Gå til innhold

1. gynekologundersøkelse og spm om prevensjon

Anbefalte innlegg

pille_trøbbel_28

Går på Louette (p-piller) nå og er ikke særlig fornøyd, men har fått gynekologtime i oktober og tenkte å få bytta da. Kan gjøre det hos gynekologen? Må ikke skje hos fastlege eller?

Gruer meg en del og er redd noe ikke er som det skal. Har aldri foretatt en gynekologundersøkelse før. Har bare hatt en sexpartner så er ikke kjønnssykdommer jeg er redd for, men ondartede cyster eller noe. Sikkert helt uten grunn håper jeg og selvfølgelig bra å få sjekket seg, men hører jo så mye skrekk historier.

Lurer litt på om p-stav kan være et greit alternativ til p-piller? Noen som har erfaringer med det? Er litt redd for bivirkningene ettersom at jeg har slitt med mye bivirkninger av p-pillene, men p-stav skal vel være like sikkert og deilig å slippe å huske på disse pillene hele tiden.

Åpen for andre alternative prevensjonsmidler også, er kanskje best for meg å bare bytte til en annen p-pille siden jeg har slitt med bivirkninger som betydelig kraftigere mensensmerter og mensen/blødninger over lengere perioder. P-piller skal vel egentlig ha minst bivirkninger? Vet at de fleste av disse spm bør stilles til gynekologen/legen, men er jo interessant å høre om andres erfaringer først selvom det er veldig individuelt hva som funker best.

Takk for evetuelle svar :)

Fortsetter under...

Det er ikke noe problem å få byttet prevensjon hos gyn istedet for fastlegen. Det har ikke vært noe problem for meg hvertfall. Er det noen som skal være kompetente til å gjøre akkurat det, så er det jo gyn.

Jeg tror ikke det er mange som ikke gruer seg til sin første gyn. undersøkelse. Det er jo en litt spesiell situasjon, men det er egentlig ingenting å grue seg for. Fort gjort er det også. Jeg syns også det er en fordel å ta undersøkelsen hos en gyn. framfor fastlegen. Denne personen er spesialist på feltet og har mer utstyr og instrumenter enn en fastlege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...