ett punkt på den ene brystvorten var væsken som kom ut mørkegrønn og seig. Jeg må klemme hardt for å få det ut, det renner ikke av seg selv og det er kun en liten dråpe av gangen. Har ikke hatt smerter e.l som kunne tyde på infeksjon i brystet, men har en følbar kjertel som kanskje er noe forstørret. Jeg har en tilsvarende plassert kjertel i det andre brystet, ikke fullt så stor, og har derfor ikke bekymret meg for en eventuell svulst. Nå som jeg er gravid og snart skal amme igjen er jeg derimot bekymret for den grønne væsken. Hva kan det være? Kan det være farlig? Og vil det forsvinne slik at barnet mitt kan få "vanlig" morsmelk fra brystene mine? Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313922-gr%C3%B8nn-v%C3%A6ske-fra-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Farget væske fra brystet kan være gammel blod som igjen kan stamme fra for eksempel et melkegangspapillom, en liten utvekst i melkegangen. Jeg synes du skal få en ekspert til å se på det for å få det avklart. Det kan for eksempel utføres ultralyd eller MR av brystet, hvis det anses for nødvendig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...