Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid 20 uke, og har allerede mye kynnere. De begynte for to uker siden, og har bare økt i antall. De siste dagene har de vært regelmessige. Kynnerne varer i cirka ett minutt. Tidsrommet mellom hver kynner varierer fra timer til minutter. Ikke fast rytme, men antallet bare øker. Foreløpig bare ubehag, ikke smerter enda, men ubehagen øker.

Har prøvd å sjekke opp rundt emnet, men får så mange forskjellige svar. ALt fra at dette er helt normalt til at det kan føre til for tidlig fødsel. Er selvfølgelig bekymret for tidlig fødsel, og så tidlig at man ikke kan redde fosteret. Hva er rett? Hva er normalt? Burde jeg bekymre meg?

Håper på snarlig svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31404-hyppige-kynnere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag har skrivit under tema här på DOL om kynnere. Där kan du läsa mera om detta. Det som jag generellt kan säga är att så länge som kynnere inte är varaktiga, regelbundna och försvinner efter vila, så är det inte farligt och leder mycket sällan till en för tidig förlossning. Läs alltså mera om ämnet här på DOL, så kommer du antagligen att få lugnande beskjed. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31404-hyppige-kynnere/#findComment-124189
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...