Gjest Ambria Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Hei, jeg er 32 år og nesten 18 uker på vei med mitt andre barn. Jeg begynte å ta Nycomed Gravid kort tid etter at jeg fant ut at jeg var gravid, og etter jeg hadde snakket med legen min om at jeg vil ta den. Men i går fant jeg ut at den anbefalt dagsdose er 2 tabletter. Jeg har bare tatt en tablett hele tiden og nå er jeg litt redd at babyen min ikke har fått nok av det den trenger. I tillegg til Gravid, har jeg også tatt omega-3 (da det finns ikke i Gravid), samt litt ekstra kalsium (Gravid har bare 320 mg, og jeg har lest at jeg trenger ca. 800 mg), litt ekstra folsyre (da jeg lest at jeg ta 400-600mcg, Gravid har 400mcg). Men jeg er redd for alle de andre vitaminer og mineraler som jeg har bare tatt halvparten av, i den tiden som skal jo være den mest sårbare for utviklingen av fosteret. Jeg har aldri vært flink til å spise riktig, har kanskje blitt litt bedre da jeg ble gravid, men jeg er ikke glad i grønnsaker og spiser ikke så mye frukt. Jeg har selvfølgelig begynt nå med å ta to istedenfør bare en Gravid om dagen, men spørsmålet mitt er om jeg skal være bekymret for at jeg tok bare en helt til nå? Takk for hjelpen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314261-kosttilskudd-og-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Jeg kjenner igjen redselen for ikke å gjøre alt riktig - men jeg er helt sikker på at dette vil gå bra. Det er jo ingen betingelser som sier at du MÅ ta vitaminer og mineraler i svangerskapet for ikke å skade babyen. Kroppen ordner som regel opp på egen hånd, den tar fra deg og gir til barnet. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314261-kosttilskudd-og-graviditet/#findComment-2568355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.