Gå til innhold

Kosttilskudd og graviditet

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 32 år og nesten 18 uker på vei med mitt andre barn. Jeg begynte å ta Nycomed Gravid kort tid etter at jeg fant ut at jeg var gravid, og etter jeg hadde snakket med legen min om at jeg vil ta den. Men i går fant jeg ut at den anbefalt dagsdose er 2 tabletter. Jeg har bare tatt en tablett hele tiden og nå er jeg litt redd at babyen min ikke har fått nok av det den trenger. I tillegg til Gravid, har jeg også tatt omega-3 (da det finns ikke i Gravid), samt litt ekstra kalsium (Gravid har bare 320 mg, og jeg har lest at jeg trenger ca. 800 mg), litt ekstra folsyre (da jeg lest at jeg ta 400-600mcg, Gravid har 400mcg). Men jeg er redd for alle de andre vitaminer og mineraler som jeg har bare tatt halvparten av, i den tiden som skal jo være den mest sårbare for utviklingen av fosteret. Jeg har aldri vært flink til å spise riktig, har kanskje blitt litt bedre da jeg ble gravid, men jeg er ikke glad i grønnsaker og spiser ikke så mye frukt. Jeg har selvfølgelig begynt nå med å ta to istedenfør bare en Gravid om dagen, men spørsmålet mitt er om jeg skal være bekymret for at jeg tok bare en helt til nå? Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314261-kosttilskudd-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner igjen redselen for ikke å gjøre alt riktig - men jeg er helt sikker på at dette vil gå bra.

Det er jo ingen betingelser som sier at du MÅ ta vitaminer og mineraler i svangerskapet for ikke å skade babyen. Kroppen ordner som regel opp på egen hånd, den tar fra deg og gir til barnet. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...