Gjest Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hei! Jeg er ei jente på 34 år som har, i 2 uker, klødd veldig på armene. Ingen utslett (bortsett fra merker etter kløing), men det stikker i huden og klør. Jeg er i utgangspunktet litt bekymret av meg og fryktet kreft jeg - siden jeg har lest at noen kreftformer kunne gi symptomer som hudkløe. Var hos legen og hun tok blodprøer (lever, nyrer, gallesalter, hvite blodlegemer, blodutstryk og senkning) og alt var fint. Ergo mente hun kløen ikke skyldes kreft. Jeg tenkte kanskje kløen var litt psykisk og at det kom til å gi seg da jeg fikk vite det ikke var noe "farlig". Men det gjorde det ikke. Den er like ille, og fortsatt bare på armene og toppen av skuldrene (på begge sider). Hva kan dette være og er det noe jeg burde sjekke opp mer? Mener du kreft er "sjekket ut av saken"? Tusen takk for svar, det begynner å bli rimelig plagsomt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314057-kl%C3%B8r-p%C3%A5-armene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Hei ! Med en kløe på etpar ukers varighet, bør risikoen for at det ligger en kreft sykdom under være veldig liten. Andre syptomer ville kunne være velttap og redusert almentilstand, slapphet mm. dessuten ved undersøkelsen f eks hovne lymfekjertler. Slik som det er hos deg med "stikking" og kløe i huden uten utslett, kan kløen være "litt psykisk" , noe som er relativt hyppig.. Ved f eks en scabbinfeksjon, kan man også få sterk kløe , men denne er sterkest om natten og kommer gjerne på armer , ben , hofter osv. Du kan godt benytte litt body lotion etter dusj og bad samt evt litt hydrocortison krem og i tillegg Zyrtec tabletter om kvelden, så kan det godt tenkes at kløen gir seg gradvis av seg selv. Mvh fra Hudlegen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314057-kl%C3%B8r-p%C3%A5-armene/#findComment-2568409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.