vemilix Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hei Ble desverre smittet av herpes for 7 uker siden til tross for bruk av kondom. Fikk umiddelbart utbrudd med store blemmer som gav mye smerte. Nå 6 uker etter utbruddets oppstart får jeg fortsatt nye blemmer. De er betydelig mindre og forsvinner fortere, men fortsatt plagsomme. Det jeg lurer på er om det er normalt at førstgangsutbruddet skal vare så lenge som 6 uker. Eller har det seg slik at jeg hart fått ett nytt utbrudd? Bruker mye av min energi for tiden å tenke på dette, føler meg skitten pga av herpesen og er redd jeg skal være en av de få som faktisk har utbrudd nærmest hele tiden. Har snakket med min fastlege om herpesen, men han kunne ikke noe om dette (nyutdannet) og kunne ikke gi meg noe mer informasjon enn at utbruddet ville vare 2-3 uker og vil mest sannsynlig komme tilbake. Håpe rpå lit tmer inforasjon her inne og svar på mine spørsmål. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314079-herpes-og-f%C3%B8rstegangsutbrudd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest type 1 og 2 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Har du fått salve da? Jeg husker ikke hva den heter, men det finnes en salve man kan smøre på når man merker at det begynner å komme et utbrudd for å minske utbruddets omfang. Jeg vil tro at du har hatt flere påfølgende utbrudd. Det er noe jeg tror pga at det har gått seks uker siden første utbrudd og at blemmene som kommer nå er mindre og går fortere over. Jeg har hatt herpes ganske lenge nå og i begynnelsen hadde jeg utbrudd ganske ofte. Det kan altså forandre seg sånn at du får sjeldnere utbrudd etterhvert. Jeg har hatt mye stress i den siste mnd og fikk reaksjonen nå sist uke med en klynge blemmer på låret. Det går fortere fra blemmer til sår nå og det gror relativt fort. Men når det ene amrådet hadde fått sårskorpe, fikk jeg nye blemmer litt overfor, og det var enda flere... Utrolig plagsomt... Jeg tror det var to tre mnd siden siste utbrudd nå. Det stemmer jo at noen plages veldig med hyppinge utbrudd, men det kan gå over, at det tar lenger tid mellom utbruddene. Det kan jo også være at du er superstresset nå pga herpesen og at dette virker inn på hyppigheten... Mulig jeg er på bærtur nå men jeg tror jeg har hørt at det finnes tabletter for de som er ekstemt plaget. Jeg har i midlertid ikke prøvd noen av legemiddlene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314079-herpes-og-f%C3%B8rstegangsutbrudd/#findComment-2565340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest type 1 og 2 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Det finnes forresten en del info her på Doktor online, bare tast inn herpes i søke vinduet. Fant noen bekreftelser på anti-herpes middel der, at de brukes til å forkorte utbruddet. Det jeg synes er verst med herpes er at det er et virus jeg alltid vil ha i kroppen. Selv om jeg en gang skulle slutte å ha utbrudd, vil viruset ligge latent i kroppen og jeg kan smitte andre, selv om det selvsagt er mer smittsomt når man har utbrudd... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314079-herpes-og-f%C3%B8rstegangsutbrudd/#findComment-2565350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.