Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg er gravid og har 50% sannsynelig for å viderebringe et alvorlig sykt barn. Jeg tok morkakeprøve i går, og får svar på tirsdag/onsdag. Da er jeg 12+2 eller 12+3 dager på vei. Altså over abortgrensen. Jeg vil ta abort dersom fosteret har arvet min sykdom.

Er det noen som vet hvordan abort i uke 13+ foregår??

Jeg har søkt rundt på nettet men finner lite informasjon om dette, -finner kun info om abort før 12 uke.

Er veldig takknemlig for svar!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314250-hvordan-foreg%C3%A5r-abort-i-uke-13/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En abort i uke 13 vil nok bli en vanlig utskrapning i narkose. Det er for sent for medisinsk abort med medikamenter (må gjøres innen uke 9 tror jeg).

Jeg vet ikke når grensen går for at du må føde barnet, men det er garantert ikke så tidlig som uke 13.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...