Gjest Lady_HK Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Trodde jeg var i ferd med å miste (pga. blødning etter sex), og var på sykehuset på MANDAG for å undersøke. Trodde jeg var 5 uker, men gynekologen kunne ikke se såpass. Så enten var jeg kortere på vei, eller så var jeg i ferd med å miste. Målte HCG på mandag og i dag. Den hadde steget fra 4tusen-et-eller-annet til 7-tusen-et-eller-annet. Er det en garanti at den har steget? Fikk ikke spurt mye da jeg ringte for resultatene i dag - gynekologen hadde det travelt. Testet positivt for 1 uke og 5 dager siden, så hvis jeg bare er rundt 4 uker på vei nå, har jeg testet positivt veldig tidlig. Får ikke dette til å stemme i mitt hode, men kroppen kan jo lure de fleste.. Hva bør jeg gjøre nå? Le eller grine? Kontakte legen min eller sykehuset? Det skal nevnes at jeg hadde en MA i fjor, og at dette barnet er veldig ønsket! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314087-om-hcg-stigning-og-hvor-langt-p%C3%A5-vei/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Hvis du på to dager har hatt stigning fra ca 4 tusen til 7 tusen, tyder det på normal utvikling av svangerskapet. Men man kan ikke si noe om hvor langt du er på vei. Jeg synes også at det er litt rart at det var så tidlig positiv test. Hva du skal gjøre for å få det avklart? Jeg foreslår ny blodprøve en uke etter den siste og evt. ny ultralyd om et par uker. Ved 6-7 ukers svangerskap skulle man tydelig kunne se fosteranlegget og evt. hjerteaktivitet. Jeg synes det er viktig å få avklart om det utvikler seg normalt og hvor langt du er kommet i svangerskapet. Jeg håper at alt går bra, lykke til. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314087-om-hcg-stigning-og-hvor-langt-p%C3%A5-vei/#findComment-2565586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.