Gå til innhold

Atacand (forebyggende)

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

• 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Hoggormen

Jeg prøvde atacand, men det virket ikke for meg. Jeg hadde ingen bivirkninger som jeg husker. Jeg hadde 0-5 anfall pr uke.

Leit å lese at det har virket utilfredsstillende og dårlig på dere.

Jeg har gått på det siden slutten av september, og hittil hatt veldig god effekt av det på 16mg. Jeg kunne ha oppi 6 anfall i mnd. Etter jeg begynte med disse pillene har jeg til sammen hatt 3-4 anfall til nå. Bare ett av de var virkelig kraftig. Så jeg krysser fingra for at holder migrenemonsteret i lenker forever.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314225-atacand-forebyggende/#findComment-2632498
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest samboer til migrenemann

Leit å lese at det har virket utilfredsstillende og dårlig på dere.

Jeg har gått på det siden slutten av september, og hittil hatt veldig god effekt av det på 16mg. Jeg kunne ha oppi 6 anfall i mnd. Etter jeg begynte med disse pillene har jeg til sammen hatt 3-4 anfall til nå. Bare ett av de var virkelig kraftig. Så jeg krysser fingra for at holder migrenemonsteret i lenker forever.

samboeren min begynte på atacand etter å ha hatt hyppige anfall, opptil 2-3 i uken hvor medisinene (flere typer og styrker) ikke fungerte og det resulterte i akuttinnleggelser siden han fikk store kramper, lammelser og svimte av. Etter at han begynte på atacand, først 4mnd i en mnd, så 8mg etter det har han kun hatt to anfall på 19mnd, og de har kun vært "lette" anfall iforhold til de tidligere. nå har han i tillegg fått migea som anfallsmedisin, og disse ser ut til å fungere rimelig greit enn så lenge. et alternativ til migea er noe som heter Cataflam, som har andre virkestoffer når imigran og migea ikke lenger fungerer.

men jeg har fått en helt annen mann etter at han begynte på atacand, og vi kan endelig planlegge mer enn 24timer frem i tid..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314225-atacand-forebyggende/#findComment-2661784
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Hoggormen

samboeren min begynte på atacand etter å ha hatt hyppige anfall, opptil 2-3 i uken hvor medisinene (flere typer og styrker) ikke fungerte og det resulterte i akuttinnleggelser siden han fikk store kramper, lammelser og svimte av. Etter at han begynte på atacand, først 4mnd i en mnd, så 8mg etter det har han kun hatt to anfall på 19mnd, og de har kun vært "lette" anfall iforhold til de tidligere. nå har han i tillegg fått migea som anfallsmedisin, og disse ser ut til å fungere rimelig greit enn så lenge. et alternativ til migea er noe som heter Cataflam, som har andre virkestoffer når imigran og migea ikke lenger fungerer.

men jeg har fått en helt annen mann etter at han begynte på atacand, og vi kan endelig planlegge mer enn 24timer frem i tid..

Hyggelig å lese at mannen din har så god effekt av Atacand!

For min del er det et godt medikanent, selv om jeg har ett og annet migreneanfall. Max ett i mnd, men de er mindre kraftige. Det demper også ned en annen form for anfallshodepine så den blir til å leve med (cph).

De som kjenner til cph lurer kanskje på hvorfor jeg ikke tar Indocid, siden det er medisinvalg nummer 1 her. Enkelt og greit så tåler jeg det ikke, så jeg driver og prøver alternativer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314225-atacand-forebyggende/#findComment-2671721
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...